Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 10 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ




                                                                                                                         







                                                                                          Βούλα   28/05/2020
  blogs      : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                     Αριθμ. Πρωτοκ. : 014 / 2020           
   Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                                      
  Facebook: www.facebook.com/rikipvvv    

                         

ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 10 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


Η ΡΙ.ΚΙ.Π  Β.Β.Β. είναι προσανατολισμένη σταθερά στην προάσπιση των Δημόσιων αγαθών και περιουσίας, αλλά και των Δημοτικών συμφερόντων και περιουσίας.  Δίνει με συνέπεια και σε όλα τα επίπεδα τον αγώνα που οφείλει  με βάση τις ηθικές και περιβαλλοντικές αξίες που πρεσβεύει μαζί με τους πολίτες, αναλύοντας λεπτομερώς όλα τα δεδομένα και αξιολογώντάς τα ενημερώνει την κοινή γνώμη για την συστράτευση της με στόχο την αποτροπή κάθε επιβουλής που θα στερήσει δικαιώματα και θα υποβαθμίσει το περιβάλλον, φυσικό και αστικό.
Έχοντας δώσει σε κάθε επίπεδο την μάχη για την αποτροπή της οικοπεδοποίησης και τσιμεντοποίησης της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου, από το 2013 που ξεκίνησε,
με δυναμικές κινητοποιήσεις μαζί με συλλόγους και πολίτες στις πύλες του Αστέρα [1] και με ενεργή στήριξη με παρουσία σε όλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του Αστέρα[2] με αντιπροσωπεία της.

Η   ΡΙ.ΚΙ.Π  Β.Β.Β. παραβρέθηκε δυναμικά στο Περιφερειακό συμβούλιο το 2013, ενημέρωσε αμέσως μετά και διεθνοποίησε [3]το θέμα, κατέθεσε εξώδικο προς τους ‘’επενδυτές’’ και αμέσως μετά τεκμηριωμένη αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ [4]και τοποθετήθηκε στο Περιφερειακό συμβούλιο [5]και στο Δημοτικό Συμβούλιο το 2016.
Η συστράτευση σε αυτές τις πρωτοβουλίες ήταν μικρή. Τελικά το ΣτΕ επικύρωσε την προτεινόμενη μετατροπή της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου στο τμήμα του ξενοδοχείου του Αστέρα βουλιαγμένης σε ένα ενιαίο οικοδομικό τετράγωνο προς πολεοδόμηση και το οικοπεδοποίησε διαιρώντας το σε αυτόνομες ιδιοκτησίες, απορρίπτοντας χωρίς ΚΑΜΙΑ αιτιολόγηση την αίτηση ακύρωσης και το υπόμνημα της ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β., ξεδιάντροπα.
Το επόμενο βήμα είναι αυτό που σήμερα αντιμετωπίζουμε την ολοκλήρωση του ’’επενδυτικού’’ σχεδίου με την επέκταση και αλλοίωση της Μαρίνας της Βουλιαγμένης. 
Φυσικό επακόλουθο όταν δεν αντιδράς δυναμικά και μαζικά από την αρχή, όταν  ορθώνεται και ξεδιπλώνεται εμπρός σου η αλλοίωση της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου από το 2013 να έρθει η στιγμή του τετέλεσται για την πολύπαθη χερσόνησο.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο της 18 Μαΐου η μελετητική εταιρεία μας παρουσίασε  την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του 2019 [6α, 6β] για το έργο της επέκτασης της Μαρίνας Βουλιαγμένης με τις ευλογίες του Δημάρχου. 

Η ανάγκη για άμεσο εκσυγχρονισμό των απαρχαιωμένων υποδομών της Μαρίνας Βουλιαγμένης αποτελεί γεγονός και την υποστηρίζουμε για την διασφάλιση του φυσικού περιβάλλοντος και των εργαζομένων σε αυτήν από την καταρρέουσα λιμενική υποδομή.

Η ΡΙ.ΚΙ.Π  Β.Β.Β. έχοντας μελετήσει σε βάθος, τόσο την προτεινόμενη Μ.Π.Ε. του 2019, όσο και το Προεδρικό Διάταγμα της 13/6/2019 (ΦΕΚ  320 Δ) με την «Έγκριση γενικού σχεδιασμού μαρίνας Βουλιαγμένης» [7]αλλά και την προηγούμενη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) του 2017 [8]που πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο και Περιφερειακό Συμβούλιο [9]με σημαντικές παρατηρήσεις και όλη την υφιστάμενη νομοθεσία και πολεοδομικά και δασικά δεδομένα και το Π.Δ. προστασίας του Σαρωνικού (ΦΕΚ 254 Δ 2004),έθεσε τα ζητήματα και ερωτήματα που προκύπτουν από την μελετημένη ασάφεια της υπό εξέταση Μ.Π.Ε. στην μελετητήρια στο Δ.Σ.  θέτοντας τα  παρακάτω βασικά ερωτήματα και ζητήματα που δεν απαντήθηκαν ποτέ !

1.       Η περιοχή της Μαρίνας Βουλιαγμένης σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αλλά και όλα τα ρυθμιστικά πολεοδομικού χαρακτήρα είναι ξεκάθαρα εκτός σχεδίου περιοχή. 

2.     Σαν εκτός σχεδίου περιοχή [10]με έντονο το δασικό στοιχείο πριν την όποια ενέργεια όφειλαν να απευθυνθούν για γνωμοδότηση στο οικείο Δασαρχείο.                                       Η αναφορά στην Μ.Π.Ε. ότι περιλαμβάνει ΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ και ότι ακόμη δεν έχουν συνταχθεί και αναρτηθεί οι δασικοί χάρτες δεν αποτελεί άλλοθι και αυτό γιατί οι δασικοί χάρτες της περιοχής έχουν συνταχθεί από το 2016  και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής [11] με επίσημο έγγραφο της προς το Υ.Π.ΕΝ. και το Κτηματολόγιο χαρακτηρίζει όλη τη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου σαν Δημόσια Δασική έκταση, με φυσική  βλάστηση Πεύκης.   Η ΡΙ.ΚΙ.Π  Β.Β.Β. καταγγέλλει δημόσια [12], τα τελευταία τέσσερα χρόνια την μεθόδευση της ΜΗ ανάρτησης των δασικών χαρτών στη Β.Β.Β. που προφανή σκοπό έχει την εξυπηρέτηση των μεγάλων ‘’παικτών ‘’ της περιοχής, μεγαλοϊδιοκτητών και εκκλησίας που φέρονται να κατέχουν μεγάλες εκτάσεις.

3.      Η προτεινόμενη σήμερα  Μ.Π.Ε. του 2019 έχει σαφείς διαφοροποιήσεις από αυτή την  Σ.Μ.Π.Ε. του 2017 και δεν υιοθετεί τις σημαντικές παρατηρήσεις του Περιφερειακού Συμβούλιου και υπερβαίνει τις προβλέψεις του Προεδρικού Διατάγματος της 13/6/2019 (ΦΕΚ  320 Δ) με την «Έγκριση γενικού σχεδιασμού μαρίνας Βουλιαγμένης».   Συγκεκριμένα, αρχικά, δεν αναλύει όλη την υφιστάμενη νομοθεσία και δεν καταγράφει ως όφειλε όλα τα υφιστάμενα μεγέθη της εγκατάστασης.

Για να διαπιστωθεί το μέγεθος της επέμβασης με την  Μ.Π.Ε. όφειλαν να καταγράφουν τα βασικά μεγέθη της υφιστάμενης εγκατάστασης. Εφόσον αυτά δεν καταγράφονται αναζητήθηκαν από τα επίσημα έγγραφα του Ε.Ο.Τ. που συνέταξε τις διαπιστωτικές πράξεις το 2013 [13, 13α, 13β], νομιμοποιώντας τις μέχρι τότε αυθαίρετες κατασκευές.

ΣΥΓΚΡΙΝΟΜΕΝΑ  ΜΕΓΕΘΗ
Ε.Ο.Τ.  - ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ 2013
Μ.Π.Ε.  2019
ΕΚΤΑΣΗ ΜΑΡΙΝΑΣ  - ΧΕΡΣΑΙΑ
33.522 τ.μ.
51.955 τ.μ.
ΕΠΙΧΩΜΑΤΩΣΕΙΣ 
6.169 τ.μ.
9.295 τ.μ.
ΛΙΜΕΝΙΚΑ  ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ
11.136 τ.μ.
27.000 τ.μ.
ΚΤΗΡΙΑ - ΥΠΟΔΟΜΕΣ
1.328,46 τ.μ.
4.800 τ.μ.

      Εύκολα πλέον αντιλαμβάνεται την επέκταση της λιμενικής εγκατάστασης εντός των    
      συγκεκριμένων ορίων του χώρου της Μαρίνας και την αύξηση του δομημένου χώρου.

4.      Αυθαίρετα προβαίνει η Μ.Π.Ε . στον ορισμό Οικοδομικών Τετραγώνων (Ο.Τ.) εντός της χερσαίας ζώνης του Τομέα 3,  θέτοντας ρυμοτομικές ρυθμίσεις σε εκτός σχεδίου περιοχή και μας προϊδεάζει όπως αναφέρει επίσημα ο Δήμος [14],  η δόμηση από το σημερινό προς υλοποίηση 4.800 τ.μ. ( ποσοστό 9 %~)να εκτοξευτεί στα μέγιστα 11.000 τ.μ. ( ποσοστό 20%~).
       Το Προεδρικό Διάταγμα της 13/6/2019 (ΦΕΚ  320 Δ) με την «Έγκριση γενικού    
       σχεδιασμού μαρίνας Βουλιαγμένης» δεν επικυρώνει την έννοια του Ο.Τ. αλλά             
       διατηρεί  τον διαχωρισμό των ΤΟΜΕΩΝ και ορίζει χρήσεις και όρια επί αυτών.

5.     Η προτεινόμενη προς υλοποίηση γιγάντωση – επέκταση της μαρίνας και αύξηση του δομημένου περιβάλλοντος δεν προβλέπεται από το ισχύον Γ.Π.Σ.  (ΦΕΚ 1129 Δ 1997) [15, 15α] αναφέρει ότι στις υπάρχουσες  τουριστικές  εγκαταστάσεις επιτρέπεται μόνο ο εκσυγχρονισμός και όχι η επέκταση τους.

6.     Εξάλλου το Π.Δ. προστασίας του Σαρωνικού με τίτλο «Καθορισμός ζωνών προστασίας, χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην παραλιακή ζώνη της Αττικής από το Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας»  (ΦΕΚ 254 Δ 2004) στην μελετώμενη ζώνη του τουριστικό λιμένα – μαρίνα προβλέπει:

Άρθρο 7: Περιοχές με στοιχείο 6


              Στις περιοχές αυτές που είναι περιοχές τουριστικών αγκυροβολίων - λιμένων αναψυχής,     
              καθορίζονται χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης κατά ζώνες ……..

4. Ζώνη 6) δ
α. Πρόκειται για το λιμένα αναψυχής Βουλιαγμένης.

β. Στη ζώνη αυτή επιτρέπονται χερσαίες εγκαταστάσεις υποστήριξης, όπως γραφείο διοίκησης, λιμενικό φυλάκιο, αναψυκτήριο - εστιατόριο, χώροι υγιεινής και υπαίθριοι χώροι στάθμευσης.

γ. Οι όροι και περιορισμοί δόμησης καθορίζονται ως εξής:

συντελεστής δόμησης: 0,01 με μέγιστη συνολική επιτρεπόμενη δόμηση 350 m2.

μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των ανεγερθησομένων κτιρίων: 4,50 m

ελάχιστη απόσταση των κτιρίων από τη γραμμή αιγιαλού: 5 m.


Ξεκάθαρα αντιλαμβάνεται κανείς ότι αγνοούνται οι προβλέψεις του Π.Δ.  προστασίας του Σαρωνικού του 2004 και ακόμη και από το Π.Δ. με την «Έγκριση γενικού σχεδιασμού μαρίνας Βουλιαγμένης» που ορίζει για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος την μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση και χρήσεις.

7.     Φτάσαμε στο τι θα περιλαμβάνει η δομημένη χερσαία ζώνη εκτός από τις αμιγώς λιμενικές εγκαταστάσεις.  Διαπιστώνουμε ότι δημιουργείται ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο – MALL που θα έχει μέσω υπόγειας σήραγγας διασύνδεση με το υπόλοιπο συγκρότημα του ΑΣΤΕΡΑ και εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι όλες οι βασικές ανάγκες των χρηστών των δύο εγκαταστάσεων θα καλύπτονται από τα εμπορικά τους κέντρα και δεν θα υπάρξει οικονομικό όφελος στην τοπική κοινωνία από την λειτουργία τους. Η εγκατάσταση θα έχει επίσης και ελικοδρόμιο και προβλέπεται με ξεχωριστή αδειοδότηση η χωροθέτηση  και υδατοδρομίου με την προσέγγιση υδροπλάνων.  Αναλογιστείτε τώρα την τεράστια επιβάρυνση σε οπτική και ηχητική όχληση. 

8.     Η ερώτηση για την μεγέθυνση του λιμενοβραχίονα που θα προεξέχει πλέον ορατά μέσα στον κλειστό όρμο της Βουλιαγμένης και ανέφερε ο Δήμαρχος για επέκταση μόνο 25 μέτρων σε σχέση με την υφιστάμενη, καταγραφούμε τα έξης:

Η  Μ.Π.Ε. με έντεχνο τρόπο αναφέρει περίπου έως 100 μέτρα. Η απλή επιμέτρηση μέσω  GOOGLE  EARTH  καταδεικνύει ότι η επέκταση  του λιμενοβραχίονα είναι τουλάχιστον 122 μέτρα μεγαλύτεροι από την υφιστάμενη. Η οπτική αλλά και περιβαλλοντική υποβάθμιση στον πανέμορφο όρμο της Βουλιαγμένης θα είναι σημαντική.{ΦΩΤΟ  ακολουθεί  }

9.     Η σημαντικότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος διαφαίνεται από την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης της μαρίνας που έχει συσσωρεύσει τεράστιες ποσότητες λυματολάσπης και λοιπών αδρανών (162.500m3 )που κατά την διαδικασία βυθοκόρησης θα εξαχθούν και θα διαχειριστούν όπως προβλέπεται. Τι όμως προβλέπει σχετικά  η Μ.Π.Ε. ;

«Επομένως, τα προϊόντα εκσκαφής του πυθμένα από την κατασκευή του τουριστικού λιμένα
μπορούν να μεταφέρονται και να διατίθενται σε θαλάσσια περιοχή 9km περίπου
νοτιοανατολικά της θέσης του έργου προς το νότιο τμήμα του Σαρωνικού Κόλπου,
όπου τα βάθη αγγίζουν τα -120m».   Δηλαδή απέναντι από ξενοδοχειακό συγκρότημα ΄΄ΛΑΓΟΝΗΣΙ΄’ , αλήθεια τι πιστεύουν ότι δεν θα υπάρξει υποβάθμιση της συγκεκριμένης αλλά και ευρύτερης θαλάσσιας και παράκτιας περιοχής του Σαρωνικού;

10.   Τελικά η προτεινόμενη υπερμεγέθυνση της Μαρίνας Βουλιαγμένης, και οι συνεχώς αυξανόμενες χρήσεις σε αυτή την μοναδική χερσόνησο έχουν όφελος και για ποιον;   Το μόνο που ανέδειξε ξεκάθαρα και αυτή η Μ.Π.Ε. όπως και του ΑΣΤΕΡΑ και ειπώθηκε ευθαρσώς και την παρουσίαση είναι ότι αποσκοπούν στην αύξηση των κερδών των διαχειριστών της Μαρίνας με κάθε τρόπο και μάλιστα μας προσκάλεσαν να την επισκεπτόμαστε τακτικά μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης σαν πελάτες στο εμπορικό κέντρο τους. Όλα για το κέρδος των λίγων. Θα υπάρξει σαφής επιβάρυνση  σε οικονομικό επίπεδο στην τοπική οικονομία. Το σημαντικότερο και μη αναστρέψιμο είναι η πολυεπίπεδη περιβαλλοντική επιβάρυνση που θα επιφέρει με την κατασκευή της και μετά από αυτή η γιγαντωμένη Μαρίνα.

Οι πολίτες και η κοινωνία δεν έχουν κανένα όφελος να αποκομίσουν από την  προτεινομένη γιγάντωση σε όλους τους τομείς της Μαρίνας Βουλιαγμένης και καλούνται να την στηρίξουν ρισκάροντας το παρόν και το μέλλον τους με την εμφανή και σημαντική επιβάρυνση του μοναδικής αξίας φυσικού περιβάλλοντος της Βουλιαγμένης και του ευρύτερου Σαρωνικού. 

           ΟΧΙ στα σχέδια που σκοπό έχουν την κερδοφορία των λίγων και τα      
                     επικίνδυνα ρίσκα στους πολίτες .

                                                                                              ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

   {ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΙ  ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ}
[1]http://rikipvvv.blogspot.com/2014/02/blog-post_9.html
[2]http://rikipvvv.blogspot.com/2016/11/blog-post.html
[3]FRANCE 5-ΡΙΚΙΠ=ΑΣΤΕΡΑΣ 1ος2015-από το 46'.57''--)
[4]http://rikipvvv.blogspot.com/2016/12/blog-post_5.html
[5]http://rikipvvv.blogspot.com/2016/07/blog-post_5.html
[6β]https://drive.google.com/file/d/1lm2EEQT_gtKK_bFIXdNhxBqLwIkB5nZD/view?usp=sharing
[7]https://drive.google.com/file/d/1t0vrED3r622zy7FKsZnBkbbCGilygHjX/view?usp=sharing
[8]https://drive.google.com/file/d/1JkdKDBMTeD388geU4xnbAvVBU9J87tH9/view?usp=sharing
[10]https://drive.google.com/file/d/1N1pXyqH0ABcW0JSoUbHPx1NB6n75wHBz/view?usp=sharing
[11]ΑΣΤΕΡΑΣ=ΔΗΛΩΣΗ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΑΣΙΚΟ Αποκ.Διοικ.ΑΤΤΙΚΗΣ 24.6.2015
[12]http://rikipvvv.blogspot.com/2019/01/blog-post_9.html
[13]https://drive.google.com/file/d/1zIdWmL2dkTCzChf_AR6qkjdD934mvI0m/view?usp=sharing
[13α]https://drive.google.com/file/d/1OQ3RejJW--tPoumuGzehvUGXEhceYo8f/view?usp=sharing
[13β]https://drive.google.com/file/d/1vPryi3e7v11lK-Meod3DT02Zkv0I0v_f/view?usp=sharing
[14]http://www.vvv.gov.gr/index.php/grafeio-typou/delt-typou-graf-dimarxou/item/11026-marina-vouliagmenis
[15]https://drive.google.com/file/d/1TNvkbqdiMNgTtUdMzFazz6Om3vRxbeds/view?usp=sharing
[15α]https://drive.google.com/file/d/1XEg78f7ddRTr7oTKrQzxTaN94UdnR2P9/view?usp=sharing

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  της  ΜΑΡΙΝΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ   ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ                                       ΝΕΑ   ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ                                








Η ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ  του  ΜΙΚΡΟΥ  ΚΑΒΟΥΡΙΟΥ  ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ  το  1950                         
ΕΜΦΑΝΕΙΣ  οι  ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΙΣ   ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  στο ΦΥΣΙΚΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ





























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου