Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Το Σ.τ.Ε. ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ για τις ΑΝΤΙΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ του ΝΟΚ και τις ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ που ΕΚΑΝΑΝ ΧΡΗΣΗ τους

 


Το Σ.τ.Ε.  ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ  για τις  ΑΝΤΙΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ του ΝΟΚ και τις ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ  ΑΔΕΙΕΣ  που  ΕΚΑΝΑΝ  ΧΡΗΣΗ τους. - 11/12/2024

Η πολυαναμενόμενη απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ για τα μπόνους δόμησης με τις τροποποιήσεις του 2021 του ΝΟΚ, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του πρόεδρού του θα εκδοθεί τον Ιανουάριο του 2025.   

Η ανακοίνωση αναφέρει όλα τα σημαντικά για το τι κρίθηκε αντισυνταγματικό  (άρθρα 10, 15 παρ. 8, 19 παρ. 2 ,11 παρ. 6, 19 παρ. 2 και 25) και ότι ακυρώνει ΜΟΝΟ τις οικοδομικές άδειες για τις οποίες κατατέθηκαν αιτήσεις ακύρωσης (Δήμου Αλίμου) και για όσες έχουν ήδη εκδοθεί και οι οικοδομικές εργασίες έχουν αποδεδειγμένα ξεκινήσει ισχύουν και εκτελούνται. Μετά την οριστική έκδοση της απόφασης τον 1ο2025, οι προς έκδοση οικοδομικές άδειες ΔΕΝ θα περιλαμβάνον τα ακυρωμένα αντισυνταγματικά άρθρα του ΝΟΚ.

Στο Δήμο Β.Β.Β., που δεν προσέφυγε αυτοτελώς στο ΣτΕ, για την οφθαλμοφανή υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, από την εφαρμογή των νέων διατάξεων του ΝΟΚ, θα ισχύσουν όσα θα αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ ,που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν καλύπτει την ακύρωση σημαντικών άρθρων που μας αφορούν. Το βασικό και κυρίαρχο άρθρο που όφειλε ο Δήμος να διεκδικήσει την ακύρωσή του και αποτελεί την βασική αίτια για την βίαιη απομείωση του αστικού πρασίνου εντός οικοπέδων και είναι το άρθρο 17 που επιτρέπει την καθολική εκσκαφή και ΚΟΠΗ ΟΛΩΝ των ΔΕΝΤΡΩΝ!!  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~``````````````````~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Η  «Ανακοίνωση του Προέδρου του ΣτΕ σχετικά με το αποτέλεσμα των διασκέψεων            επί υποθέσεων σχετικών με την έκδοση οικοδομικών αδειών που συζητήθηκαν            στην Ολομέλεια την 11η Οκτωβρίου 2024.»

                                                                            11/12/2024                            

https://www.adjustice.gr/webcenter/portal/ste/pageste/epikairotita/anakoinwseis-proedrou?contentID=SNEWS-TEMPLATE1733921035121&_afrLoop=16755509635471148#!%40%40%3F_afrLoop%3D16755509635471148%26centerWidth%3D65%2525%26contentID%3DSNEWS-TEMPLATE1733921035121%26leftWidth%3D0%2525%26rigthWidth%3D35%2525%26showFooter%3Dfalse%26showHeader%3Dtrue%26_adf.ctrl-state%3D67fvv5a2f_430

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας

Σύμφωνα με το άρθρο 34 παρ. 8 του π.δ. 18/1989, όπως προστέθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4786/2021

Ανακοινώνει τα εξής:
Στις 25.10., 27.11., 4.12. και 10.12.2024 η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συνήλθε σε διασκέψεις υποθέσεων σχετικών με την έκδοση οικοδομικών αδειών. Οι υποθέσεις αυτές, οι οποίες συζητήθηκαν κατά τη δικάσιμο της 11.10.2024, παραπέμφθηκαν στην Ολομέλεια, με τις αποφάσεις 293/2024, 662/2024, 310/2024 (επτ.) και 1186/2024 (επτ.) του Ε΄ Τμήματος του Δικαστηρίου, προκειμένου να επιλυθούν τα ζητήματα συνταγματικότητας των διατάξεων των άρθρων 10, 15 παρ. 8, 19 παρ. 2, 25 και 11 παρ. 6 (περ. δ, ε και ιστ) του ν. 4067/2012, ως ισχύει (ΝΟΚ), κατ’ επίκληση των οποίων εξεδόθησαν οι προσβαλλόμενες οικοδομικές άδειες.
Το Δικαστήριο έκρινε τα εξής:
Ι. Το σύστημα των διατάξεων του ΝΟΚ (άρθρα 10, 15 παρ. 8, 19 παρ. 2 και 25), με το οποίο θεσπίζονται κίνητρα προσαύξησης των όρων δόμησης (συντελεστή δόμησης, ύψους) για την ανέγερση των κτηρίων, με αντιστάθμισμα την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων και την αύξηση των κοινόχρηστων χώρων και των χώρων πρασίνου, αντίκειται στo άρθρο 24 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος. Τούτο, όχι, κατ’ αρχήν, εξαιτίας του περιεχομένου τους, αλλά για τον λόγο ότι παρέχεται με τις διατάξεις αυτές, απ’ ευθείας στις υπηρεσίες δόμησης, η δυνατότητα να εκδίδουν οικοδομικές άδειες, κατ’ απόκλιση, και μάλιστα ουσιώδη, από τους ισχύοντες κατά το πολεοδομικό καθεστώς κάθε περιοχής όρους δόμησης. Τα παρεχόμενα με τις διατάξεις αυτές κίνητρα πρέπει να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν και να έχουν σταθμισθεί οι συνέπειές τους στο οικιστικό περιβάλλον κάθε περιοχής κατά το στάδιο του πολεοδομικού σχεδιασμού, κατόπιν ειδικής επιστημονικής μελέτης που να τεκμηριώνει τις περιεχόμενες στις διατάξεις αυτές ρυθμίσεις σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες και την εν γένει φυσιογνωμία κάθε οικισμού.
ΙΙ. Περαιτέρω, το Δικαστήριο έκρινε ότι αντίκειται στο Σύνταγμα η μη προσμέτρηση στον συντελεστή δόμησης (δυνάμει του άρθρου 11 παρ. 6 του ΝΟΚ), των εσωτερικών εξωστών (παταριών) και του χώρου κύριας χρήσης των 35 τ.μ. στο δώμα της οικοδομής, όπως και η εξομοίωση της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια (άρ. 19 παρ. 2 του ΝΟΚ). Αυτά μπορούν να κατασκευάζονται προσμετρώμενα στον συντελεστή δόμησης. Αντιθέτως, δεν αντίκειται στο Σύνταγμα η μη προσμέτρηση στον συντελεστή δόμησης των έρκερ και των κλιμακοστασίων.
Κατόπιν τούτων, οι προσβαλλόμενες άδειες πρέπει να ακυρωθούν για τους παραπάνω λόγους.
ΙΙΙ. Τέλος, το Δικαστήριο, σταθμίζοντας αφενός τις αρχές της ασφάλειας δικαίου, της προβλεψιμότητας και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των διοικουμένων και αφετέρου το δημόσιο συμφέρον, έκρινε ότι τα αποτελέσματα της αντισυνταγματικότητας πρέπει να μην καταλάβουν τις οικοδομικές άδειες, των οποίων η υλοποίηση (οικοδομικές εργασίες) έχει αποδεδειγμένα αρχίσει πριν από την παρούσα ανακοίνωση. Ο περιορισμός των αποτελεσμάτων της αντισυνταγματικότητας δεν καταλαμβάνει εκκρεμείς δίκες.
Η δημοσίευση της απόφασης αναμένεται τον Ιανουάριο του ερχόμενου έτους.

                                                 11 Δεκεμβρίου 2024
                                                 Μιχαήλ Πικραμένος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου