blogs : http://rikipvvv.blogspot.gr/
Αριθμ. Πρωτοκ.
: 052 / 2024 Ε-mail : rikipvvv@gmail.com
ΒΟΥΛΑ 19/12/2024
Facebook : www.facebook.com/rikipvvv
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ με ΚΑΙΡΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ για
ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΕΛΟΥΣ (ΦΟΡΟΥ)
με ΥΠΕΡΔΑΝΕΙΣΜΟ και ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΕΣΟΔΩΝ ΔΗΜΟΥ,
&
ΤΟΠΙΚΟ
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Β.Β.Β.
Στην τελευταία του έτους 24η/2024 τακτική συνεδρίαση του
Δημοτικού Συμβουλίου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης και με μόλις 2,5 ημέρες νωρίτερα
ενημέρωση, συμπεριλήφθησαν στην ημερήσια διάταξη δυο παρά πολύ σοβαρά θέματα
για συζήτηση και λήψη απόφασης.
Δυο θέματα που ο κ. Δήμαρχος και η διοίκηση επεξεργάζονται
εδώ και καιρό και για τα οποία τα
προκύπτει έχουν σαφείς και οριστικοποιημένες θέσεις και τα εισηγούνται ως
ήσσονος σημασίας θέματα στα Εκλεγμένα Αιρετά όργανα για να πάρουν τη ‘’νομιμοποίηση’’
μέσω τα πλειοψηφίας που έχουν σε αυτά. Αυτή η πρακτική του τακτικισμού και της
διακπεραιωτικής λογικής και της μεθόδου ‘’σαλαμοποίησης’’ για τόσο σοβαρά θέματα και χωρίς να υπάρχει
έγκαιρη και πλήρως τεκμηριωμένη ενημέρωση, υποβαθμίζει το ρόλο του Δημοτικού Συμβουλίου
και αποτελεί ένδειξη τα σιγουριάς ότι με εισηγήσεις περιγραφικές και με ρητορικές
ωραιοποίησης και εφησυχασμού και εν μέσω τα εορταστικής περιόδου, το θέμα θα περάσει χωρίς αντιδράσεις.
Τα θέματα αυτά όφειλε να τα συζητήσει σε Ειδική συνεδρίαση
του Δ.Σ., χωρίς άλλα θέματα και με έγκαιρη
και πλήρη ενημέρωση και ειδικά αυτό τα επιβολής πρόσθετου ‘’ανταποδοτικού’’
τέλους. Με ελάχιστη ενημέρωση και
χωρίς διαβούλευση ήρθε το θέμα τα
επιβολής πρόσθετου ‘’ανταποδοτικού’’ τέλους στην τακτική συνεδρίαση και έπρεπε
να τοποθετηθούμε και να καταθέσουμε τα θέσεις και αντιθέσεις τα μέσα σε λίγα
λεπτά για ένα θέμα που θα καθορίσει το μέλλον και την πραγματική βιωσιμότητα
και λειτουργία του Δήμου για τα επόμενα ΔΩΔΕΚΑ χρόνια και βάλε…
Το ένα θέμα αφορά
την έγκριση τα «Αξιολόγησης εναλλακτικών σεναρίων στο πλαίσιο τα
μελέτης με τίτλο –Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΤΠΣ) του Δήμου Βάρης Βούλας
Βουλιαγμένης» τα 2ης
φάσης. Ενώ δόθηκε απελπιστικά σύντομη και με ελάχιστα
στοιχεία περίοδος διαβούλευσης, το θέμα του ΤΠΣ
τέθηκε ξανά στο Δ.Σ., χωρίς τα αποτελέσματα τα διαβούλευσης και με μια λακωνική
εισήγηση, όπου σε λίγες μικρές παραγράφους, καταλήγει σε ένα ‘’σενάριο’’ πλήρως
ασαφές και γενικόλογο και χωρίς καμία σαφή δέσμευση. Στη διαδικασία σύνταξης του ΤΠΣ που
συνεχίζεται οφείλουν να ενημερώσουν λεπτομερώς, έγκαιρα και Δημόσια και με
πλήρη σαφήνεια και απόλυτη τεκμηρίωση, τι προτείνουν
και κατά πόσο αυτό είναι υλοποιήσιμο .
Το άλλο θέμα
αφορά τη συζήτηση και έγκριση του
θέματος με τον ευφάνταστο και ήπιο καθησυχαστικό τίτλο
« Καθορισμός ειδικού
ανταποδοτικού τέλους τοπικής βιώσιμης ανάπτυξης.»
Ένα θέμα, που σύμφωνα με την εισήγηση του κ. Δημάρχου και
την ανάλυση τα Διεύθυνσης οικονομικών τα Νομικής υπηρεσίας και γνωστής
ιδιωτικής εταιρίας παγκόσμιας εμβέλειας, αποτελεί ένα σχέδιο για την υλοποίηση τα
μεγαλεπήβολου οράματος για το Δήμο του
μέλλοντος και την ‘’βιώσιμη ανάπτυξή του’’.
Το θέμα αυτό τα έχει πάρα τα παραμέτρους που χρήζουν
λεπτομερούς ανάλυσης και αφού πρώτα υπάρξει
επαρκής γνώση δεδομένων, τεκμηρίωση αυτών
καθώς και η ιστορική διαδρομή των γεγονότων για κάθε παράμετρο που οδήγησε τα πράγματα στα
σημερινά αδιέξοδα και για κάθε περιοχή
του Δήμου ξεχωριστά, που αναφέρεται σε αυτή
τη μελέτη «τεχνικού προγράμματος’’ που τα έργα τα λήγουν το 2029…
Παρακάτω η περιγραφή των έργων και των μεγεθών τα, καθώς και του κόστους για την απόκτηση τα γης και του κόστους για την υλοποίησή του, με ετήσια κατανομή.
Παρουσίαση των ‘’Επενδύσεων’’
για έτη 2025 –2029
Έργα Διαφόρων κατηγοριών στο Δήμο |
Μέγεθος σε (τ.μ.) |
Μονάδα Κόστους σε € |
ΕΤΟΣ 2025 – Η ΔΑΠΑΝΗ
σε € |
ΕΤΟΣ
2026 – Η ΔΑΠΑΝΗ
σε € |
ΕΤΟΣ
2027 – Η ΔΑΠΑΝΗ
σε € |
ΕΤΟΣ
2028 – Η ΔΑΠΑΝΗ
σε € |
ΕΤΟΣ
2029 – Η ΔΑΠΑΝΗ
σε € |
Συνολικό Κόστος σε € Ανά ΔΑΠΑΝΗ |
(Τα Ποσά είναι σε
χιλιάδες €) |
||||||||
Μελέτη και κατασκευή
GreenFarm – έκταση τα Σχολής Ευελπίδων |
18.000 |
1.000/τ.μ. |
500 |
1.000 |
2.000 |
1.500 |
1.500 |
6.500 |
Μελέτη και κατασκευή
ολοκληρωμένου πράσινου σημείου Ο.Π.Σ
(οδός Αναγυρούντος – Βάρη) |
Μδθ - ιδιοκτη-σίας Δήμου |
Μδθ -ιδιοκτη-σίας
Δήμου |
400 |
200 |
500 |
500 |
1.000 |
2.600 |
Αγορά έκτασης (Πηγάδα, Βουλιαγμένης
και Αγ.Ιωάννου, Δ.Ε. Βούλας) |
5.500 |
1.100/τ.μ. |
- |
500 |
1.500 |
2.000 |
2.000 |
6.000 |
Αγορά έκτασης (περιοχή Καζίνο,
Δ.Ε. Βούλας, παραλιακή Λεωφ. Καραμανλή) |
3.600 |
1.500/τ.μ. |
- |
400 |
1.000 |
2.000 |
2.000 |
5.400 |
Αγορά ακινήτων (Παράκτια
Περιοχή καφέ Νότος, Δ.Ε. Βούλας) |
2.350 |
1.800/τ.μ. |
- |
200 |
1.000 |
1.500 |
1.500 |
4.200 |
Αγορά αστικού οικοπέδου για
χώρο στάθμευσης οδοί Ιάσωνος και
Ορφέως, Δ.Ε. Βουλιαγμένης) |
2.400 |
1.800/τ.μ. |
- |
400 |
1.000 |
1.500 |
1.500 |
4.400 |
Συνολικό Κόστος |
|
|
900 |
2.700 |
7.000 |
9.000 |
9.500 |
29.100 |
Κατασκευή Νέου Δημαρχείου & υπηρεσιών – Τρίγωνο Πηγαδακίων ΒΟΥΛΑΣ: Καραμανλή – Ευελπιδων –
Ανώνυμος (Ηφαίστου;) |
Μέγεθος σε (τ.μ.) |
Μονάδα Κόστους σε € |
ΕΤΟΣ 2025 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2026 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2027 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2028 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2029 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
Συνολικό Κόστος σε € Ανά ΔΑΠΑΝΗ |
(Τα Ποσά είναι σε χιλιάδες €) |
||||||||
Αγορά ή απαλλοτρίωση γης |
18.000 |
1.000/τ.μ. |
2.000 |
4.000 |
4.000 |
4.000 |
4.000 |
18.000 |
Μελέτη & κατασκευή Νέου δημαρχείου |
3.300 |
3.100/τ.μ. |
1.000 |
2.000 |
2.000 |
2.300 |
3.000 |
10.300 |
Υπόγειο πάρκινγκ 199 θέσεων
Στάθμευσης |
3.000 |
2.200/τ.μ. |
1.000 |
500 |
2.100 |
1.500 |
1.500 |
6.600 |
Υπόσκαφος πολιτιστικός χώρος
1.200 θέσεων |
4.000 |
2.500/τ.μ. |
1.000 |
1.000 |
3.000 |
2.500 |
2.500 |
10.000 |
Διαμόρφωση του περιβάλλοντος
χώρου |
18.000 |
€ 222/τ.μ. |
- |
- |
500 |
2.000 |
1.500 |
4.000 |
Συνολικό Κόστος |
- |
- |
5.000 |
7.500 |
11.600 |
12.300 |
12.500 |
48.900 |
Αθλητικό
Κέντρο –Δερβενακίων & Προόδου & Βουλιαγμένης
στη Βούλα |
Μέγεθος σε (τ.μ.) |
Μονάδα Κόστους σε € |
ΕΤΟΣ 2025 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2026 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2027 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2028 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
ΕΤΟΣ 2029 – Η ΔΑΠΑΝΗ σε € |
Συνολικό Κόστος σε € Ανά
ΔΑΠΑΝΗ |
(Τα Ποσά είναι σε χιλιάδες €) |
||||||||
Αγορά ή απαλλοτρίωση γης |
23.000 |
1.000/τ.μ. |
2.000 |
4.000 |
5.000 |
5.000 |
7.000 |
23.000 |
Μελέτη & κατασκευή αθλητικού κέντρου |
12.000 |
2.000/τ.μ. |
1.000 |
4.000 |
6.000 |
6.000 |
7.000 |
24.000 |
Συνολικό Κόστος |
- |
- |
3.000 |
8.000 |
11.000 |
11.000 |
14.000 |
47.000 |
Ολικό Σύνολο
Τεχνικού Προγράμματος Έργων
& δαπανών 2025-2029 |
|
|
8.900 |
18.200 |
29.600 |
32.300 |
36.000 |
125.000 |
Η παραπάνω
καταγραφή των έργων σε περιοχές του Δήμου, υπενθυμίζει σε πολύ παλαιούς
κατοίκους και μετεχόντων στα δημοτικά κοινά, φέρνει στο νου θέματα και ζητήματα
που απασχόλησαν την τοπική κοινωνία για τις περιοχές αυτές και τους φερόμενους
ή φημολογούμενους ιδιοκτήτες των εκτάσεων.
Η τοπική ιστορία είναι πλούσια σε δημοσιεύματα και καταγραφές για το πώς:
·
Οι περιοχές στη Βούλα = Τρίγωνο Πηγαδακίων: Καραμανλή - Ευελπιδων – Ανώνυμος
(Ηφαίστου;) - - Δερβενακίων & Προόδου & Βουλιαγμένης,
έμειναν εκτός σχεδίου
· Οι εκτάσεις στην παράκτια ζώνη της Βούλας στην περιοχή καφέ ΝΟΤΟΣ - απέναντι αυτής στην παραλιακή Κ. Καραμανλή ΚΑΖΙΝΟ – η ΠΗΓΑΔΑ στη συμβολή των οδών Αγ. Ιωάννου & Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψωμα, όλες φερόμενης ιδιοκτησίας Μ.Ε.Ε.Κ.Β. μετά από δεκαετίες παλινωδιών ‘’χάθηκαν’’ και σήμερα η Μ.Ε.Ε.Κ.Β. διεκδικεί για το ΝΟΤΟΣ ~2,5 εκατομμύρια €…
Από την άλλη δεν είναι όλα τα προτεινόμενα, ΝΕΑ έργα και μελέτες. Υπάρχουν έργα και μελέτες που εγγράφονται στα ήδη εγκεκριμένα ετήσια Τεχνικά προγράμματα (Τ.Π.)του Δήμου και μερικά είναι πολυετή. Στα Τ.Π. εγγράφονται εδώ και καιρό χωρίς να υλοποιούνται και με λιγότερο κόστος από την τωρινή μελέτη.
ΚΑ |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
ή ΜΕΛΕΤΗΣ |
ΠΟΣΟ € |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ |
30-7413.041 |
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΕΡΙΟΧΩΝ α. ΔΕΡΒΕΝΑΚΙΩΝ - ΠΡΟΟΔΟΥ- Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ β. ΗΦΑΙΣΤΟΥ
- Λ. ΒΑΡΗΣ- Λ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ |
52.309,14 |
ΙΔΙΟΙ ΠΟΡΟΙ |
20-7411.004 |
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ |
600.000 |
ΙΔΙΟΙ ΠΟΡΟΙ |
20-7321.003 |
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ |
4.000.000 |
ΙΔΙΟΙ ΠΟΡΟΙ |
Από τα παραπάνω έργα κάποια έχουν ήδη αναφερθεί στα ετήσια
Τ.Π. και άλλα έχουν προταθεί από την ΡΙ.ΚΙ.Π.
Β.Β.Β. από το 2016 – 2018, με επίσημη πρωτοκολλημένη κατάθεση προτάσεων
για το Τ.Π..
Η παρουσίαση της λίστας με τα παραπάνω έργα μαζί με τις μελέτες
και την απόκτηση του χώρου υλοποίησης έχουν αρχικό συνολικό κόστος 125.000.000 €, όμως η πρόταση είναι η
χρηματοδότηση να είναι από έντοκο τραπεζικό δάνειο το οποίο θα προσθέσει στο
συνολικό κόστος ΤΟΚΟΥΣ που υπολογίζονται σε 26.366.000 € και η συνολική ανάγκη χρηματοδότησης είναι 151.366.000 €.
Η ‘’μελέτη’’ έχει ως παραδοχή ότι τα
διαθέσιμα χρηματοδοτικά προγράμματα για συγκεκριμένες αναγκαίες δαπάνες για
τους Δήμους τα επόμενα χρόνια θα είναι μηδαμινά…
Με αυτή την παραδοχή προτείνει για την
επίσπευση των εργασιών και ολοκλήρωσή τους έως το 2029, χρονιά ορόσημο και
τέλος της θητείας του Δημάρχου, να αναζητηθεί τραπεζικός δανεισμός για το
συνολικό απαιτούμενο ποσό. Ο Δήμος Β.Β.Β., κατά τον εγκεκριμένο ετήσιο
προϋπολογισμό του 2025, έχει συνολικά έσοδα
82.000.000 € και ισόποσες
δαπάνες, οι περισσότερες είναι
ανελαστικές δαπάνες (μισθοί- σχολεία – καθαριότητα – απορρίμματα –
φωτισμός – άθληση – πολιτισμός –κοινωνικά…) . Το ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα (ΤΟ) από ίδια
κεφάλαια δεν ξεπερνά τα 4,5 εκμ. € και ΔΕΝ επαρκούν. Με την απλή λογική για την ορθή οικονομική
διαχείριση, Δήμος με προϋπολογισμό και δαπάνες που μόλις του
επαρκούν, ΔΕΝ καταφεύγει σε ΥΠΕΡΔΑΝΕΙΣΜΟ, υποθηκεύοντας το παρόν και το μέλλον
του.
Η τραπεζική χρηματοδότηση επομένως θα γίνει με πολύ ΑΥΣΤΗΡΑ
κριτήρια και ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ και όπως αναφέρεται «
θα πρέπει αντιστοίχως να
προσημειωθούν κάποια έσοδα του Δήμου τα οποία θα αποτελούν και τις ροές
εξυπηρέτησης του χρέους.»
Επομένως υπάρχει εμφανής ΥΠΕΡΔΑΝΕΙΣΜΟΣ,
με τεράστιο για το μέγεθος του Δήμου ποσό και οι εγγυήσεις προς τις τράπεζες θα
ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΟΥΝ κρίσιμα έσοδα τα οποία είναι για αναγκαίες δαπάνες για την
βελτίωση της καθημερινότητας του τόπου και της
κοινωνίας.
Πως θα εξευρεθούν τα τεράστια αυτά ποσά για την αποπληρωμή του ΔΑΝΕΙΟΥ;
Ενέκριναν 12 ΕΤΟΥΣ διάρκειας
ΕΠΙΒΟΛΗ «Υιοθέτηση Πρόσθετων Τελών / Χρεώσεων»
Συντελεστές Υπολογισμού Πρόσθετου Τέλους ς
|
Η υπερχρέωση του Δήμου δεν καλύπτει όλο το προϋπολογισθέν ποσό και προβλέπει και ΕΛΛΕΙΜΑ 12.000.000 € - δηλαδή 1.000.000 € ανά έτος, η επισφάλεια της πρότασης μεγεθύνεται…
Τι δεν μας λέει και γιατί άραγε η ‘’μελέτη’’
και η πρόταση του κ. Δημάρχου, εγκεκριμένη από την παράταξή του στο Δημοτικό
Συμβούλιο και καταψηφισμένη από ΟΛΕΣ τις δημοτικές παρατάξεις της
αντιπολίτευσης;
Η παραπάνω πρόταση ΔΕΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ και ΔΕΝ
ΥΠΟΛΟΓ ΙΖΕΙ τα παρακάτω:
· Τα νέα κτηριακά συγκροτήματα του ΝΕΟΥ Δημαρχείου και όλων των υπηρεσιών του, καθώς και του ΝΕΟΥ Αθλητικού κέντρου διεθνών προδιαγραφών, θα ανεγερθούν σε εκτός σχεδίου περιοχές που είναι περιτριγυρισμένες με πυκνοδομημένο αστικό ιστό και ΔΕΝ ΕΧΕΙ προμελετηθεί ο τεράστιος επιπλέον κυκλοφοριακός φόρτος που θα επιβαρύνει τις περιοχές και ευρύτερα καθώς και η συνολική φέρουσα ικανότητα για την ΥΠΕΡΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ τόσων πολλών δραστηριοτήτων στις περιοχές αυτές.
· Η υπερδόμηση αυτή και αναφερόμαστε στο ΝΕΟ πολυώροφο Δημαρχείο, μαζί με όλες τις υπηρεσίες και των 1.200 θέσεων Υπόσκαφου πολιτιστικού χώρου καθώς και τα υπόγεια παρκινγκ θα εκμεταλλευτεί τις πρόσφατες διατάξεις του ΝΟΚ για αυξημένη κάλυψη με επίγειες υποδομές και καθολική εκσκαφή;
· Άραγε τα Δημοτικά κτήρια που θα εκκενωθούν μετά την μετεγκατάσταση στο ΝΕΟ πολυώροφο Δημαρχείο τι θα γίνουν; Πολλά πρόσφατα ανακαινισμένα για την σημερινή χρήση. Δεν αναφέρεται πουθενά στον κατά τα άλλα ‘’λεπτομερή’’ σχεδιασμό και μελέτη τι μέλλει γενέσθαι. Σε καμία περίπτωση αυτή η εξωφρενική δαπάνη ΔΕΝ είναι αναγκαία άμεσα.
· Η εγκεκριμένη πλέον αυτή πρόταση ξεκινά με την παραδοχή ότι όλα αυτά, δηλαδή οι δαπάνες για αγορές εκτάσεων και εγκατάστασης καφεστιατόριου, καθώς και οι νέες κατασκευές κτηρίων και υποδομών, αποτελούν και είναι ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ χαρακτήρα δαπάνες. Με αυτό το σκεπτικό η ΕΠΙΒΟΛΗ του πρόσθετου ειδικού τέλους πρέπει να επιβληθεί σε όλους όσους κατοικούν και δραστηριοποιούνται στα όρια του Δήμου. Η αγορά της παράκτιας περιοχής της Βούλας, μαζί με τις εγκαταστάσεις του καφεστιατόριου ΝΟΤΟΣ δεν αποτελεί ανταποδοτικού χαρακτήρα δαπάνη.
· Η αγορά της περιοχής ΠΗΓΑΔΑ στη Βούλα εξαγοράζεται για ποιο λόγο, τι θα γίνει και θεωρείται ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ χαρακτήρα δαπάνη;
· Η αγορά του αστικού ακινήτου – οικόπεδου στη Βουλιαγμένη για χώρο στάθμευσης , στις οδούς Ιάσωνος και Ορφέως, που σύμφωνα με απόφαση του Δ.Σ., ΤΕΛΙΚΑ θα μισθωθεί σε ιδιώτη για την παροχή των παρεχόμενων υπηρεσιών στάθμευσης, θεωρείται ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ χαρακτήρα δαπάνη;
Ήδη όλοι πληρώνουμε Δημοτικά Τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού & Δημοτικό Φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων μέσω λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Σε αυτά προστίθενται η παραπάνω ΕΠΙΒΟΛΗ του ΝΕΟΥ τέλους. ΕΠΙΠΛΕΟΝ και για την πλήρη ενημέρωση των πολιτών στην ίδια 24η/2024 συνεδρίαση του Δ.Σ. εκκρίθηκαν οι παρακάτω επιβαρύνσεις, που λειτουργούν συσωρευτικά – αθροιστικά, όλες μαζί:
·
«Λήψη απόφασης για τον
Καθορισμό συντελεστή τέλους ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ) 2025» Το ΤΑΠ προσδιορίστηκε στο ανώτερο
επιτρεπόμενο δηλαδή στο 0,35‰
·
«Λήψη απόφασης για αναπροσαρμογή τέλους διαμονής παρεπιδημούντων και καταστημάτων» Ενέκρινε
την αναπροσαρμογή του τέλους, 0,50% σε 0,75% δηλαδή
50% ΑΥΞΗΣΗ. Επιβάλλεται σε ΟΛΕΣ
τις ενοικιαζόμενες κλίνες και τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία - δωμάτια).
Επιβάλλεται σε ΟΛΕΣ τις μονάδες εστίασης
– καντίνες – αναψυκτήρια – μπαρ κλπ)
Όλα τα παραπάνω επιβάλλονται επί των ήδη κατά 55% αυξημένων ‘’αντικειμενικών αξιών’’ ακινήτων, οι οποίες θα αυξηθούν και πάλι από τον Μάρτιο με καθαρά εμπορικά κριτήρια σε κάθε περιοχή.
Η συσσωρευμένη αυτή ΝΕΑ ΕΠΙΒΟΛΗ τελών θα πλήξει όλους στο Δήμο και
όχι μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Επιβάλλονται και επιβαρύνουν όλους τους κατοίκους γιατί θα αυξηθούν τα
προσφερόμενα ήδη ( φαγητό – πότο – αναψυκτικά)
και υπηρεσίες. Στα
ήδη πληττόμενα νοικοκυριά από τις συνεχής αύξησης σε όλα τα ειδή πρώτης ανάγκης
– την ενέργεια – την στέγαση, πολιτικοί με στενή οπτική επιβάλλουν συνεχώς νέα
βάρη στους πολίτες.
Όλα τα παραπάνω τα έφερε σαν
εορταστικό μπουναμά στην τοπική κοινωνία ο Δήμαρχος και τα παρουσίασε σαν
οραματικά έργα που θα επιφέρουν την βιώσιμη ανάπτυξη στον Δήμο. Σίγουρα ο σχεδιασμός
και η μελέτη των παραπάνω σήμερα έργων υπάρχουν εδώ και πάρα πολύ καιρό.
Έργα που είχε 10 χρόνια να τα
προγραμματίσει και να υλοποιήσει σταδιακά εάν ήθελε πραγματικά αυτό. Έργα που
δεν τα ανέφερε στις πρόσφατες εκλογές
αλλά και στις δυο προηγούμενες… Η μελέτη αυτή και η παρουσίαση
και ψήφισή της, αυτή την χρονική περίοδο, μπορεί να εκθλιφθεί σαν την ολοκλήρωση ενός προσωπικού
αυτοδιοικητικού σχεδιασμού για τα ανοιχτά τοπικά θέματα.
Υπάρχουν και τα έχουμε υποδείξει πάρα
πολύ σημαντικά έργα και δράσεις (καθημερινότητα που αφορά την καθαριότητα και
τον εκσυγχρονισμό των υποδομών με προσβασιμότητα - κοινωνική πρόνοια &
παροχές, κλπ) για την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ η οποία οφείλει να έχει και το βασικό χαρακτηριστικό του να είναι
ΙΣΣΟΡΟΠΗ, δηλαδή να μην δημιουργεί συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής ασφυξίας
και εξαθλίωσης στους πολίτες και να σέβεται το αστικό και φυσικό περιβάλλον.
Η Δημοτική αρχή οφείλει να δημοσιοποιήσει όλα τα στοιχεία
αυτής της μελέτης και των εισηγήσεων που
τη συνοδεύουν στους πολίτες και άμεσα να επανεξετάσει και να την αποσύρει μέχρι
να διαβουλευτεί με την τοπική κοινωνία, έστω και τώρα.
Οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να αισθάνονται ότι αιφνιδιάστηκαν
και απογοητεύτηκαν από την μέθοδο που ακλούθησε ο Δήμαρχος για την ΕΠΙΒΟΛΗ
αυτού του ΝΕΟΥ τέλους – ΧΑΡΑΤΣΙΟΥ.
Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. δεν αποδέχεται ούτε την διαδικασία
αλλά και ούτε τον σχεδιασμό και τον τρόπο εκτέλεσης των παραπάνω έργων και
δράσεων, αλλά και την ΕΠΙΒΟΛΗ του νέου αυτού
τέλους, που θα προστεθεί σε όλα τα υπόλοιπα και δημιουργεί ένα ολοένα και
εντεινόμενο ασφυκτικό περιβάλλον σε κατοίκους και μικροεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται
στον Δήμο.
Το βίντεο της 24ης/16.12.2024
ΤΑΚΤΙΚΗ Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
του Δήμου Βάρης - Βούλας
– Βουλιαγμένης,
https://www.youtube.com/watch?v=iHyInjOQLrE
ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου