Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Η τροπολογία για την ζωντανή βιντεοσκοπημένη διδασκαλία δεν θα περάσει - ΚΕΙΜΕΝΟ της Βέλλη Ανθής

               

                                              ΚΕΙΜΕΝΟ της 
                      Βέλλη   Ανθής,                                            
                     εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής, 
                     προέδρου  ΣΕ.ΠΕ. Γλυφάδας - Β.Β.Β. 
                     και  Δημοτικής Συμβούλου Δήμου 
                     με  τη ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.


                                                                                                                Βούλα 12/5/2020

                                                                                                                   
«Η τροπολογία για την ζωντανή βιντεοσκοπημένη  διδασκαλία δεν θα περάσει»

   Η Υπουργός Παιδείας έφερε για άλλη μία φορά, αυθαίρετα, μία τροπολογία στη Βουλή κι η οποία ψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία, που προβλέπει τη  ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας από την τάξη με σκοπό να την παρακολουθούν οι μαθητές/τριες, που έχοντας πάρει ειδική άδεια, δεν θα προσέλθουν στο σχολείο. Η επιβολή ενός τέτοιου μέτρου είναι φανερό ότι έχει σκοπό την εγκαθίδρυση ενός νέου συστήματος πανοπτικού ελέγχου, για να  χειραγωγήσει τους εκπαιδευτικούς. Ο school big brother είναι εδώ…….

   Αυτή η ρύθμιση, που είναι «το κερασάκι στην τούρτα» της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, είναι άκρως αντιπαιδαγωγική κι ανοίγει επικίνδυνους δρόμους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το μάθημα σε όλες τις βαθμίδες βασίζεται στην αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού και μαθητή, καθώς και στην ανατροφοδότηση. Δεν είναι διάλεξη. Επομένως αυτή η τροπολογία δεν έχει καμία παιδαγωγική αξία. Επίσης, όσο και αν διατείνεται το Υπουργείο το αντίθετο, η ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας παραβιάζει  προσωπικά δεδομένα και επομένως  τα ατομικά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών (εξάλλου, δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι η Υπουργός Παιδείας μίλησε για «διαβούλευση» με την αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων). Ακόμα δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, ενώ συγχρόνως αφήνει τα ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα, «βορά» σε οποιονδήποτε κακόβουλο.

   Ας σταθούμε όμως στην ουσία που είναι ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση. Έχει μία δυναμική που δημιουργείται μέσα στην τάξη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών κι αυτή η τροπολογία αφαιρεί τη δυνατότητα παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της διαχείρισης ιδιαίτερων και «λεπτών» ζητημάτων, που προκύπτουν μέσα στην τάξη. Επίσης είναι γνωστό ότι η στάση εκπαιδευτικού και μαθητών τροποποιείται, όταν γνωρίζουν ότι καταγράφονται από την κάμερα και χάνεται ο αυθορμητισμός, καθώς επίσης ελλοχεύει κι  ο κίνδυνος να γίνει viral μια λανθασμένη ή αστεία  απάντηση ενός μαθητή/ τριας με ό,τι θα  σημάνει αυτό για την ψυχολογία του/της.

   «Καλοθελητές» δημοσιογράφοι, που έχουν ρίξει τόνους λάσπης στην εκπαιδευτική κοινότητα τις  μέρες της πανδημίας, κατηγορώντας μας για φυγοπονία, «ξαναχτύπησαν» λέγοντας ότι οι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούμε την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, γιατί έτσι θα φανούν οι αδυναμίες μας (που δικαιούμαστε, βέβαια, ως άνθρωποι να έχουμε). Δεν καταλαβαίνουν όμως ότι ο εκπαιδευτικός κλάδος είναι αντίθετος με αυτή την τροπολογία, κυρίως για να προστατέψει τις αδυναμίες των μαθητών/τριών, ώστε αυτές να καταστούν παιδαγωγικά αξιοποιήσιμες, όταν ο μαθητής νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη για να τις αποκαλύψει.

    Τέλος, με αφορμή την εισαγωγή καμερών μέσα στην σχολική τάξη, παρατηρούμε συγχρόνως μία συστηματική επιτήρηση πολιτών, με μέτρα που εισχωρούν βίαια και βαθιά στην ιδιωτικότητα και αμφισβητούν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης πρέπει να έχει κάποια στιγμή και ένα τέλος, που να διασφαλίζει ότι η υγειονομική κρίση δεν θα μετατραπεί σε κρίση δημοκρατίας, όπως επίσης και το ότι  τα απολύτως απαραίτητα περιοριστικά μέτρα θα πρέπει να επιτηρούνται από ένα θεσμικό πλαίσιο ανεξάρτητο από τον έλεγχο της εκτελεστικής εξουσίας.. Η αντίσταση μας στην αναστολή θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών, με βασικό εργαλείο την τεχνολογία και όχι μόνο, είναι αδιαπραγμάτευτη.

   Οι εκπαιδευτικοί σ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας με ευαισθησία, επαγγελματισμό και υπευθυνότητα σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας και σηκώσαμε στις πλάτες μας ένα βάρος που δεν μας αναλογούσε, αυτό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς καμία βοήθεια από το Υπουργείο Παιδείας και με μόνο «δωράκι» από αυτό ένα αναχρονιστικό, αντιπαιδαγωγικό, αντιλαϊκό Πολυνομοσχέδιο, που θα τσακίσει το δημόσιο σχολείο και την ελληνική κοινωνία, αν εφαρμοστεί. Εμείς λοιπόν προτείνουμε την παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος των μαθητών, που για έκτακτους λόγους απουσιάζουν από τη μαθησιακή διαδικασία, καθώς επίσης τη σωστή ενημέρωση των μαθητών για τη χρήση, την ασφαλή πλοήγηση και την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων, αλλά και τη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που έχουν διανύσει απίστευτα βήματα εξέλιξης, χωρίς καμία υποστήριξη όλο αυτό το διάστημα, καθώς και την εξασφάλιση της υλικοτεχνικής υποδομής για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να εξασφαλίζεται η καθολικότητα του εγχειρήματος. Κυρίως όμως τη διασφάλιση, μέσα από ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, της προστασίας των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Για όλους αυτούς τους λόγους εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, μαθήτριες, αλλά και όλη η κοινωνία θα πρέπει να συστρατευτούμε και να απαιτήσουμε:



ΝΑ  ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΊ  Η  ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ  ΤΡΟΠΟΛΟΓΊΑ
ΚΑΙ  ΝΑ  ΑΠΟΣΥΡΘΕΊ  ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ

                                               Βέλλη  Ανθή,                                            
                                  εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, 
                                  πρόεδρος  ΣΕ.ΠΕ. Γλυφάδας - Β.Β.Β. 
                                   και  Δημοτική Σύμβουλος Δήμου 
                                          με  τη ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου