Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

"Πόσο ασφαλές είναι το άνοιγμα των σχολείων;" της Βέλλη Ανθής, Εκπαιδευτικού

"Πόσο ασφαλές είναι το άνοιγμα των σχολείων;"

 της  Βέλλη Ανθής,  Εκπαιδευτικού

   Οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων ανοίγουν 10 Μαΐου, εκτός των παιδικών σταθμών (τι θα κάνουν άραγε οι εργαζόμενοι τα μικρά τους τα παιδιά είναι ένα άλλο θέμα που δεν φαίνεται να απασχολεί το Υπουργείο)

   Είναι φανερό ότι αυτό γίνεται με χειρότερους όρους, όσον αφορά στα δεδομένα της πανδημίας, σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων πέρυσι τον Ιούνιο. Παρόλα αυτά να θυμίσουμε ότι  τον προηγούμενο Ιούνιο ανοίξαμε πολύ προσεκτικά,  εφαρμόζοντας το μέτρο των 15 μαθητών ανά τμήμα και λειτουργήσαμε χωρίς το ολοήμερο. Φέτος, παρά αυτά τα τραγικά επιδημιολογικά δεδομένα, ξεκινάμε με 25άρια τμήματα, με πλήρη λειτουργία του ολοήμερου, με ανολοκλήρωτο τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και με ελλείμματα σε θέματα καθαριότητας σχολικών κτιρίων και αναλώσιμων υλικών καθαριότητας. 

   Το μόνο μέτρο προστασίας που επιβάλλεται είναι το self test, δηλαδή επαναλαμβάνεται το αγαπημένο μότο της κυβέρνησης αυτό "της ατομικής ευθύνης" και των συνεπειών της. Να σημειώσουμε ότι είναι πολύ αυστηρά τα πειθαρχικά μέτρα για όσους/όσες δεν θα κάνουν το διαγνωστικό τεστ (μην ξεχνάμε τις Ε.Δ.Ε εναντίον των γιατρών που νόσησαν από covid-19, για να βγάλουμε συμπεράσματα για τον άδικο και παράλογο τρόπο που η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους). Επιτήρηση και διαρκής έλεγχος, λοιπόν, μια και η  πανδημία γίνεται  ευκαιρία για ένταση των μηχανισμών χειραγώγησης, αλλά  και θεσμοθέτησης ενός μεγεθυνόμενου πλαισίου εθισμού των πολιτών σε μέτρα  πειθάρχησης ως νέα κανονικότητα (κάτι  άλλωστε που ο κύριος Γεραπετρίτης πρόσφατα το επιβεβαίωσε). Την ίδια  στιγμή όμως το ευρωπαϊκό κέντρο πρόληψης νοσημάτων σε μελέτη που έκανε απέδειξε ότι όταν τα τεστ γίνονται από εξειδικευμένο εργαστηριακό προσωπικό η αξιοπιστία τους είναι γύρω στο 74%. Ενώ όταν πραγματοποιούνται από ανθρώπους, οι οποίοι δεν είναι νοσηλευτές ή ιατρικό  προσωπικό, που έμαθαν τη χρήση από βίντεο ή από γραπτές οδηγίες η αξιοπιστία τους πέφτει γύρω στο 50% (μιλάμε δηλαδή για 25 μονάδες αξιοπιστίας κάτω). Καταλαβαίνετε τι πρόκειται να γίνει;

Ας θυμηθούμε εδώ ότι το αποτέλεσμα μιας παρόμοιας έναρξης, αυτής των Λυκείων για δύο εβδομάδες πριν το Πάσχα, ήταν να κλείσουν λόγω κρουσμάτων 301 τμήματα, δηλαδή το 18% των τμημάτων.

   Αυτό δεν σημαίνει ότι τα self tests δεν είναι ένα από τα εργαλεία αντιμετώπισης της πανδημίας. Αρκεί να γίνεται από εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό και να είναι συμπληρωματικό μετρό. Πρώτα από όλα θα έπρεπε να ανοίξουμε πάλι με 15άρια τμήματα,  με όσο περισσότερα τμήματα ολοήμερου επιτρέπουν οι αίθουσες των σχολικών κτιρίων, με προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας και βέβαια να έχουν ολοκληρωθεί οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών.

   Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ένα ακόμα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της κυβέρνησης που είναι η παράταση του σχολικού έτους κατά 8 ημέρες. Τα ερωτήματα εδώ είναι δύο. Το πρώτο είναι γιατί γίνεται η παράταση εφόσον δεν έχουν χαθεί μαθήματα κι η κυρία Μακρή μας διαβεβαίωνε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει την ίδια αποτελεσματικότητα με τη δια ζώσης -σε αντίθεση με την εκπαιδευτική κοινότητα που θεωρούμε αναντικατάστατη τη δια ζώσης διδασκαλία. Και κατά δεύτερον μέσα σε οκτώ ημέρες τι θα αλλάξει; Και κάπου εδώ μπορεί να ξεκινήσει η κολοκυθιά... γιατί 8 και όχι 18.. 28... 38... Αλήθεια τώρα;

 Οι οκτώ μέρες θα βοηθήσουν τα παιδιά (τα μαντρωμένα στα σπίτια τους εδώ και μήνες με χιλιάδες οικογενειακά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα) να καλύψουν τα εκπαιδευτικά κενά που δημιουργήθηκαν λόγω της τηλεκπαίδευσης;   Εμείς οι εκπαιδευτικοί λέμε ότι πρέπει να κλείσουμε κανονικά στις 15 Ιουνίου.

Όχι γιατί δεν δεχόμαστε να κάνουμε για άλλη μία χρονιά απλήρωτες υπερωρίες, αλλά γιατί γνωρίζουμε ότι η λύση είναι από το Σεπτέμβρη να γίνει μία σοβαρή προσπάθεια από το Υπουργείο Παιδείας για ένα μακρόπνοο σχέδιο με συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους (προσαρμοσμένους στα μετά covid σχολικά έτη), αναδιάρθρωση της ύλης με έμφαση στην καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων, μείωση της ύλης κατά 30% σε κάθε σχολική βαθμίδα και φροντιστηριακά τμήματα για ενισχυτική διδασκαλία σε όσα παιδιά το έχουν ανάγκη.

    Αλλά η Δημόσια Παιδεία όπως κι η Δημόσια Υγεία δεν είναι στις προτεραιότητες αυτής της κυβέρνησης ούτε η προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων, όπως φάνηκε από το νομοσχέδιο που ετοιμάζει ο κ. Χατζηδάκης. 

Εμείς οι εκπαιδευτικοί θα φροντίσουμε  να νιώσουν τα παιδιά τη θαλπωρή του σχολείου, τη μαγεία της γνώσης και τη χαρά της επικοινωνίας. Θα πιάσουμε το νήμα από κει που τ' αφήσαμε, για να πλημμυρίσουν τα σχολεία με τα γέλια και τις χαρές των παιδιών.

Και με τους αγώνες μας θα κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο. 

                                                     6/5/2021

Ανθή Βέλλη, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Βάρης-Βούλας –Βουλιαγμένης και Γλυφάδας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου