Κυριακή 30 Αυγούστου 2020

Ανησυχία για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

 

   

                                                                                       Βούλα   29/8/2020

 

Ανησυχία για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.


Διανύσαμε ένα καλοκαίρι κρατώντας την ανάσα μας από το φόβο μη γίνουμε «τουριστικό φέρετρο» αντί για προσφιλές θέρετρο και αγωνιώντας για την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας, αφού τα κρούσματα αυξήθηκαν και αυξάνονται ανησυχητικά, ενώ κανένα ουσιαστικό μόνιμο μέτρο  δεν έχει παρθεί από την κυβέρνηση για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.). Επίσης ζούμε τον παραλογισμό αντικρουόμενων οδηγιών και μέτρων, καθώς και την παράνοια της θεσμοθέτησης της αύξησης του αριθμού των μαθητών στις τάξεις αυτή την περίοδο, αλλά και τα παιχνίδια με τη μάσκα που τελικά (μετά από τη λαϊκή κατακραυγή και τις πιέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας) θα διατίθεται δωρεάν από τους Δήμους σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με χρηματοδότηση του Υπ. Εσωτερικών, ελπίζουμε επαρκή. Αμφίβολο είναι εάν κατορθώσει η Κ.Ε.Δ.Ε. να ολοκληρώσει τον μειοδοτικό διαγωνισμό (Κ.Ε.Δ.Ε. α.π. 2811 – 27.8.2020 ) και να παραλάβει και διανείμει τις 4.802.044 μάσκες από βαμβακερό ύφασμα εντός των 10 ημερών που απέμειναν μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

     Και ενώ βρισκόμαστε στα πρόθυρα της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, η έγνοια της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι να αξιοποιήσει όλο το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό οπλοστάσιο, για να εφαρμόσει την παρωχημένη, οπισθοδρομική  πολιτική της. Έτσι λοιπόν τη στιγμή που ελάχιστοι διορισμοί στην ειδική αγωγή, και μόνο, είναι γεγονός, μετά από την πίεση και τους αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στη χρόνια αδιοριστία, υπάρχουν  χιλιάδες απολυμένοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, χιλιάδες αποκλεισμένοι από τους πίνακες λόγω δυσλειτουργίας του ηλεκτρονικού παράβολου ή τυχαίων διαδικαστικών γραφειοκρατικών λαθών, αποδεικνύοντας τη διάθεση της κυβέρνησης να προωθήσει τις απολύσεις και τον αθέμιτο ανταγωνισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.

    Στη δίνη αυτή της κατάλυσης κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων η κυβέρνηση πετάει τους  εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων για δεύτερη φορά από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Εργασίας με ένα σχέδιο νόμου, κατά παραγγελία των ιδιοκτητών - σχολαρχών (ευγενικών χορηγών της), που μετατρέπει το σχολείο σε ανεξέλεγκτο «πολυκατάστημα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών» και χώρο άγριας εργασιακής εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Ελεύθερες  απολύσεις, μειώσεις ωραρίου και μισθού, «αξιολόγηση», απλήρωτη εργασία, υποταγή στις απαιτήσεις του εργοδότη, δουλειά με το φόβο της απόλυσης, αυτό είναι το εργασιακό μέλλον που υπόσχεται ο νέος νόμος. Παράλληλα το σχολείο θα μπορεί ταυτόχρονα να είναι και φροντιστήριο, ΙΕΚ, ΚΕΚ, ξενώνας ή οτιδήποτε άλλο. Ένας νόμος, που προφανώς το μόνο που εξασφαλίζει είναι η αύξηση των κερδών των επιχειρηματιών και αποτελεί κίνδυνο και για τη δημόσια εκπαίδευση, που θα πάρει σειρά στον εργασιακό αυτό μεσαίωνα.

    Ζώντας μία πρωτόγνωρη συνθήκη, αυτή της πανδημίας, η ελληνική κοινωνία απαιτεί από την κυβέρνηση να γυρίσουν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί πίσω στα σχολεία με τη μεγαλύτερη ασφάλεια. Η κυβέρνηση δυστυχώς εξαντλεί την όποια υπευθυνότητά της με επικοινωνιακά τεχνάσματα και μάλιστα αποτυχημένα, όπως αυτό της «δημιουργικής στατιστικής» της Υπουργού πού βρίσκει σε όλη την επικράτεια τον μαγικό μέσο όρο των 17 μαθητών ανά τάξη….

   Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος αλλά και ολόκληρη η κοινωνία απαιτεί άμεσα από την κυβέρνηση:

*Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, πανελλαδικά

*Μαζικά τεστ  για covid 19  κατά τακτά χρονικά διαστήματα σε εκπαιδευτικούς και      μαθητές/μαθήτριες, καθώς και στο βοηθητικό προσωπικό

*Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν τους 15 σε καμία σχολική μονάδα σε ολόκληρη την Ελλάδα. Διερεύνηση για διαθεσιμότητα κατάλληλων χώρων για προσωρινή στέγαση τμημάτων για την άμεση αποσυμφόρηση των υφισταμένων. Το 25 μέχρι χθες αποτελούσε αριθμό μεγαλύτερο του 15, αλλά η δημιουργική υπολογιστική του επιφανούς επιδημιολόγου το ανέτρεψε.

*Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, έτσι που να καλύπτουν τις ανάγκες καθαρισμού των σχολείων καθόλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους

*Συχνές απολυμάνσεις των σχολικών  κτιρίων και του εξοπλισμού

*Δωρεάν μάσκες και απολυμαντικά για εκπαιδευτικούς και  μαθητές/μαθήτριες, καθώς και το βοηθητικό προσωπικό

*Κατ' οίκον διδασκαλία για μαθητές/τριες που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου και αποδεδειγμένα δεν επιτρέπεται η παρουσία τους στο σχολείο

*Ειδικές άδειες για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου

*Ενίσχυση του Ε.Σ.Υ.  με μόνιμο προσωπικό όλων των βαθμίδων – ειδικοτήτων

* Οι δαπάνες που προκύπτουν σε όλους τους φορείς του δημοσίου από την πανδημία να βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

   Η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενη τις επιτυχίες της στο μέτωπό της αντιμετώπισης της πανδημίας στην πρώτη φάση, το  χρησιμοποιεί αυτό ως άλλοθι προκειμένου να χειριστεί όλες τις εκκρεμότητες που έχει αφήσει στην Παιδεία και γενικότερα στις δημόσιες υπηρεσίες εφαρμόζοντας  το γνωστό νεοφιλελεύθερο μοντέλο του περιορισμού και της υποβάθμισης των δημόσιων παροχών, της μείωσης των θέσεων εργασίας εις βάρος της κοινωνίας, η οποία δε θ' αργήσει να δώσει δυναμικά την απάντηση της.

 

         Βέλλη   Ανθή,                                             

Εκπαιδευτικός  ειδικής αγωγής, 

Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γλυφάδας - Β.Β.Β.    

Δημοτική Σύμβουλος Δήμου  με  τη ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

 

 


 

 



  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου