Τετάρτη 28 Αυγούστου 2024

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ του Δημοτικού Συμβούλου με τη ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. ΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ για την 4η/2024 ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ.

 


  blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                                                                                                      Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                                  

  Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv                                   

                                                                                                                    ΒΟΥΛΑ  23/08/2024         

                                                                                                       Αριθμ. Πρωτοκ. : 038 / 2024    

 

                                                                                                                                             ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ  ΕΠΕΙΓΟΝ                                                                                                                                                                                                     Προς:                                                                                                                                                                            κ.      Πρόεδρο  Δημοτικού Συμβουλίου 

                                                                                                   κ.      Δήμαρχο                 

                                                                    κ.κ.  Δημοτικούς Συμβούλους

 

 

 

ΘΕΜΑ:  ΚΑΤΑΘΕΣΗ   ΘΕΜΑΤΟΣ  του Δημοτικού Συμβούλου με τη ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.  

ΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ  για την  

4η/2024  ΕΙΔΙΚΗ  ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ  ΤΗΣ  ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ  ΑΡΧΗΣ.

 

Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β., στα πλαίσια της ενεργής αυτοδιοικητικής παρουσίας της την τελευταία δεκαετία και έχοντας πλήρες, σαφές και δεσμευτικό πρόγραμμα για όλα τα θέματα που αφορούν τα δημοτικά και εθνικά θέματα, καταθέτει πάντοτε τεκμηριωμένες προτάσεις αλλά και ερωτήματα προς την αιρετή διοίκηση, κ. Δήμαρχο και  κ.κ. Αντιδημάρχους, και τις αρμόδιες διευθύνσεις του Δήμου Β.Β.Β. με σκοπό την ανάδειξη και επίλυση θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες και δημότες, διασφαλίζουν τα Δημόσια αγαθά και τη δημόσια περιουσία και αφορούν το κοινωνικό, πολιτιστικό, αστικό και φυσικό περιβάλλον .

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια καταθέτει ερωτήσεις και θέματα στις τακτικές συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Β.Β.Β. και συμμετέχει επίσης σε ευρύτερες πολιτικές δράσεις.

Ø  Έτσι για την προβλεπόμενη 4η ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. καταθέτει το  

ΕΡΩΤΗΜΑ το ΟΠΟΙΟ ΑΦΟΡΑ τα ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ των ΚΑΤΟΙΚΩΝ και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ    σε ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ σε ΟΛΟ το ΕΥΡΟΣ των ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ  ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ  ΤΟΥΣ:

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας Δήμος είναι η καθημερινότητα του.

Η άμεση επίλυση των καθημερινών προβλημάτων του Δημότη οφείλει να βρίσκεται στον πυρήνα των προσπαθειών κάθε Δημοτικής Αρχής από την αρχή της θητείας της.

Σε κάθε Δήμο, η Δημοτική Αρχή είναι αυτή που οφείλει να στέκεται πάντα αρωγός στον κάθε πολίτη, σε αντίθεση με το απρόσωπο κεντρικό κράτος.
Το πώς προσεγγίζονται τα καθημερινά ζητήματα και πώς αυτά επιλύονται σε σύντομο χρόνο και οριστικά είναι το ζητούμενο για τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού Δήμου.

Το μέχρι σήμερα μοντέλο λειτουργίας του Δήμου Β.Β.Β. μας φέρνει στο μυαλό παλαιότερες εποχές, γιατί όπως διαπιστώνουμε η ταχύτερη διαδρομή επίλυσης ενός προβλήματος είναι η δημοσιοποίηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

Η μέθοδος αυτή είναι αποδεκτή όταν λειτουργεί μόνο συμπληρωματικά και δεν αντικαθιστά τα επίσημα δημοτικά συστήματα επικοινωνίας και καταγραφής προβλημάτων των πολιτών.

Διαπιστώνουμε και είμαστε αποδέκτες πάρα πολλών προβλημάτων από τους κατοίκους του Δήμου που δεν γνωρίζουν την διαδικασία καταγραφής και επίλυσης τους…

Μέσα από την επικοινωνία μας με τους πολίτες, τους ενημερώνουμε για το πώς θα αναφέρουν το πρόβλημά τους και πού και το τι δικαιώματα έχουν.

Η ψηφιακή πλατφόρμα NOVOVILLE που λειτούργει για την διευκόλυνση καταγραφής και επίλυσης των καθημερινών προβλημάτων, όπως μας έχουν ενημερώσει αρκετοί συμπολίτες δεν έχει την αξιοπιστία που απαιτείται στα δεδομένα που αναφέρει σχετικά με την επίλυση θεμάτων.

Η κλασική τηλεφωνική κατάθεση αιτήματος για επίλυση θέματος είναι ακόμη η καλύτερη.

Επομένως η πρώτη διαπίστωση, την οποία καταθέτουμε συνεχώς, είναι ότι το σύστημα που έχει συσταθεί δεν λειτουργεί ορθολογικά και αποτελεσματικά. Η διαπίστωση που καταγράφεται από την επικοινωνία μας με τους δημότες είναι ότι δεν υπάρχει καθολικότητα και συστηματική καταγραφή και ιεράρχηση των προβλημάτων, ενώ συχνά η ουσιαστική επίλυση τίθεται εν αμφιβόλω, καθώς είναι δύσκολο να ικανοποιηθούν επαρκώς και σύντομα τα αιτήματα τα οποία καταγράφονται στο υπάρχον σύστημα του Δήμου, όταν ταυτόχρονα δέχονται και αιτήματα από μη θεσμικές πηγές.

Πολλά από τα προβλήματα υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και σε κάποιες περιπτώσεις η επίλυσή τους δεν υλοποιείται άμεσα επειδή υπάρχει η πρόβλεψη για ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής που θα συμπεριλάβει και τα καθημερινά προβλήματα της περιοχής. Όμως οι δημότες και οι κάτοικοι δεν είναι δυνατόν να ζουν και να βασανίζονται  επί χρόνια με τα ίδια προβλήματα  και να περιμένουν το σωτήριο έργο…

Αυτό επίσης που είναι αυταπόδεικτο είναι ότι όσο απομακρύνεσαι από το κέντρο των πόλεων και τα σημεία συνάθροισης, οι παρεμβάσεις για έργα και συντήρηση υποδομών είναι πολύ λιγότερες!

·       Ζητείται απάντηση στα καθημερινά προβλήματα.

          Απάντηση στην καθημερινότητα λοιπόν!

·        Τα προβλήματα της καθημερινότητας και η «έξυπνη» πόλη…

Καταγραφή χρονιζόντων καθημερινών προβλημάτων, θεματικά και αίτημα για άμεση επίλυσή τους.

Η αυξανόμενη κατοίκηση στο Δήμο Β.Β.Β., αλλά κι οι εντατικές μεγάλες επιχειρήσεις που προσελκύουν σημειακά πολύ κόσμο θέτουν νέα δεδομένα και απαιτούνται άμεσα  συντονισμένες δράσεις, εκσυγχρονισμός και επαύξηση αστικών υποδομών.  

 

Δημόσιοι Κοινόχρηστοι χώροι υποδομές και καθολική προσβασιμότητα:

Ο θεμέλιος λίθος σε κάθε σχεδιασμό, μελέτη και έργο στις αστικές υποδομές είναι η πρόβλεψη και η κατασκευή των προβλεπόμενων μεθόδων καθολικής προσβασιμότητας. 

Διαπιστώνουμε ότι ενώ αποφασίζονται, επί παραδείγματι, θέσεις στάθμευσης για ΑΜΕΑ αυτές όταν υλοποιούνται δεν ολοκληρώνονται και με την τοποθέτηση της πινακίδας του ΚΟΚ – Ρ71- και έτσι είναι δύσκολη η καταγραφή της παράβασης. Τη ίδια περίοδο χωροθετούνται σε όλο το εύρος του Δήμου εταιρικά συστήματα για φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ΟΛΕΣ τις προδιαγραφές!

Οι διαβάσεις και οι διαδρομές για ΑΜΕΑ που υπάρχουν έχουν σοβαρά θέματα χρήσης από τα άτομα με αναπηρία, γιατί είναι οριακά εντός προδιαγραφών και δεν συνδυάζονται  με παρακείμενα, με αποτέλεσμα ο συμπολίτης που τα χρησιμοποιεί να τα ακολουθεί και όταν σταματούν να μην έχει την δυνατότητα να  βρει την συνέχιση μιας ασφαλούς διαδρομής.  Στο μεγαλύτερο εύρος του Δήμου δεν υφίστανται ούτε επαρκή πεζοδρόμια, και φυσικά ούτε με προσβάσιμες διαδρομές.

 Με όλα τα παραπάνω δεδομένα να δημιουργούν ανυπέρβλητες δυσκολίες προσβασιμότητας σε συμπολίτες, ήρθαν και εκατοντάδες ηλεκτρικά πατίνια στο Δήμο τα όποια μετά την χρήση τους τα παρατάνε οπουδήποτε (σε πεζοδρόμια – δρόμους – εισόδους κτηρίων) και είναι εμπόδια για άτομα με κινητικά προβλήματα και θανάσιμες  παγίδες για άτομα με προβλήματα όρασης.

Οι παιδικές χαρές και οι υπαίθριοι χώροι άθλησης που κατασκευάστηκαν και  λειτουργούν δεν έχουν την επισκεψιμότητα που αναμένεται, ειδικά όσες βρίσκονται σε γειτονίες μακριά από το κέντρο των πόλεων.

Ρωτήσαμε γονείς γιατί δεν επισκέπτονται αυτές τις κοντινές παιδικές χαρές και αρκετοί μας είπαν ότι είναι δύσκολο να τις προσεγγίσουν ασφαλώς με μικρό παιδί ή καροτσάκι γιατί τα πεζοδρόμια και οι διαβάσεις είναι δυσκολοπροσπέλαστες και προτιμούν να συνδυάσουν τις καθημερινές αγορές στο κέντρο με τη επίσκεψη της κοντινής σε αυτό παιδικής χαράς.

Ένα επίσης μεγάλο παράπονο των περιοίκων είναι ότι η καθαριότητα και η επιμέλεια συντήρησης όσο απομακρύνεσαι από τα κεντρικά σημεία είναι σαφώς Έλλειψη σε μικρούς κάδους απορριμμάτων στις γειτονιές σε όλο το εύρος του Δήμου.

Αλλά και ο δημοτικός φωτισμός, ειδικά με τα παλαιού τύπου φωτιστικά σώματα, είναι σε άθλια κατάσταση σε όλο το Δήμο και ακόμη δεν έχει βρεθεί η οριστική λύση…

Σε κεντρικά και μεγάλα πάρκα ή πλατείες που υπάρχουν και  υποδομές για υπαίθρια άθληση και παιδικές χαρές, οι προβλεπόμενες υποδομές για δημοτικές  τουαλέτες και δημοτικές βρύσες δεν υπάρχουν. Ακόμη και σήμερα σε νέα υλοποιούμενα έργα δεν κατασκευάζονται, γιατί άραγε;

 

Τη στιγμή, λοιπόν, που ως πολίτες αντιμετωπίζουμε σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα καθημερινότητας, ακούμε για έργα που θα συντελέσουν στον μετασχηματισμό των πόλεων σε πρότυπες και  «ευφυείς»…

Την ώρα που τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ, τραπεζών κλπ κλείνουν το ένα μετά το άλλο,  εμείς ακούμε να γίνεται λόγος για πόλεις φιλικές και την παροχή ποιοτικότερων ψηφιακών υπηρεσιών.

Και ενώ επαγγελματίες, αιρετοί αλλά και πολίτες ενός Δήμου 55.000 κατοίκων ζουν με την προσδοκία των μεγάλων έργων ανάπλασης, η καθημερινότητά τους είναι ακόμη προβληματική. Οι κάτοικοι του Δήμου διαπιστώνουν με δυσαρέσκεια, όλο και περισσότεροι, ότι όλο το παράκτιο μέτωπο δίνεται για στυγνή εμπορική εκμετάλλευση με πολυετείς συμβάσεις (μαζί με όλη την αθηναϊκή ριβιέρα), ότι και αυτοί μαζί με όλους τους άλλους συμπολίτες μετατρέπονται σε πελάτες , σε αυτό που είναι χαρακτηρισμένο ως ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΑΓΑΘΟ και είναι οι μόνοι νόμιμοι ισότιμοι συνιδιοκτήτες.

 «Έξυπνη πόλη είναι η πόλη που ακούει τους πολίτες της και μαζί προχωρούν σε έργα και δράσεις με ουσία και ανθρώπινο πρόσωπο», αυτό είπε ο προηγούμενος πρόεδρος της ΚΕΔΕ πριν υπουργοποιηθεί και αποκοπεί από την κοινωνία. Αυτό πρέπει να είναι η ουσία της πρακτικής της Δημοτικής αρχής, να ακούει τους πολίτες και να προχωρούν μαζί σε κοινωνικά ωφέλιμα έργα που θα βελτιώνουν και θα κάνουν ασφαλή την διαβίωση στο Δήμο, με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον.

 

·        Ζητείται λοιπόν ΑΜΕΣΗ απάντηση στα καθημερινά προβλήματα!

Για την ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

Ματόπουλος Θανος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου