Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Η ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΤΩΝ V.I.P. – Αποχαιρέτα την, τη Βουλιαγμένη που χάνεται… (Δ.Τ. ΡΙΚΙΠ ΒΒΒ 002-2016)


 

 


 
 


blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                         Βούλα  11/ 1 /2016
 Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                         Αριθμ.Πρωτοκ. : 002 / 2016 
Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv

 
                                                        Δελτίο  Τύπου – Ανακοίνωση

                                                             Η  ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ  ΤΩΝ  V.I.P. –

Αποχαιρέτα την, τη Βουλιαγμένη που χάνεται…

Τα μεγαλοστελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και των  Funds, δεν ξαποσταίνουν, Χριστουγεννιάτικα παζάρευαν και Πρωτοχρονιάτικα συμφώνησαν για το ξεπούλημα της χερσονήσου του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Το ΤΑΙΠΕΔ της προκλητικής και νομοθετημένης αδιαφάνειας, και της σκανδαλώδους ασυλίας, συνεχίζοντας το ξεκάθαρα πλέον ζημιογόνο για το Δημόσιο συμφέρον έργο του, προχώρησε στην υπογραφή της συμφωνίας με το Τουρκοαραβικό επιχειρηματικό σχήμα, αγνοώντας στην ουσία το συνταγματικά-νομικά-περιβαλλοντικά –ηθικά, απόλυτα τεκμηριωμένο σκεπτικό και αυτή την απόφαση του ΣτΕ ( ΠΕ 28/2015).

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.   Β.Β.Β. ήδη από το 2013 ξεκάθαρα με όλες τις ανακοινώσεις της και τις δυναμικές παρεμβάσεις της  (με  συγκε- ντρώσεις , ημερίδες , κινητοποιήσεις  στο  χώρο  του  ΑΣΤΕΡΑ  κλπ), διατύπωσε  τις θέσεις  της για αυτή τη προσπάθεια ξεπουλήματος Δημόσιας περιουσίας – αγαθού. Κατέδειξε δημόσια κάθε μεμπτό σημείο αυτής της συμφωνίας και απέδειξε δημόσια το μέγεθος της μόνιμης καταστροφής και της απόλυτης ζημιάς (κοινωνικής-περιβαλλοντικής-πολιτιστικής-οικονομικής), σε παρόντα αλλά κυρίως σε μελλοντικό χρόνο.

Η αταλάντευτη διατυπωμένη θέση της ΡΙΚΙΠ, που συνεχίζει να ισχύει στο ακέραιο, είναι η ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών στις παραλίες – αρχαιολογικούς χώρους – δασικές εκτάσεις και κοινόχρηστες υποδομές σε ολόκληρη την περιοχή της χερσονήσου του Αστέρα, που αποτελούν Δημόσια περιουσία-αγαθά και είναι έξω από κάθε συναλλαγή, αμεταβίβαστα και συνταγματικά κατοχυρωμένα.  

Φωτίζοντας τα σκοπίμως σκοτεινά σημεία της συμφωνίας και αξιολογώντας διαχρονικά, λεπτομερώς και με τεκμηρίωση τα στοιχεία,  επιγραμματικά αναφέρουμε :

·      Με την συνένωση του Δημόσιου – κοινόχρηστου τμήματος στο οποίο δεν επιτρέπεται καμία δόμηση, με το τμήμα με τις τουριστικές χρήσεις, κατάφεραν να ‘’κερδίσουν’’ χιλιάδες τετραγωνικά δόμησης και να επωφεληθούν από την υπεραξία τους.  Όλη όμως η περιοχή της χερσονήσου είναι τελεσίδικα εκτός σχεδίου πόλης και Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.

·      Η προσπάθεια να καταστήσουν τη χερσόνησο οικιστική περιοχή με προνομιούχους κροίσους κατοίκους     οι οποίοι θα αποτελέσουν στην ουσία μια κλειστή κοινωνία  υψηλής ασφάλειας που δεν θα μπορεί να προσεγγίσει κάποιος κοινός θνητός, κατά τα πρότυπα του εξωτερικού, είναι τώρα περισσότερο ορατή .

    Οι προτεινόμενες 13 με 15 υπερπολυτελείς  κατοικίες με επιφάνεια άνω των 1000 τ.μ. είναι η αρχή. Αναφέρεται εξάλλου και από το ΣτΕ στην ανάλυση του ΕΣΧΑΔΑ ότι είναι η Α’ φάση του σχεδίου τους.  Το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ είναι απόλυτα ξεκάθαρο δεν επιτρέπεται η κατασκευή αυτοτελών ιδιόκτητων κατοικιών και την όποια δόμηση έξω από περίγραμμα των ήδη υπαρχόντων κτιρίων αλλά και στο αδόμητο τμήμα της χερσονήσου-«η φυσιογνωμία του ακινήτου θα αλλοιωθεί δραματικά με την ανέγερση κατοικιών -- από περιοχή φυσικού κάλους θα μετατραπεί σε πολυτελή ‘’γειτονιά’’της Βουλιαγμένης».   

·      Η πώληση είναι ισόβια, και όχι για κάποια χρόνια σε όλο το ‘’γήπεδο’’-  «αφορούν το ισόβιο δικαίωμα ιδιοκτησίας (freehold) του συνόλου της έκτασης 304,4 στρεμμάτων με τα επ’ αυτών κτίσματα (υφιστάμενα και μελλοντικά όπως προβλέπονται από το Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.), εξοπλισμό και υποδομές.». Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι ξεκάθαρα συμπεριλαμβάνονται και όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι που έπρεπε ρητώς να εξαιρεθούν και να υπάρχει η πρόβλεψη της πρόσβασης σε αυτούς, αφού έχουν χαρακτηριστεί πρόσφατα Ζώνη προστασίας Α΄ και οφείλουμε να τους προστατεύσουμε .

·      Η χερσόνησος είναι επίσης δασική περιοχή, με πολλά πολυετή δέντρα κυρίως χαλέπιας πεύκης και με την ασφαλή εκτίμηση του ΣτΕ, με το προτεινόμενο σχέδιο θα κοπούν το λιγότερο 35 δέντρα και το πιθανότερο  είναι τελικά να κοπούν 130 πολυετή δέντρα, με πρόβλεψη να φυτευτούν διάσπαρτα διάφορα νεαρά φυτά σε διπλάσιο αριθμό.

 

             Εδώ οφείλουμε να επισημάνουμε την καταγεγραμμένη ακόμη και στο εξεταζόμενο ΕΣΧΑΔΑ, προσπάθεια οικιστικής αξιοποίησης του δασικού λόφου έκτασης 87 στρεμμάτων, του Εκκλησιαστικού ορφανοτροφείου, φερόμενης ιδιοκτησίας της εκκλησίας (υπάρχουν  αρχαία  και ο χώρος έχει κοινωφελή  χρήση).

            Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η διαφαινόμενη επέλαση της επενδυτικής μανίας στο σύνολο της ακτογραμμής μέχρι την λίμνη της Βουλιαγμένης,  με απώτερο σκοπό να ενωθεί με την έκταση των 1.200 στρεμμάτων της Φασκομηλιάς.

·      Με το σχέδιο της ολικής εκποίησης της χερσονήσου η ζημία της κοινωνίας και των πολιτών θα είναι μη αναστρέψιμη και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά γι αυτό και σκοπίμως δεν διερευνήθηκε η γνώμη τους μέσω της προβλεπόμενης Διαβούλευσης που ορίζεται ρητά από την  Ευρωπαϊκή Οδηγία 2001/42/ΕΚ, που έχει ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία. Θα μας στερηθεί βίαια η πρόσβαση, μαζί με τα υπόλοιπα αρχαία-δάσος-παραλίες, με σκοπό ένα ευτελές τίμημα το οποίο θα καταλήξει στην μαύρη τρύπα του άδικου χρέους  και της φενάκης ότι έτσι αυτό  θα απομειωθεί.

·     

Η στάση του Δημάρχου ήταν πάντα σύμφωνη με τη θέση ότι οι επενδύσεις είναι πάντα καλοδεχούμενες. Έτσι από το 2013 ακόμη, συμφωνούσε με την υλοποίηση του απαράδεκτου αρχικού  ΕΣΧΑΔΑ (με την ολική τσιμεντοποίηση της χερσονήσου και τις 100 κατοικίες).

Ο Δήμαρχος, με βάση δημοσιεύματα τα οποία και ποτέ δεν διαψεύστηκαν, ήρθε σε επαφή με το επενδυτικό  Fund  ( αναφέρεται δε ‘’με την ανάληψη των καθηκόντων του’’) και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι καλοί επενδυτές θα κατέβαλαν στον Δήμο, μέσω της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, μεγάλα κατ’ έτος ποσά. Όμως ο Δήμος έχει θεσμοθετημένους πόρους που καταλογίζει και εισπράττει και  δεν τους ‘’ανταλλάσει’’ με υποσχέσεις καταβολής αμφίβολων ποσών που επαφίενται στην ‘’καλή θέληση’’ των επιχειρήσεων.
Τα δημοσιεύματα ισχυρίζονταν επίσης ότι ο Δήμος εάν δεν υλοποιηθεί η επένδυση, θα χάσει από τις οικοδομικές άδειες 2- 3 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα διοχετεύονταν στην κοινωνία μέσω κοινωνικών προγραμμάτων, όταν είναι γνωστό  ότι στα ΕΣΧΑΔΑ η άδειες δεν εκδίδονται από τους Δήμους, αλλά από το αρμόδιο  Υπουργείο  σαν στρατηγικές επένδυσης και μάλιστα με τεράστιες ατέλειες και φοροαπαλλαγές. Επιπλέον στα υλοποιούμενα ΕΣΧΑΔΑ το Δημόσιο οφείλει να καταστήσει το εκποιούμενο οικόπεδο πλήρως οικοδομήσιμο, αναλαμβάνοντας το κόστος της αναβάθμισης των αναγκαίων υποδομών  δηλαδή ύδρευση-αποχέτευση-ηλεκτροδότηση.
       Ο Δήμαρχος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβαρύνει τους Δημότες με το κόστος των ιδιωτικών έργων για
       την αποχέτευση   του Αστέρα και να επιτρέψει την επιβάρυνση όλης την περιοχή από τις εργασίες αναβάθμισης
      των συνδέσεων ρεύματος και νερού.

       Εκ της θέσεως του κάθε Δήμαρχος οφείλει να προασπίζεται  το Δημόσιο και Δημοτικό συμφέρον.
      Ο Δήμος  έχει ιδιοκτησιακά - περιουσιακά δικαιώματα στο κοινόχρηστο τμήμα της χερσονήσου καθώς και               
     δικαιώματα   νομής και χρήσης σε άλλα τμήματα, τα οποία  σε κάθε περίπτωση ο Δήμαρχος πρέπει να τα  
      προασπίσει-διεκδικήσει.
             Ο νέος νόμος 4337/2015 για τα προαπαιτούμενα του 3ου μνημονίου στο άρθρο 13, ορίζει ότι στις συμβάσεις παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ, δεν επιβάλλονται τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας από τους ΟΤΑ, εφόσον προβλέπεται στην σύμβαση αυτή ότι οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχονται από  τις ίδιες τις εταιρείες. Κατά συνέπεια,  εάν έγκαιρα η διοίκηση του Δήμου δε λάβει πλήρη γνώση της νέας συμφωνίας, το θεσμοθετημένο δικαίωμα της διαχείρισης-αποκομιδής απορριμμάτων θα εκχωρηθεί σε ιδιώτες.  Μια επιπλέον ζημία εκτός αυτής που  προέρχεται από τα ήδη προβλεπόμενα  μηδαμινά δημοτικά τέλη που ορίζονται σε αυτές τις επενδύσεις.

       Ο θεσμικός ρόλος του Δημάρχου, επιβάλει να απαιτήσει την άμεση γνώση του προτεινόμενου ΕΣΧΑΔΑ, και της σύμβασης, ώστε  να παρέμβει καταλυτικά όπως οφείλει υπέρ του Δημόσιου συμφέροντος των δημοτών και κατοίκων του Δήμου .

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. ΒΒΒ έθεσε από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της ως έναν από τους κύριους στόχους της να αγωνιστεί ώστε να ανατραπούν τα σχέδια για εκποίηση της Δημόσιας περιουσίας. Να µην επιτρέψει την εκχώρηση του φυσικού και πολιτιστικού µας πλούτου σε όφελος των µεγαλοεπενδυτών. Για παραλίες ελεύθερες για όλους τους πολίτες και διαχείρισή τους µε δημόσιο κοινωνικό έλεγχο.                                   
    Οραματίστηκε και παλεύει για να γίνει η πόλη μας ένας τόπος με φυσικές ομορφιές που θα αναδεικνύονται και θα αξιοποιούνται σε όφελος των δημοτών και όχι των μεγαλοσυμφερόντων που τις λυμαίνονται.

Το όποιο νέο επενδυτικό σχέδιο θα βρει κατηγορηματικά αντίθετους τους πολίτες που αντιτάχθηκαν στη σκανδαλώδη πώληση της χερσονήσου, στο βαθμό που θα κινείται στο ίδιο μοτίβο με το προηγούμενο. Στο βαθμό δηλαδή που δεν θα περιορίζεται στην ήδη θεσμοθετημένη έκταση για ξενοδοχειακή χρήση, που δεν θα διασφαλίζει την ελεύθερη πρόσβαση για τους πολίτες ή που θα συμπεριλαμβάνει τους 3 αρχαιολογικούς χώρους Α' προστασίας.

Ο δρόμος για την υφαρπαγή της δημόσιας γης και τη τσιμεντοποίηση της χερσονήσου του Αστέρα δεν θα είναι εύκολος.......

Η Δημοτική κίνηση ‘’ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ Κίνηση Πολιτών Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης’’ θα στηρίξει ενεργά τον αγώνα των πολιτών για την διασφάλιση της Δημόσιας περιουσίας, του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομίας.

                                                                                  

                                                          ΡΙ.ΚΙ.Π.   Β.Β.Β.             

  ===================================================
Ακολουθούν οι παραπομπές για τα εξεταζόμενα έγγραφα:

ΕΣΧΑΔΑ - ΣΜΠΕ : ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ - 2013

ΣτΕ : απόφαση ΠΕ28/2015 - ΕΣΧΑΔΑ ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ


Αποφ.380/2013-Δ.Σ.ΔήμουΒ.Β.Β=Για την πώληση-αξιοποίηση του ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜ.


ΖΩΝΕΣ Α΄προστασίας ΑΡΧΑΙΩΝ-ΦΕΚ 402 ΑΑΠΘ 13/11/2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ KTHMATOΛΟΓΙΟ=AΡΧΑΙΑ ΛΟΦΟΣ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΊΟΥ-ΦΕΚ 402/2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ KTHMATOΛΟΓΙΟ=AΡΧΑΙΑ ΝΑΟΥ ΑΠΟΛΩΝΑ+ΟΙΚΙΑ ΙΕΡΕΑ-ΦΕΚ 402/2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ KTHMATOΛΟΓΙΟ=AΡΧΑΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ Ν.Ο.Β.-ΦΕΚ 402/2013 


ΖΩΝΕΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ περιοχές ΚΑΒΟΥΡΙ -ΦΕΚ 350 ΑΑΠΘ 4-10-2013


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ - ΚΑΒΟΥΡΙ + (ΟΛΙΚΟ)= ΦΕΚ 350 ΑΑΠΘ 2013


               ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
               Η  ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΥΠΕΡΑΞΙΑΣ  ΣΤΟ  ΑΚΙΝΗΤΟ

·        Πως βρέθηκε το Δημόσιο – κοινόχρηστο ακίνητο στη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου (Λαιμός Βουλιαγμένης), στο στόχαστρο του ΤΑΙΠΕΔ; Η απόφαση του ΔΣ της Εθνικής Τράπεζας να απαγκιστρωθεί από  μη κερδοφόρες επιχειρήσεις που είχε στο χαρτοφυλάκιο της, ξεκίνησε την άμεση διαδικασία πώλησης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος  του ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ( έμβλημα περισσότερο από 40 χρόνια για την περιοχή και με την προϋπόθεση της διασφάλισης της ασφαλούς πρόσβασης στις παραλίες και τον αρχαιολογικό χώρο και τον απόλυτο σεβασμό στο ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον , χρήσιμη η διατήρηση του).

Όμως η περίοδος που αποφάσισε να το πουλήσει ήταν η χειρότερη για τον κλάδο των ξενοδοχείων, αλλά ταυτόχρονα συνέπεσε με την δημιουργία του ΤΑΙΠΕΔ και του μνημονιακού καθήκοντος ξεπουλήματος έναντι όποιου τιμήματος και με όποιο τρόπο, έτσι εφευρέθηκαν νέοι κανόνες και νόμοι που παρέκαμπταν όλα τα υπάρχοντα και ισχύοντα για όλους τους υπόλοιπους πολίτες αυτής την χώρας.

Η ορθή οδός ήταν να ενταχθεί σαν στρατηγική επένδυση σε αναβάθμιση των εγκαταστάσεων μέσω ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης ) και η όποια επιχειρούμενη ζημιά στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον θα περιοριζόταν στο χώρο της ‘’φερόμενης’’ ιδιοκτησίας της (γατί πράγματι και αυτό ακόμη ερευνάται)έκτασης 192,6 στρεμμάτων.  Έτσι συναποφασίστηκε με το  πάντα επιχειρηματικά φιλικό ΤΑΙΠΕΔ ( που οφείλει να διασφαλίζει μόνο το δημόσιο συμφέρον – και είναι το μόνο που δεν κάνει) να του δοθεί η δυνατότητα μέσα  από μεταξύ τους συμφωνία να ενωθεί με το Δημόσιο-κοινόχρηστο τμήμα 111,8 στρεμμάτων και να ενταχθεί σαν δημόσια στρατηγική επένδυση  μέσω ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου ).
Το όφελος αυτής της πράξης είναι ότι λόγω της απαξίας των πολυτελών ξενοδοχείων παγκόσμια δεν θα βρισκόταν αγοραστής του ξενοδοχειακού συγκροτήματος και έτσι συναποφασίστηκε με τον τρόπο αυτό να μετατρέψουν μεγάλο μέρος της χερσονήσου σε οικιστική κοινότητα πλουσίων.
Το σχέδιο τους  με την ένωση τμήματος της χερσονήσου  με  επιτρεπόμενη ξενοδοχειακή χρήση (νόμιμα ορίζεται ο συντελεστής δόμησης σε 0,2 μόνο σε αυτό το τμήμα, άρα 192.622 τ.μ. Χ 0,2= 38.5224 τ.μ. επιτρεπόμενη δόμηση – με πραγματοποιημένη και νομιμοποιημένη 52.187 τ.μ., το επιτρεπόμενο όριο δόμησης είχε ήδη υπερκαλυφθεί ) με το υπόλοιπο Δημόσιο-κοινόχρηστο τμήμα που απαγορεύεται  τελείως η δόμηση (νόμιμα ορίζεται ο συντελεστής δόμησης σε 0 στο Δημόσιο τμήμα, άρα 111.807 τ.μ. Χ 0 = 0 τ.μ. επιτρεπόμενη δόμηση), για να καθοριστεί μετά ότι τα από συνένωση δημόσιου και ιδιωτικού, ακίνητα με ΕΣΧΑΔΑ μπορούν να θεωρούνται ενιαία και να αξιοποιούνται με κοινούς όρους και έτσι να επωφεληθούν(συνολικά  έκταση 304.429 τ.μ.Χ 0,20 = 60.886 τ.μ. και επωφελούνται τα αυξημένα τετραγωνικά της δόμησης 8.699 τ.μ.), καλό είναι να επισημάνουμε και πάλι ότι σε όλη την χερσόνησο υπάρχει δασική κάλυψη και αρχαία, που και αυτές οι περιοχές έπρεπε να εξαιρεθούν από τον υπολογισμό της επιτρεπόμενης δόμησης.
 
           Η Εθνική τράπεζα εν ολίγοις είχε ένα μη εύκολα και με χαμηλή συγκριτικά τιμή ακίνητο (λόγω    
           μορφής-παλαιότητας  κατασκευών και οικονομικής κρίσης ) και με την συνένωση επιχειρείται  να
           πουλήσει την υπεραξία δόμησης που απέκτησε το ακίνητο της μετά την συνένωση.
            Παρουσίασε για να ξεπεράσει τις αντιστάσεις των  υπηρεσιών αμφίβολα στοιχεία ότι όλη η περιοχή
            είναι εντός σχεδίου πόλης και με οικιστική χρήση(ακόμη και η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου μας,
           έκρινε τότε ότι όλη η χερσόνησος είναι εντός σχεδίου), γεγονός που απορρίπτει ξεκάθαρα το ΣτΕ.

                                                       ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 9/2/20014



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου