blogs : http://rikipvvv.blogspot.gr/ Ε-mail : rikipvvv@gmail.com Facebook : www.facebook.com/rikipvvv
ΒΟΥΛΑ 25/04/2025
Αριθμ. Πρωτοκ. : 012 /
2025
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ
Προς:
κ. Πρόεδρο Δημοτικού
Συμβουλίου
κ. Δήμαρχο
κ.κ. Δημοτικούς
Συμβούλους
ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
και ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ της Δημοτικού Συμβούλου με τη ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.
ΒΕΛΛΗ ΑΝΘΗΣ για την
2η/2025 ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ
ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ.
Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β., στα πλαίσια της
ενεργής αυτοδιοικητικής παρουσίας της την τελευταία δωδεκαετία, και έχοντας
πλήρες, σαφές και δεσμευτικό πρόγραμμα για όλα τα θέματα που αφορούν τα
δημοτικά και εθνικά θέματα, καταθέτει πάντοτε τεκμηριωμένες προτάσεις αλλά και
ερωτήματα προς την αιρετή διοίκηση, κ. Δήμαρχο και κ.κ. Αντιδημάρχους, και τις αρμόδιες
διευθύνσεις του Δήμου Β.Β.Β., με σκοπό την ανάδειξη και επίλυση θεμάτων που
απασχολούν τους πολίτες και δημότες, διασφαλίζουν τα Δημόσια αγαθά και τη
δημόσια περιουσία και αφορούν το κοινωνικό, πολιτιστικό, αστικό και φυσικό
περιβάλλον .
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια
καταθέτει ερωτήσεις και θέματα στις τακτικές συνεδριάσεις του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Β.Β.Β., επίσης συμμετέχει και σε ευρύτερες πολιτικές δράσεις για την
κοινωνία, τον πολιτισμό και το
περιβάλλον.
Ø Έτσι
για την προβλεπόμενη 2η/2025 ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. καταθέτουμε
το Ερώτημα στη Δημοτική Αρχή σχετικά
με την «Αθηναϊκή Ενεργειακή Συμμαχία»
(αποφ. Δ.Σ. Β.Β.Β. 255/16.5.2024 [1], την οποία και υπερψηφίσαμε με
συγκεκριμένο σκεπτικό [2] ) και συγκεκριμένα, τους ακριβής σκοπούς
στόχους και μεθόδους υλοποίησής της. Ειδικά
μετά την πρόσφατη (11/4/2025) συνάντηση εργασίας με Δημάρχους και εκπροσώπους, από 45 Δήμους από όλη την
χώρα, με θέμα την «Ενεργειακή Δημοκρατία στην Αυτοδιοίκηση», η οποία
πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών και κατέληξε σε κοινό ΨΗΦΙΣΜΑ
[3] (προς την κυβέρνηση;;) για την Δίκαιη Πρόσβαση στον Ηλεκτρικό
Χώρο για ΟΤΑ και Ενεργειακές Κοινότητες ΟΤΑ & την Χρηματοδότηση έργων ενεργειακών κοινοτήτων ΟΤΑ.
Αυτό το ερώτημα και η απάντησή του ΔΕΝ μπορεί να
παραγνωρίζει το υπαρκτό και υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και τις ήδη υλοποιημένες αποφάσεις
της κυβέρνησης, οι οποίες προσδιορίζουν και θέτουν συγκεκριμένα ασφυκτικά
δεδομένα, τα οποία καθιστούν την υλοποίηση και εφαρμογή των στόχων των
ενεργειακών κοινοτήτων σε πεδίο πλήρους αβεβαιότητας και σαφώς υποδεέστερο
ρόλο από αυτόν που η επιστήμη και λογική
ορίζουν, για την διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας, με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης
για το αγαθό της ηλεκτρικής ενέργειας, αγαθό απολύτως αναγκαίο για τις
σύγχρονες ανάγκες των πολιτών και την ανατροπή της υφιστάμενης ενεργειακής
φτώχειας και αποκλεισμού.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ και ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ
Η πολυετής
οικονομική, κοινωνική και υγειονομική κρίση την Ελλάδα αλλά και στις
περισσότερες χώρες, έφερε τους πολίτες σε πολυεπίπεδη ανέχεια και εξακολουθεί
να φτωχοποιεί διαρκώς και περισσότερους με αποτέλεσμα την αδυναμία για
επιβίωση.
Τα πέντε τελευταία
χρόνια στην Ελλάδα και ως αποτέλεσμα των
επιλογών και της εφαρμογής των σκληρών επιταγών της ελεύθερης αγοράς, σαν
κυρίαρχο δόγμα πολιτικής , το οποίο αγνοεί πλήρως τους πολίτες και τις ανάγκες
τους, προστεθήκαν και καθημερινά επιδεινώνονται, η ενεργειακή ακρίβεια, η
ακρίβεια σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης και η ακρίβεια στη στέγαση.
Η ενεργειακή ακρίβεια
που ξεκίνησε πολλούς μήνες πριν την εισβολή στην Ουκρανία και με πρόσχημα
αυτήν, έφτασε σε σύντομο χρόνο σε τιμές ενέργειας εξωφρενικές.
Αυτή η αύξηση των
τιμών στην ενέργεια προκλήθηκε λόγω της καθολικής ένταξή μας στο χρηματιστήριο ενέργειας και την βίαιη
απολιγνιτοποίηση που και πάλι είχε σαν προτεραιότητα την εξυπηρέτηση της επέκτασης των ΑΠΕ χωρίς
κανένα κριτήριο (περιβαλλοντικό – επιστημονικό - οικονομικό – χωροταξικό - κοινωνικό – δικαίου),
για να ωφεληθούν αποκλειστικά οι όμιλοι που τις κατασκευάζουν τις λειτουργούν και
εμπορεύονται την ενέργεια.
Η αναζήτηση φτηνής
ενέργειας είναι πλέον μηνιαίος βραχνάς, αλλά και πάλι οι υψηλές τιμές ανά kwh και μαζί με τα ποικίλα συμβεβαιούμενα ποσά που αποτυπώνονται στους μηνιαίους λογαριασμούς,
καθιστά την εξόφλησή τους δυσβάστακτη από την πλειονότητα των πολιτών.
Όσα έχουν εφαρμοστεί
για την πρόσκαιρη ανακούφιση είναι μηδαμινά μπροστά στο πρόβλημα και η
αντιμετώπισή του θέλει ριζική αλλαγή πολίτικης, η οποία πρέπει να στοχεύει στην εξυπηρέτηση των
πολιτών και όχι των επιχειρηματιών και των κερδοσκόπων.
Αναγκαία η άμεση και πλήρης
έξοδος από το χρηματιστήριο ενέργειας και η επαναφορά σε πλήρη Δημόσιο έλεγχο
της ΔΕΗ, ως κυρίου πυλώνα ενέργειας αλλά και των δικτύων διανομής ενέργειας, με
σαφή στόχευση την παραγωγή και διανομή ενέργειας σε τιμές που θα είναι ανάλογες
του κόστους παραγωγής και θα ελαφρύνουν τους πολίτες.
Η κλιματική αλλαγή είναι ένα από τα
κυρίαρχα ζητήματα της εποχής μας και οι καταστροφές που βαρύνουν το φυσικό
περιβάλλον αλλά και τις τοπικές κοινωνίες, είναι ξεκάθαρο αποτέλεσμα των επιλογών των οικονομικών ελίτ και των
βιομηχάνων που αποζητούν το μέγιστο κέρδος με το μικρότερο κόστος και αδιαφόρησαν για όποιο μέτρο πρόληψης. Τώρα
που ήρθε η ώρα του απολογισμού και της δράσης για την σωτηρία του πλανήτη, οι
πλουτοκράτες αντί να επωμιστούν το ακριβό κόστος των αναγκαίων δράσεων
και του μετασχηματισμού, σε μία κοινωνία που τείνει σε μηδενικό ανθρακικό
αποτύπωμα, βρήκαν νέο και πιο προσοδοφόρο πεδίο, την κερδοσκοπία στην παραγωγή
– διακίνηση και τιμολόγηση της ενέργειας, αγνοώντας τους πολίτες και την παραδοχή
ότι η ενέργεια είναι αναγκαίο αγαθό.
Με την
κοινωνία να παρακολουθεί με αγωνία τις εξελίξεις στον τομέα της απεξάρτησης της
από τα ορυκτά καύσιμα οι μεγαλοβιομήχανοι, με τις πλάτες των υποστηρικτικών
τους πολιτικών ελίτ, προωθούν λύσεις με τεράστιο οικονομικό όφελος γι’ αυτούς,
πληγώνοντας το φυσικό περιβάλλον και το τοπίο ανεπανόρθωτα. Δηλαδή με τα
φαραωνικά έργα που προτείνουν και κατασκευάζουν καταστρέφουν αυτό που
υποτίθεται ότι προσπαθούν να διασώσουν…
Τι καταφέρνουν με αυτή την πρακτική; Να συκοφαντούν τελικά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και κυρίως αυτές που έχουν «ζουμί», δηλαδή μεγάλο κέρδος.
Την
προηγούμενη δεκαετία είχαμε την άναρχη και χωρίς χωροταξικό – ενεργειακό
σχεδιασμό τοποθέτηση μικρών και μεσαίων διάσπαρτων φωτοβολταϊκών πάρκων από
ιδιώτες. Χάθηκαν μεγάλες εκτάσεις αειφόρου αγροτικής – κτηνοτροφικής γης και
σήμερα τα περισσότερα είναι ανενεργά και σαπίζουν. Η ευγενής λύση των ηλιακών
κατέληξε σε μάστιγα για τις τοπικές κοινωνίες και το φυσικό περιβάλλον.
Σήμερα
και πάλι με χωρίς χωροταξικό – ενεργειακό σχεδιασμό, βιώνουμε την τοποθέτηση και
επέλαση των αιολικών πάρκων τεραστίων διαστάσεων, σε όποιο ορεινό όγκο
επιθυμούν και επιλέξουν οι επενδυτές, με τυποποιημένες μελέτες, και με συνοδά
έργα που δημιουργούν εκτεταμένες ζημιές και προσφέρουν πρόσβαση για φαραωνικές
κατασκευές ακόμη και σε περιοχές NATURA – προστασίας RAMSAR – καταφύγια άγριας
ζωής – εθνικά πάρκα – βιότοπους και οικότοπους προστασίας φύσης & ειδών και
αναδασωτέες εκτάσεις, γεγονός που έχει φέρει σφοδρές αντιδράσεις στους πολίτες
και την επιστημονική κοινότητα [4] [5].
Το ίδιο
συμβαίνει και με τεράστια πάρκα φωτοβολταϊκών που εγκαθίστανται σε πολύ μεγάλες αγροτικές – κτηνοτροφικές εκτάσεις,
σε βάρος της παραγωγής του πρωτογενή τομέα.
Το επιχειρηματικό τους πνεύμα πλέον στρέφεται σε υπεράκτια πάρκα μεγαανεμογεννητριών, θαλάσσια ή σε βραχονησίδες, για τις οποίες δεν υπάρχουν ισχυρές αντιδράσεις λόγω θέσης.
Ας αναλογιστούμε και ας ενημερωθούμε όμως,
εάν αυτές είναι οι μόνες λύσεις για Α.Π.Ε. που έχουμε ως κοινωνίες και ειδικά
στην Ελλάδα;
Ποιος μιλά
για την γεωθερμία, την κυματική ενέργεια και την ενέργεια από τα θαλάσσια
ρεύματα, που στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο πεδίο με πλούσια καταγεγραμμένη
δυναμική και με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα;
Τι απέγινε το ερευνητικό πρόγραμμα ‘’ΠΟΣΕΙΔΩΝ’’ που διενεργήθηκε με σημαντικά οφέλη στις αρχές του 2000 που εξασφάλιζε ενέργεια με αιολικά – φωτοβολταϊκά – κυματική ενέργεια και ταυτόχρονα έκανε αφαλάτωση θαλασσινού νερού και εξυπηρετούσε απομονωμένες παραθαλάσσιες κοινότητες;
Η ανάπτυξη των Α.Π.Ε. και συγκεκριμένα
των αιολικών και φωτοβολταϊκών πρέπει να έχει σαφές και κύριο πρόταγμα την
προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την κοινωνική ανταπόδοση και ΟΧΙ το
άμεσο υπερκέρδος των μεγαλοεταιρειών.
Είναι αυτό
εφικτό;
Είναι και
έχει ήδη δοκιμαστεί:
Η επιθυμία
των πολιτών για καθαρή και δωρεάν ενέργεια, που θα καλύπτει τις πραγματικές
τοπικές ανάγκες και δεν θα καταστρέφει το φυσικό περιβάλλον αποτυπώθηκαν με το
πλήρως επιτυχημένο μοντέλο τοπικής ενεργειακής αυτόνομης κοινότητας, αυτό της
Ανάβρας που απέχει 72 χιλιόμετρα από τον Βόλο. Στην Ανάβρα το 1995 -2010 και με εμπνευστή αυτού, τον
επί 16 χρόνια κοινοτάρχη Δημήτρη
Τσουκαλά, εφαρμόστηκε επιτυχώς η ανάπτυξη των Α.Π.Ε. η οποια έφερε την ευημερία
και αύξησε δημόσιες παροχές σε όλους τους πολίτες της κοινότητας. Ωστόσο, η Ανάβρα από το 2011, όταν και εντάχθηκε με τον
«Καλλικράτη» στον Δήμο Αλμυρού, έχασε
αρκετά από τα προνόμιά της καθώς μέχρι τότε η
κοινότητα ήταν αυτόνομη και οικονομικά και διοικητικά.
Ερχόμενοι στην παρούσα και διεθνή και
εγχώρια δυστοπική πραγματικότητα στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και με
στόχο την επάρκεια και αυτάρκεια είναι σημαντικός παράγοντας η επαναχάραξη του
ενεργειακού χάρτη και η αποκέντρωση της παραγωγής.
Οι
πρωτοβουλίες για ενεργειακές κοινότητες και η αυτοπαραγωγή ενέργειας για κάλυψη
τοπικών αναγκών, είναι ένας θεσμός που
εάν στηριχθεί και αναπτυχθεί ορθολογικά μπορεί να δώσει ανακούφιση στο θέμα της ολοένα
επεκτεινόμενης ενεργειακής φτώχειας και αποκλεισμού.
Στα πλαίσια αυτά η πρόταση για την
σύσταση και λειτουργία της διαδημοτικής
ΑΘΗΝΑΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ
ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ η οποία είναι μια
πρωτοβουλία που έρχεται να συμβάλει στην μείωση του φαινομένου της ενεργειακής
φτώχειας, όπως διατείνεται.
Όμως
ήδη η κυβέρνηση έχει προδιαγράψει και εφαρμόζει πολιτικές στην παραγωγή και
διάθεση της ηλεκτρικής ενέργειας, με κυρίαρχους και ρυθμιστές τις λίγες μεγάλες
ολιγοπωλιακές εταιρείες ενέργειας που καθορίζουν τις
εξελίξεις και μοιράζουν την ενεργειακή πίτα
σύμφωνα με τα υπερκέρδη τους, μαζί με την ιδιωτική πλέον ΔΕΗ.
Οι ενεργειακές κοινότητες επομένως έχουν πολύ μικρά περιθώρια ανάπτυξης και παρέμβασης για την ανατροπή της ολιγοπωλιακής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα…
Το
υφιστάμενο θεσμικό – νομοθετικό πλαίσιο για τις ενεργειακές κοινότητες
καθορίζεται από τον Ν. 5106/2024 και τις ειδικότερες διατάξεις των άρθρων
103 και τα επόμενα άρθρα.
Στον Ν.
5106/2024 εισάγεται και θεσμοθετείται στο ελληνικό θεσμικό πλαίσιο το «Πρόγραμμα
Απόλλων» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας το οποίο στοχεύει στη
μείωση του ενεργειακού κόστους των
Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β΄ βαθμού, των Τοπικών και Γενικών
Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και
Αποχέτευσης, καθώς των ενεργειακά ευάλωτων νοικοκυριών.
Συγκεκριμένα,
σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο, αντικείμενο του Προγράμματος Απόλλων είναι “η
κάλυψη του συνόλου ή μέρους των ενεργειακών αναγκών των ως άνω αναφερόμενων
ωφελούμενων μέσω της εγκατάστασης σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με ή
χωρίς σταθμό αποθήκευσης και της εφαρμογής εικονικού ταυτοχρονισμού”.
Η μελέτη και
κατανόηση των διατάξεων του Ν. 5106/2024 για τις ενεργειακές
κοινότητες απαιτεί γνώση και ειδίκευση για να συμπεράνουμε εάν έχει θετικά στοιχεία και σημεία προβληματισμού.
Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. για το θέμα
των ενεργειακών κοινοτήτων και την ανάλυση και τεκμηρίωση συμβουλεύεται μια συνεταιριστική
ομάδα που δραστηριοποιείται στον κλάδο από το 2016.
Η συνεταιριστική ELECTRA Energy COOP
αναφέρει
για τον Ν. 5106/2024 και τις ειδικότερες διατάξεις των άρθρων
103 και επόμενα άρθρα [6] σημαντικές και περιοριστικές δεσμεύσεις που εξαιρούν
αρκετούς Δήμους και αναγκαία χρηματοδοτικά εργαλεία. Επίσης
θεσμοθετεί για τους ΟΤΑ ένα τύπο ΄΄κλειστών΄΄ ενεργειακών κοινοτήτων, σε
πλήρη αντίθεση με τις προβλέψεις για την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι που
ισχύει και της πάγιας συνεταιριστικής αρχής περί
Αυτονομίας και Ανεξαρτησίας των μελών.
Αναφέρεται
στον νόμο ότι για τους επιλέξιμους σταθμούς η επενδυτική ενίσχυση από
πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης και άλλες
πηγές χρηματοδότησης”. Είναι σαφές ότι η διάταξη αναφέρεται στο Ταμείο
Ανάκαμψης εντός του οποίου προβλέπεται ειδική χρηματοδοτική υποστήριξη
ενεργειακών κοινοτήτων ύψους 100 εκ. ευρώ. Το ουσιαστικό και ζητούμενο
είναι οι ως άνω αναφερόμενοι πόροι θα έπρεπε
να διατίθενται απευθείας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στα
κοινοτικά έργα που αναπτύσσουν εντός των δικών τους ενεργειακών κοινοτήτων,
προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα αξιοποιηθούν οι πόροι προς την κάλυψη των
ιδιαίτερων αναγκών κάθε Δήμου.
Επισημαίνεται
ότι για την καλύτερη κατανόηση και ειδίκευση της εφαρμογής του Προγράμματος Απόλλων,
αναμένεται η σχετική Υπουργική Απόφαση, με την οποία θα καθοριστούν τα βασικά
σημεία εφαρμογής των έργων, όπως άλλωστε ορίζεται και στη διάταξη του άρθ.103
παρ. 10.
Άρα η νομοθεσία που διέπει τις ενεργειακός κοινότητες των ΟΤΑ είναι
ελλιπής…
Όπως τα παραπάνω δεδομένα και καταγραφές
περιγράφουν και αναλύουν, ασφαλώς συμπεραίνεται ότι η νομοθεσία είναι ασαφής και περιοριστική και
καθώς είμαστε ακόμη στη αρχή του εγχειρήματος της ενεργειακής κοινότητας «Αθηναϊκή Ενεργειακή Συμμαχία» με συμπράττοντες 45 Δήμους, θέλει πολύ δρόμο για την ολοκλήρωση των σκοπών
της.
Το ερώτημα για την ενεργειακή κοινότητα «Αθηναϊκή Ενεργειακή Συμμαχία», αφορά την αποσαφήνιση και εξειδίκευση των
στόχων και σκοπών της και τις πρωτοβουλίες σε διεκδικητικό επίπεδο που οφείλει
να πάρει άμεσα για την ευόδωση των ιδρυτικών της προβλέψεων.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
1. Τα εγκατεστημένα
σε κάθε Δήμο συστήματα Α.Π.Ε.(σε δημοτικά κτήρια και εγκαταστάσεις) θα ενταχθούν
στο υπό σύσταση σύστημα και θα προσμετρούνται;
2. Τα εγκατεστημένα
και σε λειτουργία σε κάθε Δήμο συστήματα Α.Π.Ε. από ιδιώτες κατοίκους και
ενεργειακές κοινότητες μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα και να αποτελούν ισότιμο
μέρος του;
3. Έχει
αποφασιστεί που θα κατασκευαστούν νέες μονάδες Α.Π.Ε.;
4. Για ποιες
μορφές και μεθόδους Α.Π.Ε. υπάρχει ενεργό ενδιαφέρον;
5. Υπάρχει η
πρόβλεψη για ενσωμάτωση μεθόδων αποθήκευσης ενέργειας, με στόχο την αποδέσμευσή
της όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση και χαμηλή αυτοπαραγωγή ενέργειας;
6. Η παραγωγή ηλεκτρικής
ενέργειας από την καύση αποβλήτων (με κάθε μέθοδο), πρωτογενώς ή με δευτερογενή
υποπροϊόντα αποβλήτων ή με καύση οργανικής ύλης, από εργοστάσια συμπαραγωγής, έχει εξαιρεθεί;
7.
Υπάρχει η πρόβλεψη και δέσμευση ότι για τις νέες
χωροθετήσεις Α.Π.Ε. θα εξαιρεθούν περιοχές με ειδικά περιβαλλοντικά καθεστώτα (NATURA – προστασίας RAMSAR – καταφύγια άγριας ζωής – εθνικά πάρκα –
βιότοπους και οικότοπους προστασίας φύσης & ειδών- περιοχές φυσικού κάλλους-αναδασωτέες
εκτάσεις – δάση- ορεινοί όγκοι – παράκτιες και παραθαλάσσιες περιοχές-αρχαιολογικοί
χώροι)
8. Υπάρχει η
πρόβλεψη και δέσμευση ότι για τις νέες χωροθετήσεις Α.Π.Ε. θα εξαιρεθούν
περιοχές ενεργού δράσης του πρωτογενούς τομέα ή ανάλογες περιοχές οι οποίες εξ
ορισμού αποτελούν περιοχές με αρόσιμο - γεωργικό και κτηνοτροφικό χαρακτήρα;
9. Υπάρχει η
πρόβλεψη για τις λεγόμενες ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ και την ΥΠΕΡΔΟΜΗΣΗ &
ΕΚΤΙΝΑΞΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ και την επερχόμενη
μεγάλη αύξηση των ενεργειακών αναγκών ανά περιοχή, σε συνδυασμό με την αστάθεια του απαρχαιωμένου συστήματος
διανομής ( ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΝΑΒΥΣΣΟΣ …)
10. Υπάρχει η βούληση, για την χωροθέτηση των νέων Α.Π.Ε. σε
περιοχές Δήμων, να γίνεται πλήρης ενημέρωση και ουσιαστική διαβούλευση με τις
τοπικές κοινωνίες;
11. Η
διεκδίκηση για αναδιάταξη του
ενεργειακού χάρτη της χώρας και της νομοθεσίας που διέπει την παραγωγή και
διανομή της ενέργειας, με στόχο την αναβάθμιση
του ρόλου και του επιπέδου συμμετοχής των ενεργειακών κοινοτήτων Ο.Τ.Α. σε υψηλότερη θέση για να συμβάλλουν
θετικά υπέρ των αναγκών των πολιτών, έχει συζητηθεί;
12. Η Κ.Ε.Δ.Ε. κεντρικά και οι κατά τόπους Π.Ε.Δ.
περιφερειακά έχει συζητηθεί να είναι υποστηρικτές και από κοινού να
διεκδικήσουν νομοθεσία και χρηματοδοτήσεις, ικανές να στηρίξουν την κοινή
προσπάθεια για ενεργειακή αυτονομία των Δήμων;
- - - -
- -
Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.
στηρίζει πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο και μέσο την αποκέντρωση της
λήψης αποφάσεων, για τα τοπικά θέματα από τις τοπικές κοινωνίες με πλήρη
ενημέρωσή τους και συμμετοχή τους και με σαφείς προοπτικές για βιώσιμη αειφόρο τοπική
ανάπτυξη.
·
Για να αναστραφεί και ανατραπεί
το ασφυκτικό και δυσμενές πλαίσιο της
ενεργειακής διαχείρισης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, απαιτείται η εφαρμογή πολιτικών που στηρίζουν την
αποκεντρωμένη αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για διασφάλιση της αυτάρκειας
με την χρήση μικρών έργων Α.Π.Ε. από
ενεργειακές κοινότητες Ο.Τ.Α. και
συνεταιρισμών πολιτών.
·
Για να επέλθει η ενεργειακά δίκαιη
μετάβαση σε ηπιότερες μορφές παραγωγής ενέργειας και να διασφαλιστεί η αναγκαία
ενεργειακή πρόσβαση σε κάθε πολίτη με δίκαιο και δημοκρατικό τρόπο, με απόλυτο
σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.
Βέλλη Ανθή
Δημοτική Σύμβουλος με τη δημοτική παράταξη ΡΙ.ΚΙ.Π.
Β.Β.Β.
τα ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ και ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
[1] Απφ. ΔΣ
ΒΒΒ 255.2024=Έγκριση Μνημονίου Συνεργασίας
& συμμετοχής Δήμου ΒΒΒ
στην ΑΘΗΝΑΪΚΗ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (9Υ6ΜΩΨΖ-ΣΕΞ)
https://drive.google.com/file/d/1PlkbvvGyUk7luoOQKiDxlg_DXmAYsMfh/view?usp=sharing
[2] ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.= Θέσεις -Ψήφοι επί Θέματος της10ης
-2024 συν. Δ.Σ. (Διά Περιφοράς )-
Έγκριση Μνημονίου
Συνεργασίας & συμμετοχής Δήμου ΒΒΒ στην ΑΘΗΝΑΪΚΗ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ - (ΡΙΚΙΠ 020-2024)
https://docs.google.com/document/d/1vaeuSNOj-duTJOdngCafaRlpfgfSQHaOwPOdNVGSqGw/edit?usp=sharing
[3] ΨΗΦΙΣΜΑ Δήμων - «Ενεργειακή Δημοκρατία στην
Αυτοδιοίκηση»--11.4.2025
https://docs.google.com/document/d/1AhLqzasYVhFQObHoYMRtiopsGXDoVNN_l_Cw1LTrhBs/edit?usp=sharing
[4] Μ.ΚΑΡΑΜΑΝΩΦ 7ος2023 = Σχέση Δασικών πυρκαγιών
με νέες εγκαταστάσεις
ανεμογεννητριών –Επιμελητήριο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
και ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
https://drive.google.com/file/d/1Xhf8lVUUxBM_mxrzSam2YVjBi5GvICZ4/view?usp=sharing
[5]
Ψήφισμα
7ος2024= Νομοθέτηση από τη Βουλή. Όχι έργα στα καμένα.
Πραγματική αναδάσωση - Επιμελητήριο
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
https://drive.google.com/file/d/1gNHx9VNux6JeMOld2cQxvpZwhzBzXsBx/view?usp=sharing
[6] Πρόγραμμα
Απόλλων- Αξιολόγηση ELECTRA Energy COOP - 8.8.2024
https://drive.google.com/file/d/1IHDF70kiHhPJo58EdnAkcCxnOVywtH3I/view?usp=sharing
ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου