ΠΥΛΟΣ - το ΝΑΥΑΓΙΟ
της ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ – ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
οι ΑΔΙΚΟΧΑΜΕΝΟΙ ΖΗΤΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΣΗ
Πύλος, 14 Ιουνίου 2023,
στη θαλάσσια περιοχή, σε απόσταση 47 ναυτικών μιλίων, στο βαθύτερο σημείο της
Μεσογείου γράφτηκε το μεγαλύτερο ναυάγιο στην σύγχρονη ιστορία της
Ελλάδας.
Πλοιάριο με περίπου 750 ανθρώπους ξεκίνησε από το Τομπρούκ της Λιβύης με προορισμό την Ιταλία, εντοπίστηκε στις 13 Ιουνίου 2023 στις 11:00΄μετα από επείγουσα κλήση στο Αlarm phone στα διεθνή θαλάσσια ύδατα και εντός του χώρου ευθύνης έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας, βούλιαξε 15 ώρες μετά στις 02:19΄ και ενώ βρισκόταν σε συνεχή επιτήρηση από πλωτά και εναέρια μέσα.
Πώς άραγε χαρακτηρίζεται το τραγικό αυτό γεγονός, αρχικά από τη σκοπιά της επιχείρησης ναυτικής διάσωσης, όταν ενώ βρισκόταν σε συνεχή επιτήρηση το σαπιοκάραβο τελικά βυθίστηκε με τον αριθμό των νεκρών πιθανότατα να προσεγγίζει τους 600 ανθρώπους; Φυσικά, όχι έγκαιρη και σωστή εφαρμογή της διαδικασίας διάσωσης. Μπαίνουμε στον πειρασμό να αναρωτηθούμε εάν ήταν τουριστικό πλοιάριο η αντιμετώπιση θα ήταν η ίδια;
Όμως δεν επρόκειτο για
τουριστικό πλοιάριο αλλά για σαπιοκάραβο που επέβαιναν άνθρωποι απελπισμένοι
και κατατρεγμένοι από τη φτώχεια, την ανέχεια και τις κακουχίες, μετανάστες που
τρέπονται προς φυγή για να επιβιώσουν και να ζήσουν καλύτερα.
Μετανάστες που τις
τελευταίες δεκαετίες αυξάνονται όσο αυξάνεται και η ανισότητα, η φτώχεια
και οι αδικίες που βιώνουν εξαιτίας των εφαρμοζόμενων πολιτικών των
‘’ανεπτυγμένων’’ χωρών. Οι πολιτικές των χωρών αυτών έχουν ως στόχο την δική
τους ευημερία τους, η οποία όμως βασίζεται στην φτωχοποίηση των λαών των χωρών
από τις οποίες κάνουν διαρκή αφαίμαξη σε πρώτες ύλες, προϊόντα και φθηνή τοπική
εργασία.
Άλλη παράμετρος είναι
και τα γεωπολιτικά παιχνίδια και οι σφαίρες επιρροής των υπερδυνάμεων,
στρατιωτικών και οικονομικών, που με δόλια μέσα οργανώνουν, χρηματοδοτούν και
συντηρούν πολυετείς εμφύλιες και εμπόλεμες συρράξεις.
Την τελευταία
εικοσαετία διαπιστώνεται, πλέον αδιαμφισβήτητα, ότι η εντεινόμενη κλιματική
αλλαγή (που είναι επακόλουθο της μόλυνσης του πλανήτη από τις δραστηριότητες
των ‘’ανεπτυγμένων’’ χωρών) δημιουργεί
τεράστια μετακίνηση προσφύγων που αναζητούν απλά την καθημερινή τους επιβίωση.
Η αντιμετώπιση
των ανθρώπων που μεταναστεύουν, που τρέπονται προς φυγή – πρόσφυγες,
για να επιβιώσουν και να ζήσουν καλύτερα, από τις ‘’ανεπτυγμένες’’ χώρες οι
οποίες σαφώς ευθύνονται για τα δεινά τους είναι η εχθρική αντιμετώπιση και οι
πολιτικές στυγνής αποτροπής μετανάστευσης εναντίον τους. Δημιουργούν συνθήκες
παρεμπόδισης της διαφυγής τους και όταν κατορθώσουν να έλθουν σε
κάποια χώρα μέλος τους, γκετοποιούνται και περιορίζεται η ελευθερία τους
αδίκως.
Χρηματοδοτούν αφειδώς την αστυνόμευση και την καταστολή της μετανάστευσης των προσφύγων και δεν στοχεύουν στην κατάργηση κάθε είδους ενεργειών τους που δημιουργούν συνθήκες φτώχειας, ανέχειας και πολέμου και ωθούν εκατομμύρια δυστυχισμένους, απελπισμένους ανθρώπους να διακινδυνεύουν την ίδια τους τη ζωή για ένα καλύτερο μέλλον για αυτούς και τις οικογένειές τους που μένουν πίσω.
Οι μέχρι τώρα
απαντήσεις – δικαιολογίες για το τραγικό δυστύχημα δεν επαρκούν για να
εξηγήσουν τα αμείλικτα ερωτήματα που οδήγησαν στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους.
Ζητάμε την διερεύνηση κάθε σημείου της επιχείρησης διάσωσης, με δημόσιο και διεθνή έλεγχο και την άμεση γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων.
Οι πρόσφυγες,
μετανάστες δεν είναι ο εχθρός ή το πρόβλημα αυτού του κόσμου άλλα όλοι όσοι
δημιουργούν άθλιες συνθήκες που υποβαθμίζουν τους ανθρώπους και τους
εξαθλιώνουν, ωθώντας τους τελικά σε φυγή.
Αγωνιζόμαστε για ένα κόσμο που θα σέβεται και θα προστατεύει τον άνθρωπο και το περιβάλλον, σε κάθε χώρα και θα φροντίζει όλοι οι λαοί να ευημερούν και να απολαμβάνουν τους κόπους της δουλειάς τους.
ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.
το ΧΡΟΝΙΚΟ της ΕΞΕΛΙΞΗΣ των ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ του ΝΑΥΑΓΙΟΥ
Alarm Phone:
«Οι ελληνικές αρχές είχαν ειδοποιηθεί πολλές
ώρες νωρίτερα»
Ανακοίνωση από το Alarm Phone με τα πλήρη στοιχεία των προσπαθειών
επικοινωνίας με τα άτομα που κινδύνευαν πάνω στο πλοίο που ναυάγησε σήμερα
ανοιχτά της Πύλου.
Η ομάδα του Alarm Phone καταγράφει ότι έγιναν οι
σχετικές ενημερώσεις τόσο στις αρχές όσο και σε παραπλέοντα σκάφη από τις 17:53 το απόγευμα της Τρίτης, 13
Ιουνίου 2023 (ώρα
Ελλάδας).
Στις ακτές της Ελλάδας, ένα μεγάλο
αλιευτικό σκάφος ανατράπηκε. Φοβόμαστε ότι εκατοντάδες άνθρωποι έχουν πνιγεί.
Χθες, 13 Ιουνίου 2023, είχαμε
ειδοποιήσει την Ελληνική Ακτοφυλακή στις 16:53 CEST (17:53 ώρα Ελλάδας) για το σκάφος αυτό που βρισκόταν σε
κίνδυνο, καθώς οι άνθρωποι μας είχαν καλέσει για βοήθεια. Οι ελληνικές αρχές,
σύμφωνα με πληροφορίες και η Ιταλία και η Μάλτα, είχαν ήδη ειδοποιηθεί αρκετές
ώρες νωρίτερα. Οι
ελληνικές και άλλες ευρωπαϊκές αρχές γνώριζαν επομένως πολύ καλά γι’ αυτό το
υπερπλήρες και ακατάλληλο σκάφος. Δεν ξεκίνησε επιχείρηση διάσωσης. Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, 14
Ιουνίου 2023, το σκάφος ανατράπηκε.
Ήδη από τις ώρες που ακολούθησαν αυτή
την καταστροφή στη θάλασσα, η Ελληνική Ακτοφυλακή άρχισε να δικαιολογεί την
αποτυχία της να βοηθήσει, υποστηρίζοντας ότι οι άνθρωποι που βρίσκονταν σε
κίνδυνο δεν ήθελαν να διασωθούν στην Ελλάδα.
Ρωτάμε: Γιατί οι άνθρωποι στη θάλασσα
φοβούνται τόσο πολύ να συναντήσουν τις ελληνικές δυνάμεις;
Είναι επειδή οι άνθρωποι που βρίσκονται
σε κίνηση γνωρίζουν για τις φρικτές και συστηματικές πρακτικές απώθησης που
εφαρμόζουν οι ελληνικές αρχές, πρακτικές που έχουν την έγκριση της ΕΕ. Η Ελλάδα
έχει γίνει «η ασπίδα της Ευρώπης», όπως σημείωσε κάποτε η πρόεδρος της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αποτρέποντας βίαια τους ανθρώπους
που βρίσκονται σε κίνηση.
Οι άνθρωποι που μετακινούνται γνωρίζουν
ότι χιλιάδες έχουν πυροβοληθεί, ξυλοκοπηθεί και εγκαταλειφθεί στη θάλασσα από
αυτές τις ελληνικές δυνάμεις. Γνωρίζουν ότι η συνάντηση με το Ελληνικό Λιμενικό
Σώμα, την Ελληνική Αστυνομία ή την Ελληνική Συνοριοφυλακή συχνά σημαίνει βία
και πόνο. Εξαιτίας των συστηματικών απωθήσεων τα σκάφη προσπαθούν να αποφύγουν
την Ελλάδα, διανύοντας πολύ μεγαλύτερες διαδρομές και διακινδυνεύοντας τις ζωές
τους στη θάλασσα.
Ως Alarm Phone, έχουμε καταγράψει
αμέτρητες περιπτώσεις απώθησης, αλλά και περιπτώσεις όπου υπερπλήρη σκάφη
ανατράπηκαν επειδή πήραν μεγαλύτερες διαδρομές, προσπαθώντας να αποφύγουν τις
ελληνικές δυνάμεις. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι ένα σκάφος που
βρέθηκε σε κίνδυνο στις 22 Μαΐου 2023, νότια της Μεθώνης και απωθήθηκε 524
χιλιόμετρα πίσω στα τουρκικά ύδατα. Μερικοί από τους ανθρώπους αυτής της
υπόθεσης εξακολουθούν να είναι φυλακισμένοι στην Τουρκία.
Επιπλέον, το Alarm Phone έχει καταγράψει
πώς οι επιβάτες ενός άλλου μεγάλου σκάφους που είχε επίσης αναχωρήσει από το
Τομπρούκ της Λιβύης, απήχθησαν βαθιά μέσα από τη ζώνη έρευνας και διάσωσης
(SAR) της Μάλτας και ρυμουλκήθηκαν πίσω στη Λιβύη στις 23 Μαΐου 2023, όπου και
φυλακίστηκαν. Οι άνθρωποι που μετακινούνται γνωρίζουν ότι πρέπει να ταξιδέψουν
όσο το δυνατόν μακρύτερα για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να αποφύγουν
απωθήσεις ή απωθήσεις μέσω αντιπροσώπων.
Μετά την ανατροπή του αλιευτικού σκάφους,
οι ελληνικές αρχές έσπευσαν να δικαιολογήσουν δημοσίως την αποτυχία τους στη
διάσωση. Η πραγματικότητα είναι ότι είχαν ειδοποιηθεί πολλές ώρες πριν από την
ανατροπή του σκάφους και είχαν ενημερωθεί από διάφορες πηγές ότι επρόκειτο για
ένα σκάφος που βρισκόταν σε κίνδυνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο
βρέθηκαν μέσα της Ελληνικής Ακτοφυλακής και ένα αεροσκάφος της Frontex. Οι ευρωπαϊκές αρχές θα μπορούσαν να
είχαν στείλει τα κατάλληλα μέσα διάσωσης χωρίς καθυστέρηση. Δεν το έπραξαν
επειδή η επιθυμία τους να αποτρέψουν τις αφίξεις ήταν ισχυρότερη από την ανάγκη
διάσωσης εκατοντάδων ζωών.
Σταματήστε να κατηγορείτε τους ανθρώπους
που μετακινούνται επειδή προσπαθούν να ξεφύγουν από τη βία σας!
Σταματήστε να κατηγορείτε τους ανθρώπους
που μετακινούνται για το θάνατό τους!
Σταματήστε τις απωθήσεις, βάλτε τέλος
στο θάνατο στη θάλασσα, γκρεμίστε τα σύνορα της Ευρώπης!
Χρονοδιάγραμμα της Alarm Phone για την
υπόθεση κινδύνου – 13/14 Ιουνίου 2023
Το πρωί της 13ης Ιουνίου, από τις 09:35
CEST (10:35 ώρα Ελλάδας), η χρήστρια του Twitter, Nawal Soufi, ειδοποιεί για
ένα μεγάλο σκάφος σε κίνδυνο, που μεταφέρει, σύμφωνα με αυτούς, 750 άτομα. Τις
επόμενες ώρες, η Nawal Soufi προσθέτει περαιτέρω πληροφορίες, όπως το στίγμα
GPS του σκάφους που βρίσκεται σε κίνδυνο και ότι έχουν ειδοποιηθεί οι αρχές της
Ιταλίας, της Ελλάδας και της Μάλτας.
--------------------------------
14:17 CEST (15:17 ώρα Ελλάδας): Το Alarm
Phone δέχεται την πρώτη κλήση από το σκάφος που κινδυνεύει. Η επικοινωνία είναι
δύσκολη. Λένε ότι δεν μπορούν να επιβιώσουν τη νύχτα, ότι βρίσκονται σε μεγάλη
αγωνία. Το Alarm Phone προσπαθεί να λάβει τις τρέχουσες συντεταγμένες GPS τους,
προκειμένου να μπορέσει να ειδοποιήσει τις αρχές, αλλά η κλήση διακόπτεται.
Προσπαθούμε να επανασυνδεθούμε μαζί τους.
14:30 CEST (15:30 ώρα Ελλάδας): Οι
άνθρωποι σε κίνδυνο καλούν ξανά, λέγοντας στο Alarm Phone ότι θα στείλουν τη
θέση τους. Ωστόσο, δεν το κάνουν.
15:52 CEST (16:52 ώρα Ελλάδας): Οι
άνθρωποι σε κίνδυνο κάλεσαν δύο φορές το Alarm Phone, αλλά ήταν αδύνατο να τους
καταλάβουμε.
16:04 CEST (17:04 ώρα Ελλάδας): Μιλάμε
ξανά με τους ανθρώπους σε κίνδυνο. Λένε ότι θα έστελναν τη θέση τους μέσω GPS.
16:13 CEST (17:13 ώρα Ελλάδας):
Λαμβάνουμε τη θέση από τους κινδυνεύοντες: N 36 15, 21 02. Προσπαθούμε να
συλλέξουμε περισσότερες πληροφορίες, αλλά δεν μπορούμε να επανασυνδεθούμε μαζί
τους.
16:53 CEST (17:53 ώρα Ελλάδας):
Ειδοποιούμε τις ελληνικές αρχές μέσω email καθώς και άλλους φορείς,
συμπεριλαμβανομένων της Frontex και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους
Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
17:13 CEST (18:13 ώρα Ελλάδας):
Αποκαθιστούμε ξανά την επαφή με τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο.
Ακούμε ένα «γεια σας, γεια σας» και στη συνέχεια η κλήση διακόπτεται.
Προσπαθούμε να επανασυνδεθούμε, κάτι που δεν είναι δυνατό.
17:14 CEST (18:14 ώρα Ελλάδας): Λαμβάνουμε
κλήση από το σκάφος που βρίσκεται σε κίνδυνο, αλλά δεν μπορούμε να ακούσουμε
τίποτα.
17:20 CEST (18:20 ώρα Ελλάδας): Μιλάμε
με τους κινδυνεύοντες και μας αναφέρουν ότι το σκάφος δεν κινείται. Λένε ότι το
σκάφος δεν κινείται: «Ο καπετάνιος έφυγε με ένα μικρό σκάφος. Σας παρακαλώ,
οποιαδήποτε λύση». Λένε ότι χρειάζονται φαγητό και νερό.
17:34 CEST (18:34 ώρα Ελλάδας):
Λαμβάνουμε άλλη μια κλήση από το σκάφος που βρίσκεται σε κίνδυνο και ενημέρωση
για τη θέση τους: 36 18, 21 04 – πολύ κοντά στην προηγούμενη θέση. Λένε ότι το
σκάφος είναι υπερπλήρες και ότι το σκάφος γέρνει πότε στη μία πλευρά και πότε
στην άλλη.
18:00 CEST (19:00 ώρα Ελλάδας):
Τηλεφωνούμε στην εταιρεία του (κοντινού) εμπορικού πλοίου “Lucky Sailor”,
ενημερώνοντάς την για το σκάφος σε κίνδυνο. Λένε ότι ενεργούν μόνο κατόπιν
εντολής της ελληνικής ακτοφυλακής.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων ωρών, το
Alarm Phone προσπαθεί να αποκαταστήσει την επαφή με το σκάφος σε κίνδυνο, αλλά
είτε οι κλήσεις δεν συνδέονται είτε είναι αδύνατο να καταλάβει ο ένας τον
άλλον.
20:05 CEST (21:05 ώρα Ελλάδας): Το Alarm
Phone ενημερώνεται από τους κινδυνεύοντες ότι τους δόθηκε πόσιμο νερό από το
εμπορικό πλοίο “Lucky Sailor” και ότι έχουν έρθει σε επαφή «με την αστυνομία».
Το Alarm Phone παρατηρεί επίσης ότι ένα δεύτερο εμπορικό πλοίο, το “Faithful
Warrior”, βρίσκεται κοντά στους κινδυνεύοντες.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων ωρών, το
Alarm Phone προσπαθεί να αποκαταστήσει την επαφή με τους κινδυνεύοντες, αλλά
είτε οι κλήσεις δεν συνδέονται είτε είναι αδύνατο να καταλάβει ο ένας τον
άλλον.
Τετάρτη 14/06/2023
00:46 CEST (01:46 ώρα Ελλάδας):
Τελευταία επαφή με το σκάφος που κινδυνεύει. Το μόνο που ακούμε είναι: «Γεια
σου φίλε μου… Το πλοίο που στέλνεις είναι…». Η κλήση διακόπτεται.
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΕΞΕΔΩΣΕ ΝΕΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ.
14/6/2023
«Τα γεγονότα όπως
καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας έχουν ως
ακολούθως:
Χθες το πρωί 13/6 γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης
ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.
ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα
νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές
αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.
Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του
Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το
αλιευτικό σκάφος.
Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του
Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων
στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.
Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα
παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να
ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού
σκάφους.
Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος
να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.
Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία
επετεύχθη περί τις 14:00.
Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα
και την Ελλάδα.
Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε
ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.
Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού
τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο
σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν
επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με
προορισμό την Ιταλία.
Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο
προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε - όπως
του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.
Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν
επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα.
Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».
Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά
πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν
επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ
τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.
Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του
Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω
δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν
προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.
Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του
Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε
διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή
πορεία και ταχύτητα.
Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα
ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι
παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.
Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό
του Λιμενικού.
Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για
να διαπιστώσει το πρόβλημα
Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ.
ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη
συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη
που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).
Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς.
Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη
θάλασσα.
Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης».
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ανακοίνωση για την πολύνεκρη τραγωδία στην Πύλο εξέδωσε η Frontex, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι τα ερωτήματα σχετικά με το θλιβερό ναυάγιο μεταναστών στην Ελλάδα θα πρέπει να τεθούν στις ελληνικές Αρχές,
Ειδικότερα, ο Οργανισμός Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής αρχικά εκφράζει τη θλίψη του για τις τραγικές εξελίξεις με το ναυάγιο, ενώ στη συνέχεια επισημαίνει ότι το αεροσκάφος παρακολούθησης εντόπισε το αλιευτικό στις 13/6/2023 - 12:47 ώρα Ελλάδας, ενημερώνοντας άμεσα τις ελληνικές και τις ιταλικές αρχές.
«Όλες οι ερωτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στο Ελληνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Frontex.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Frontex
«Είμαστε βαθιά συγκινημένοι από τα τραγικά γεγονότα που εκτυλίσσονται στα ανοιχτά της Ελλάδας. Η επιχείρηση SAR που συντονίζεται από τις ελληνικές αρχές βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το αεροσκάφος παρακολούθησης της Frontex εντόπισε το σκάφος την Τρίτη 13 Ιουνίου στις 09:47 UTC και ενημέρωσε αμέσως τις αρμόδιες ελληνικές και ιταλικές αρχές.
Όλες οι ερωτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στο Ελληνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης.
Επιπλέον, σε σχέση με άλλη παρατήρηση σκάφους σε κίνδυνο νότια της Κρήτης, ξεκίνησε επιχείρηση SAR και 80 μετανάστες διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στους Καλούς Λιμένες».
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ.
Frontex statement following tragic shipwreck off Pylos
2023-06-16
We are shocked and saddened by the tragic events that unfolded off the coast of Greece. The Frontex Executive Director, who travelled to Greece after learning about the tragedy, has offered any support the authorities may need.
People smugglers have once again trifled with human lives by forcing several hundred migrants on a fishing boat not designed to fit such a number of people. Many were trapped underneath the deck. Our thoughts go out to the families of the victims.
On 13 June before noon, a Frontex plane spotted the fishing vessel inside the Greek search and rescue region in international waters. The ship was heavily overcrowded and was navigating at slow speed (6 knots) direction north-east.
Frontex immediately informed the Greek and Italian authorities about the sighting, providing them with information about the condition of the vessel, speed and photos.
The plane kept monitoring the vessel, constantly providing updates to all relevant national authorities until it ran out of fuel and had to return to base.
As a Frontex drone was to patrol the Aegean on the same day, the agency offered to provide additional assistance ahead of the planned and scheduled flight. The Greek authorities asked the agency to send the drone to another search and rescue incident south off Crete with 80 people in danger.
The drone, after attending to the incident south off Crete, flew to the last known position of the fishing vessel. The drone arrived at the scene four hours later at 04:05 (UTC) in the morning, when a large-scale search and rescue operation by Greek authorities was ongoing and there was no sign of the fishing boat. No Frontex plane or boat was present at the time of the tragedy.
..................................................;;;;;;;;;;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου