ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟΣ |
"Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση, "δούρειος ίππος" καταστροφής της Δημόσιας Εκπαίδευσης"
Ο νόμος
4692/20 που αφορά στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών βρίσκει
απέναντι σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ο λόγος δεν είναι αυτός που ο
κοινωνικός αυτοματισμός υπαγορεύει. Δεν αρνούμαστε, δηλαδή, εκτός απ'το
"προνόμιο" των τρίμηνων σχεδόν διακοπών το χρόνο (σ' όλο το δυτικό
κόσμο αυτό προβλέπεται εντωμεταξύ...) να αξιολογηθούμε. Δεν είναι συντεχνιακό
τερτίπι η αντίθεσή μας απέναντι σ' αυτό που κατ' ευφημισμόν ονομάζουν οι
φωστήρες του ΥΠΑΙΘ "αξιολόγηση".
Είναι η
αντίθεση μας στο νομοσχέδιο αυτό με το
οποίο επιχειρείται να:
*Ρίξουν στις πλάτες μας όλα τα "κακώς
κείμενα" της εκπαίδευσης και το Υπουργείο να μην προχωρήσει σε αύξηση των
δαπανών για την Παιδεία, σε διορισμούς, σε μείωση αριθμού μαθητών ανά τμημα, στην ενδυνάμωση και στελέχωση
περιφερειακών υποστηρικτικών δομών, στη δια βίου και δωρεάν επιμόρφωση των
εκπαιδευτικών, σε εκσυγχρονισμένα αναλυτικά προγράμματα και ανάλογο
εκπαιδευτικό υλικό, σε συντήρηση και εκσυγχρονισμό σχολικών κτιρίων, στην
υποστήριξη της ειδικής αγωγής...
*Να πετάξουν την εκπαίδευση στα χέρια των
ιδιωτών-χορηγών-τοπικής Αυτοδιοίκησης
και να φτιάξουν σχολεία με πολλούς ή λίγους "πελάτες" ανάλογα
με το ύψος των επιχορηγήσεων... (κι όσα δεν είναι ικανοί πλασιέ των προϊόντων
των ιδιωτών θα κλείσουν)
*Να καλλιεργήσουν κουλτούρα ατομικής λύσης
*Να αποκλείσουν αδύναμους (οικονομικά και μαθησιακά)
μαθητές απ' την εκπαίδευση, "πετώντας το μπαλάκι" στην τσέπη των
γονέων.
*Να δημιουργήσουν εκπαιδευτικούς ανταγωνιστικούς,
φοβισμένους και γι' αυτό χειραγωγήσιμους (για να διαπαιδαγωγήσουν με αυτές τις "αρχές" τους αυριανούς
πολίτες μαθητές τους).
*Να κάνουν μια κοινωνία με κουλτούρα ατομικής λύσης,
ατομικής σύμβασης, ατομικής ασφάλισης, ατομικής ευημερίας, κοινωνία ενός
συνόλου από "κάψουλες" πολιτών....
Και τέλος μια κοινωνία δύο ταχυτήτων: των
"αρίστων" που η ζωή τους θα αξίζει
και των αναλώσιμων "αχρήστων"...
Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όπου εφαρμόστηκε αυτή η
"αξιολόγηση" (ΗΠΑ,Ηνωμένο Βασίλειο και αλλού) προκάλεσε αρνητική
καταγραφή όλων των σχολικών δεικτών και
συγχρόνως είχε καταστροφικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες .
Μα και στη χώρα μας τα σχέδια καταστροφής της
δημόσιας εκπαίδευσης αντικατοπτρίζουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την κοινωνία. Γίνεται κάθε μέρα όλο και
πιο φανερό ότι το "Κράτος Δικαίου" έχει αντικατασταθεί από το κράτος
της βίας, του ελέγχου και της καταστολής.
Αυτό το νομοσχέδιο, λοιπόν, θα μείνει στα χαρτιά.
Είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών να το σταματήσουν μαζί με τους γονείς και τους
μαθητές και τις μαθήτριες.
Είναι η μάχη των μαχών για τις επόμενες μέρες στα
σχολεία μας.
Εξάλλου η μάχη
αυτή θα είναι μάχη για τη δημοκρατία, γιατί αφορά στο δικαίωμα για ίσες
ευκαιρίες στη μόρφωση, στην ελευθερία του λόγου, μέσα απ' την ελευθερία των
εκπαιδευτικών να διαμορφώνουν το πρόγραμμα τους με βάση την επιστημονική τους
κατάρτιση (που η πολιτεία θα φροντίζει να 'ναι δια βίου και δωρεάν).
Και θα την κερδίσουμε, γιατί νιώθουμε υπεύθυνοι για
το δημόσιο σχολείο και επειδή μ' αυτά
και μ' άλλα η κ. Υπουργός μέσα στην
μανία της να μας αφανίσει, δυνάμωσε την
ανάγκη μας να αγωνιστούμε ενωμένοι πέρα από ιδεολογικές ή κομματικές αναφορές.
Κι όπως είναι γνωστό ενωμένοι σημαίνει
δυνατοί.
Βέλλη Ανθή - Εκπαιδευτικός
πρ.‘’Συλλόγου
Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γλυφάδας Βάρης Βούλας
Βουλιαγμένης’’
& Δημοτική σύμβουλος Β.Β.Β.,
με τη Ρ.Ι.Κ.Ι.Π. Β.Β.Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου