Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Δ.Τ.=>ΘΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ. ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΔΑΣΗ – ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ

     


                                                             




                                                                                              Βούλα  19 /01 /2019    

  blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                      Αριθμ. Πρωτοκ. : 004 / 2019           
   Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                                      
  Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv   



Δελτίο  Τύπου – Ανακοίνωση

ΘΑ  ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ  ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ.
ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΔΑΣΗ
– ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ. [Νο 2]

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. για όσους την γνωρίζουν δεν ενεργεί παρορμητικά, ευκαιριακά, με πρόσκαιρες και ατεκμηρίωτες  ανακοινώσεις για την προβολή της.

Επειδή στο  δελτίο τύπου  που δημοσιοποιήσαμε στις 9/1/2019 με θέμα: ‘ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ;   ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΑΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΔΑΣΗ – ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ.’’ [1] δεν έγινε κατανοητός σε ορισμένους, ο προφανής λόγος και η στιγμή δημοσιοποίησης, που όμως ξεκάθαρα αναφέρεται και τεκμηριώνεται με συνημμένα έγγραφα, και επειδή ο απλούστερος τρόπος της διευκρίνησης όποιων ερωτημάτων επ’ αυτού μπορούσε να γίνει με ένα απλό τηλεφώνημα, όπως γινόταν μέχρι χθες, γι’ αυτό θα τον επαναδιατυπώσουμε με την ταυτόχρονη παροχή και νέων εγγράφων που θα επισυναφθούν.

Το κυρίαρχο θέμα είναι η διασφάλιση και προστασία των δασικών εκτάσεων εντός και εκτός αστικού χώρου στο Δήμο μας και η προστασία επίσης των κοινόχρηστων χώρων που αποτελούν Δημοτική περιουσία.  Και  εφησυχασμός σε τέτοια σπουδαία θέματα δεν νοείτε.

Αυτή η προστασία πιστεύουμε ότι επιτυγχάνεται ασφαλέστερα με την πλήρη γνώση του θέματος από την διοίκηση του Δήμου και την ενημέρωση των πολιτών για την στήριξη τους έναντι των κινδύνων που προκύπτουν. Τρανό  παράδειγμα υπόθεση της Μ.Ε.Κ.Β.  και της  λίμνης Βουλιαγμένης, όπου οι αρχικοί χειρισμοί των τότε διοικήσεων των Δήμων, έφεραν πολλά δεινά.  Με την ενεργή και δυναμική παρουσία των πολιτών μόλις ενημερώθηκαν, οι υποθέσεις αυτές πήραν άλλη τροπή και σήμερα βρίσκονται σε ευνοϊκότερο σημείο.

Επομένως πιστεύουμε και σύμφωνα με την ενημέρωση και τα στοιχεία που έχουμε ότι η καθυστέρηση της ανάρτησης των ήδη θεωρημένων από τον 12ο 2016[2], δασικών χαρτών για το Δήμο μας γίνεται για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ιδιοκτητών μεγάλων εκτάσεων (εντός και εκτός πόλης). Αυτή η καθυστέρηση σίγουρα εξυπηρετεί την εκκλησία που κατέχει τεράστιες εκτάσεις και σύμφωνα με την ενημέρωση που δημόσια η ίδια έχει κάνει, μετά από ημερίδα με θέμα « Εκκλησιαστική Περιουσία – Σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας» , η επικείμενη ανάρτηση θα χαρακτηρίσει δασικές τις περισσότερες από αυτές τις εκτάσεις, με δεδομένο ότι χρησιμοποιούνται κυρίως αεροφωτογραφίες του 1945. Επίσης η κυριότητα πολλών εκτάσεων από εκκλησιαστικούς φορείς  δεν στοιχειοθετείται με επάρκεια με τίτλους και αποφάσεις, με αποτέλεσμα η επόμενη φάση ολοκλήρωσης της κτηματογράφησης να θέτει σοβαρά θέματα κυριότητας. Συμπερασματικά η δυνατότητα αξιοποίησης των εκτάσεων αυτών δυσχεραίνεται. Καθοριστικό επίσης είναι  σύμφωνα με το ΣτΕ  (805-806/2016) ότι η ύπαρξη κυρωμένων δασικών χαρτών και ακολούθως του δασολογίου είναι προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης.

Η πολιτική βούληση των κυβερνήσεων από το 2013 έως σήμερα είναι η από κοινού αξιοποίηση της φερόμενης εκκλησιαστικής περιουσίας, πριν την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου .                 Σαν κριτήριο τους επιλέγεται το μέγιστό πρόσκαιρο κέρδος και η μέθοδος και οι διαδικασίες που φαίνεται να επιλέγονται είναι ανά περίπτωση αυτές που εφάρμοζε το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή αξιοποίηση ακινήτων με ΕΣΧΑΔΑ  (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων) ή σαν στρατηγικές επενδύσεις με  ΕΣΧΑΣΕ (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων).

    Η προάσπιση του δάσους σαν κυρίαρχο στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος επαφίεται στην ευαισθησία των πολιτών και ανατίθεται σε όλους τους φορείς του Δημόσιου. Στο αρχικό Δ.Τ. μας συμπεριλάβαμε επίσης το επίσημο έγγραφο της αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής (δυστυχώς με λάθος τίτλο στη παραπομπή) της ΔΗΛΩΣΗΣ στο ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ της Αποκ. Διοικ. ΑΤΤΙΚΗΣ της 24.6.2015 [3], για ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΣΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ του ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ που συμπεριλαμβάνει και πολλές άλλες Δημόσιες δασικές περιοχές του Δήμου μας. Το ερώτημα λοιπόν που επαναθέτουμε είναι ποιες διεργασίες έκανε η διοίκηση  του Δήμου για αυτές τις περιοχές, διεργασίες ανάλογες της εξαίρετης και έγκαιρης κίνησης διασφάλισης του δασικού χαρακτήρα των 124 στεμμάτων στην Βούλα.

Επίσης θέτουμε συγκεκριμένα το ερώτημα για το θέμα της διασφάλισης των Δημοτικών κοινόχρηστων εκτάσεων που διακατέχονται από  άλλους,  γνωρίζοντας τις αποφάσεις τόσο του ΣτΕ και των εφετείων που ξεκαθαρίζουν το θέμα στο Μεγάλο και Μικρό Καβούρι, αναφορικά με την σύμβαση Κατσαφαρόπουλου 1951 μεταξύ κράτους και εκκλησίας. Ειδικότερα με τη χερσόνησο του   Μικρού  Καβουρίου και τις εκεί Δημοτικές κοινόχρηστες εκτάσεις και υποδομές η απόφαση 236/2016 του Περιφερειακού Συμβουλίου [4 σελ.53-54]για το ΕΣΧΑΔΑ του Αστέρα τονίζει την ύπαρξή τους και αναφέρει ότι μετά την  εφαρμογή του ΕΣΧΑΔΑ θα προκύψουν και νέες, τις οποίες οφείλει ο Δήμος και να διεκδικήσει.

Επομένως η ουσιαστική στόχευση του Δ.Τ. μας ήταν ξεκάθαρα όλα τα παραπάνω .  Σχετικά δε με το θέμα  του Ο.Τ. 27 στην Βουλιαγμένη, το οποίο και  ετέθει περισσότερο ως παράδειγμα, ξεκαθαρίζουμε ότι η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και όλα ανεξαιρέτως τα στελέχη της έπραξαν για το συγκεκριμένο Ο.Τ. 27 ότι παγίως προβλέπεται και γίνεται. Η σημαντική αλλά και ουσιώδης λεπτομέρεια που μας κάνει να πιστεύουμε ότι με τη θεώρηση του συγκεκριμένου τοπογραφικού διαγράμματος υπάρχει ο κίνδυνος να μας φέρει απρόσμενες εξελίξεις είναι γιατί συμπεριλαμβάνει στο παρακείμενο Ο.Τ. 26  την σημείωση [5] « Χώρος πρασίνου σύμφωνα με το ΦΕΚ 812 Δ/1987. Τόσο για την εν λόγω έκταση όσο και για τις υπόλοιπες εκτάσεις που χαρακτηρίζονται ως χώροι πρασίνου με το  ΦΕΚ 812 Δ/1987 έχουν εκδοθεί, τουλάχιστον από το έτος 2001, Δικαστικές Αποφάσεις περί Άρσης της Ρυμοτομικής Απαλλοτρίωσης και Αναπομπή της υπόθεσης στην Διοίκηση προκειμένου να προβεί στην οφειλόμενη νόμιμη ενέργεια» και αυτή τη σημείωση δεν έπρεπε να την επιβεβαιώσουμε σαν Δήμος. Άρα  η ενημέρωση των στελεχών όλων των διευθύνσεων του Δήμου για την δικαστική διαμάχη για τα κοινόχρηστα της Βουλιαγμένης και η νομική υποστήριξη  τους είναι αναγκαία. Για να διευκρινίσουμε περαιτέρω το θέμα του Ο.Τ. 27, γνωρίζαμε την προσπάθεια της αξιοποίησης του από την πρώτη ανακοίνωση της Ε.Κ.Υ.Ο. στις 20/7/2017 με αριθμό 1020/2017 [6-7]και δεν κάναμε καμία λάθος ανάγνωση (στοχεύσαμε στο σωστό σημείο) ούτε σημάναμε συναγερμό και αυτό γιατί το τοπογραφικό διάγραμμα που την συνόδευε δεν είχε την θεώρηση από τον Δήμο μας.  

Μόλις όμως εξετάσαμε την τελική ανακοίνωση της Ε.Κ.Υ.Ο. στις 31/10/2018 με αριθμό 1510/2018 [8] και διαπιστώσαμε την θεώρηση του τοπογραφικού διαγράμματος ενημερώσαμε για την ύπαρξη της γιατί η πιθανότητα να  χρησιμοποιηθεί με αρνητικό τρόπο για τα Δημοτικά συμφέροντα είναι υπαρκτή.

Τελικά δεν κατανοούμε γιατί δημιούργησε τόση αναστάτωση και προσπάθεια ανάλυσης εφόσον θεωρήθηκε λάθος συναγερμός και προεκλογική υπερβολή.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και δεν επιτρέπεται η άσκοπη δημόσια διαμάχη των Δημοτικών κινήσεων γιατί υπάρχει κίνδυνος να αποδυναμωθεί το  νομικό και επιχειρηματολογικό

 οπλοστάσιο του Δήμου μας. Η δημοσιοποίηση και των δύο Δ.Τ. μας, έγινε με αποκλειστικό γνώμονα την επισήμανση της σπουδαιότητας του θέματος, την ενημέρωση και την από κοινού εγρήγορση Δήμου και Δημοτών.

Δεν θα εφησυχάσουμε, σαν πολίτες πάνω από όλα, και θα στοχεύουμε πάντοτε στα κυρίαρχα θέματα, το δάσος, και θα προσπερνάμε τις σειρήνες που θέλουν να μας εστιάσουν στο ελάχιστο, το δεντράκι.

Οι πολίτες πάντοτε, έστω και με καθυστέρηση αξιολογούν και καταγράφουν τις ανάγκες της κοινωνίας και δυναμικά διεκδικούν τα συλλογικά αγαθά και αξίες. 

     
                                                                                ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.
* Η επιμέλεια σύνταξης, συλλογής και  επικαιροποίησης αρχείου και ψηφιακής θεματικής Δημόσιας ψηφιακής βιβλιοθήκης των συνημμένων γίνεται με συλλογική δουλειά  μελών της  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ στο Δ.Τ.






[4]  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Αποφ.236-2016 - ΣΜΠΕ ΑΣΤΕΡΑ        = σελ.53-54                                                                                       




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου