Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ για ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ του ΔΗΜΟΥ Β.Β.Β. με ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ και οι ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και ΘΕΣΕΙΣ της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β

                                                    


                                                                                                                    ΒΟΥΛΑ  13 / 6 / 2023
                                                            

 blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                                                                                                       Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                                               Αριθμ. Πρωτοκ. : 036/ 2023              Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv                      

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  για  ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ  ΘΕΜΑΤΑ  του  ΔΗΜΟΥ  Β.Β.Β.

με  ΝΕΑ  ΔΕΔΟΜΕΝΑ  και  οι  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  και  ΘΕΣΕΙΣ  της  ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β

Στα πλαίσια της ενεργής αυτοδιοικητικής δράσης της η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. αναζήτα ασταμάτητα την τεκμηριωμένη ενημέρωση για όλα τα θέματα του Δήμου αλλά και όλα όσα απασχολούν την κοινωνία και τους πολίτες. Υπάρχουν θέματα που έρχονται από το παρελθόν και όλοι πλέον τα θεωρούν μη διεκδικήσιμα και άλλα που είναι πρόσφατα και η ενημέρωση που δίνεται είναι πλημμελής ή ανύπαρκτη, γιατί δεν εξυπηρετεί το αφήγημά τους. 

Επί όλων των θεμάτων η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. αναζητά δεδομένα και προβαίνει στη μελέτη τους, η οποία την οδηγεί, μαζί με το πλαίσιο αξιών και αρχών της, σε  συμπεράσματα που έγκαιρα και δημόσια ανακοινώνει. Γι αυτό το σκοπό έχει δημιουργήσει πολυθεματική ψηφιακή βιβλιοθήκη και διαθέτει δημόσια τις  παραπομπές κάθε θέματος στην ιστοσελίδα της για την ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη ενημέρωση των πολιτών.

Στην παρούσα φάση επικεντρωνόμαστε σε τρία πάντοτε επίκαιρα θέματα που απασχολούν διαρκώς τους πολίτες, με δημοσιοποίηση νέων δεδομένων.

 

ΡΕΜΑ  ΚΟΡΜΠΙ  ΒΑΡΗΣ

Για τη διευθέτηση του ρέματος Κόρμπι στη Βάρη, το οποίο αποτελεί έργο ζωτικής σημασίας για την αντιπλημμυρική προστασία και ασφάλεια της περιοχής, σήμερα παρουσιάζουμε και αναλύουμε ΟΛΑ τα νέα δεδομένα μέσα από ένα σύντομο ιστορικό:

  • ·         Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής με την υπ’ αριθμό 134/2016 Απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου και δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό 20.249.000€.  Τελικά υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του έργου στις 25/09/2018, μεταξύ της αναδόχου εταιρείας ΜΕΤΡΟ Α.Τ.Ε. και της Περιφέρειας Αττικής με κόστος  8.799.027,34€ (πλέον ΦΠΑ 24%), σύμφωνα με την προσφορά της αναδόχου εταιρείας ΜΕΤΡΟ Α.Τ.Ε με μέση τεκμαρτή έκπτωση 57,72%. Είχαν υπολογιστεί εξ αρχής και συνοδά έργα και δαπάνες 2.807.500 € ( αρχαιολογία – υποδομές – απαλλοτριώσεις...).

Η συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου ήταν είκοσι τέσσερις (24) μήνες, δηλαδή έληγε στις 25/09/2020. Οι δυσκολίες σε ένα τόσο μεγάλο έργο ήταν πολλές και με την ανάδοχο τεχνική εταιρεία να μην είναι συνεργάσιμη και να επιδιώκει την μεγιστοποίηση του κέρδους πέραν του αρχικού ποσού, το έργο μετά από μερικούς  μήνες βάλτωσε. Κόλλησε στο αρχικό στάδιο εργασιών, στην εκβολή του ρέματος στη παραλία της Βάρκιζας, δημιουργώντας μέχρι και σήμερα τεράστια υποβάθμιση της παράκτιας ζώνης, η οποία ενέχει και υγειονομική  ανασφάλεια. Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αναλογιζόμενος την τεράστια ωφέλεια του έργου συμμετείχε σε όλες τις διαδικασίες, βοηθώντας και επισπεύδοντάς τες, παρόλο που είναι έργο ευθύνης της περιφέρειας.

Τελικά, μετά από πολλές και ποικίλες πιέσεις, αντεγκλήσεις και διαδικασίες διαιτησίας και αφού κατέβαλαν αποζημίωση στην εργολήπτρια εταιρία, έγινε αποδεκτή η Αίτηση Διάλυσης της σύμβασης του έργου με την εργολήπτρια εταιρία και παρελήφθη το εργοτάξιο από την Περιφέρεια  Αττικής στις 5/8/2022.

 

·         Εντωμεταξύ οι πολίτες κάτοικοι πέριξ του ρέματος του Κόρμπι βρίσκονται σε διαρκή επισφάλεια και τελούν υπό ομηρία. Αρχικά, έχουν παγώσει οι εγκρίσεις οικοδομησιμότητας τα τελευταία χρόνια και όσοι εμπίπτουν εντός των ορίων του έργου και είναι δικαιούχοι αποζημιώσεων αναμένουν εδώ και μια τετραετία τις αποζημιώσεις τους. Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής στην συνεδρίασή της στις 30/5/2023 με την 1221/2023 απόφαση ενέκρινε, επιτέλους, την καταβολή αποζημιώσεων σε 177 δικαιούχους. [1] 

 

  • ·         Επομένως, από τον Αύγουστο του 2022, σχεδόν ένα χρόνο τώρα, η Περιφέρεια  Αττικής με ρυθμούς χελώνας αποφάσισε την επαναδημοπράτηση του έργου, με επανακατάθεση του αιτήματος χρηματοδότησής του στις 4/5/2023, το οποίο εγκρίθηκε τελικά στις 7/6/2023 με  την «Ένταξη του με Κωδικό ΟΠΣ 5168309 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», συνολικού κόστους 30.826.112,48 €  [2]  [2α]  [2β] 

Μόλις αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής η οποία εγκρίνει τους όρους - εκκινεί τη διαδικασία διαπραγμάτευσης της σύμβασης για το ρέμα του Κόρμπι χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, με ‘’συνοπτικές διαδικασίες’’ [2γ] 

·         Με το μέχρι τώρα ιστορικό του έργου και την πρόσφατη επανέγκριση της χρηματοδότησής του τίθενται ορισμένα ευλόγα ερωτήματα και φανερώνονται, επίσης, και τα δεδομένα της εξέλιξης του έργου.

Αρχικά, όπως προκύπτει από την ανάλυση της χρηματοδότησης, το θέμα της επίβλεψης από την αρχαιολογία επί των εργασιών επί εδάφους θα είναι συνεχές και περιλαμβάνεται για το λόγο αυτό το πόσο των 400.000 €.

Το έργο, όπως αναφέρει η έγκριση της χρηματοδότησής του θα ολοκληρωθεί στις 25/9/2026 εκτός απροόπτου…….

Τα ερωτηματικά προκύπτουν από το γεγονός ότι γίνεται επαναδημοπράτηση του έργου, το οποίο έχει ήδη ένα ποσοστό εργασιών, περίπου 12%, υλοποιημένο και σημαντικές προβλεπόμενες διοικητικές εργασίες και εγκρίσεις οριστικοποιημένες.

 Η πρώτη δημοπράτηση ήταν 20.249.000€  και κατακυρώθηκε στο πόσο των  8.799.027,34€ με μέση τεκμαρτή έκπτωση 57,72% - σήμερα με εκτελεσμένο το 12%  η νέα χρηματοδότηση ανέρχεται στα  30.826.112,48 € . Συνάγεται το συμπέρασμα ότι υπάρχει σημαντικότατη ΥΠΕΡχρηματοδότηση που υπολογίζεται αρχικά στο  +52,4% και εάν υπολογίσουμε και το εκτελεσμένο 12% στο + 64,4%.

Ας λάβουμε υπόψη μας ότι πλέον τα τεχνικά έργα δεν κατακυρώνονται με τις τεράστιες εκπτώσεις που δίνονταν προ τετραετίας και έφταναν έως και το 60% επί της αρχικής τιμής δημοπράτησης.  

Παρατηρούμε, επομένως, για μία ακόμη φορά σε  επαναδημοπράτηση έργου, αυτό να έχει τεράστια αύξηση του κόστους υλοποίησής του, η οποία δεν δικαιολογείται από την πραγματικά μεγάλη αύξηση του κόστους των υλικών και εργασίας που δεν ξεπερνούν επ'ουδενί  το 25%.

Αν ανατρέξει κανείς σε επίπεδο χώρας αυτό συμβαίνει παντού τα τέσσερα τελευταία χρόνια και κοστίζει πολύ σε χρηματοδοτικούς πόρους για το Δημόσιο και τους πολίτες και ωφελούνται οι μεγαλοεργολάβοι…….

 

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.  μετέχει ενεργά στην προσπάθεια για την σύντομη ολοκλήρωση του έργου που θα διασφαλίσει και θα θωρακίσει αντιπλημμυρικά την περιοχή, αλλά με όρους και προϋποθέσεις Δημόσιου συμφέροντος.


 

ΜΑΡΙΝΑ -  ΑΣΤΕΡΑΣ  ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

Το θέμα αφορά την επένδυση που ξεκίνησε ως πλάνο το 2012, οριστικοποιήθηκε ως συνολική επένδυση το 2013 από το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και αφορούσε την πώληση των ξενοδοχείων του  Αστέρα  Βουλιαγμένης μαζί με το μεγαλύτερο μέρος του δημόσιου – κοινόχρηστου χώρου της χερσονήσου, αλλά και την μακροχρόνια  εκμίσθωση της Μαρίνας και της οργανωμένης παραλίας στο Λαιμό του  Μικρού Καβουρίου. [3]

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. από το 2013 προέβλεπε ότι η συνολική επένδυση αποτελούσε τσιμέντωμα όλης της πανέμορφης χερσονήσου που δεν θα ωφελούσε το δημόσιο συμφέρον και την τοπική κοινωνία, θα υποβάθμιζε το φυσικό περιβάλλον και θα στερούσε την ανάδειξη των σημαντικών αρχαιοτήτων της χερσονήσου, αλλά και την κοινοχρηστία στις παραλίες της και τον δημόσιο χώρο που πουλήθηκε. [4]

Υπενθυμίζουμε ότι το 2013 επιλέχτηκε η πανέμορφη Βουλιαγμένη για να εφαρμοστεί το πρώτο μνημονιακό Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου (Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.) στον Αστέρα και καταγράφηκαν οι ακόρεστες ορέξεις τους στην Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.)[5]. Στην ουσία η Βουλιαγμένη έγινε το πολεοδομικό πειραματόζωο της καταστρατήγησης όλων των νομοθετημάτων προστασίας της φύσης και των πολεοδομικών κανόνων, με στόχο το κέρδος των λίγων και εκλεκτών του συστήματος. Αυτό γιατί ήθελαν να δημιουργήσουν στην άκρη της χερσονήσου, όπως χαρακτηριστικά αναφέραμε στην ανακοίνωσή μας[4],μία συνοικία 100 και πλέον πολυτελών κατοικιών δηλαδή μία  γειτονιά  ΓΚΕΤΟ πλουσίων!’’ 

Εκεί λοιπόν, στη Σ.Μ.Π.Ε. του 2013 [5. σελ. 90-92], έγινε η πρώτη επίσημα καταγεγραμμένη πρόταση για αύξηση του μεγέθους των εγκαταστάσεων της Μαρίνας Βουλιαγμένης, συγκεκριμένα: από επιτρεπόμενη δόμηση  0,01 - σε υλοποιημένη 0,03 – προτάθηκε να αυξηθεί σε 0,05, ΔΗΛΑΔΗ ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΟ από την τότε επιτρεπόμενη, γιατί όπως έγραψαν υπάρχει “σημαντικότατη συσχέτιση” με τις συνολικές εγκαταστάσεις του Αστέρα!

Σε αυτό το αρχικό, συνολικά εφιαλτικό, σενάριο του 1ου  Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του 2013 και πάλι η μόνη Δημοτική κίνηση στο Δήμο που αντιστάθηκε σθεναρά σε όλα τα επίπεδα ήταν η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β..

Διοργανώσαμε ενημερωτικές συζητήσεις με επιστήμονες – κάναμε συλλογική παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά από τις εγκαταστάσεις του Αστέρα- συμπαρασταθήκαμε έμπρακτα στους διωκόμενους και απολυόμενους εργαζόμενους – εκδώσαμε ανακοινώσεις με αποδέκτες περιβαλλοντικούς και νομικούς φορείς σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό- παρασταθήκαμε ενεργά διαμαρτυρόμενοι στις επεισοδιακές συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου .

Τελικά, το Σ.τ.Ε. εξέδωσε ΑΠΟΡΡΙΠΤΙΚΗ απόφαση 28/2015 για το επαίσχυντο  1ο  Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του 2013 για τον Αστέρα, κρίνοντάς το μη αποδεκτό, υιοθετώντας τον ακριβή χαρακτηρισμό της ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. [6. σελ 49-50]  και μάλιστα της νυν Προέδρου της Δημοκρατίας “η φυσιογνωμία του

ακινήτου θα αλλοιωθεί δραματικά με την ανέγερση κατοικιών και από περιοχή

φυσικού κάλλους θα μετατραπεί σε πολυτελή «γειτονιά» της Βουλιαγμένης”.  ΔΥΣΤΥΧΩΣ μετά το 2014 το  Σ.τ.Ε. απώλεσε τη φιλοπεριβαλλοντική του προσέγγιση και αγνόησε τις σχετικές αποφάσεις και νομολογίες του και έγινε παρακολούθημα των μνημονιακών δεσμεύσεων.

Έτσι, μετά την απόρριψη του  1ου  Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του 2013 για τον Αστέρα ήρθε το επόμενο Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του 2016 που και πάλι αγωνιστήκαμε να το ανατρέψουμε με ενημερώσεις – εξώδικο – προσφυγή στο   Σ.τ.Ε. – τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο - αξιοσημείωτο είναι  ότι είμαστε η μόνη Δημοτική κίνηση που καταψήφισε το Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του Αστέρα στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Β.Β.Β. της 3/2/2016 και με αριθμό απόφασης 38/2016. Τελικά, εγκρίθηκε από το πειθήνιο Σ.τ.Ε. και άνοιξε ο δρόμος για την τσιμεντοποίηση όλης της πανέμορφης χερσονήσου.

Ο σχεδιασμός της Μαρίνας Βουλιαγμένης μετά την απόρριψη των 100 κατοικιών από το Σ.τ.Ε. περιορίστηκε εντός των ορίων της προβλεπόμενης θαλάσσιας ζώνης, αλλά αγνοώντας τους περιορισμούς στους όρους δόμησης και στις χρήσεις  του Π.Δ. προστασίας του Σαρωνικού ΦΕΚ 254 Δ 2004, κατατέθηκε και εγκρίθηκε εντός της χερσαίας ζώνης η εφαρμογή των διατάξεων περί λιμένων!

Έτσι έφτασε να γιγαντωθεί η Μαρίνα της Βουλιαγμένης με τον Δήμαρχο πάντα υποστηρικτή του συνόλου της επένδυσης από το 2013 έως και σήμερα.

Πρόσφατα μάλιστα εγκρίθηκε για την Μαρίνα της Βουλιαγμένης η εκταμίευση της 1ης δόσης, της  ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ  του 2014 των 3.370.950 € [7].  

Υπενθυμίζουμε ότι η Μαρίνα, όπως και ο Αστέρας Βουλιαγμένης, είναι χρηματοδοτούμενη επένδυση από τους Έλληνες φορολογουμένους πολίτες!

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. θα συνεχίσει να συντάσσεται με τους ενεργούς πολίτες που προτάσσουν και αγωνίζονται για το Δημόσιο συμφέρον και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Η συμπόρευση σε αγώνες και διεκδικήσεις  για τη προστασία και διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος είναι η μόνη βιώσιμη επένδυση στην οποία όλοι οφείλουμε να μετέχουμε.



ΑΣΤΙΚΟ   ΔΟΜΗΜΕΝΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. ως συλλογικότητα, αλλά και εκλεγμένη Δημοτική κίνηση πολιτών, μετέχει με  κατάθεση προτάσεων σε σχέδια νόμων σε εθνικό επίπεδο και με κατάθεση προτάσεων σε δημοτικό επίπεδο επί θεμάτων τα οποία  επηρεάζουν το φυσικό – αστικό – πολιτιστικό περιβάλλον, αλλά και τα δημόσια αγαθά, την κοινωνική πολιτική και στις στοχευμένες πρόνοιες.

Για το θέμα του αστικού δομημένου περιβάλλοντος καταθέτει συνεχώς επεξεργασμένες και βιώσιμες προτάσεις και ταυτόχρονα ενημερώνει τους πολίτες για όλα τα σχετικά θέματα. [8]

Έχουμε παρέμβει και καταθέσει προτάσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής στο αστικό δομημένο περιβάλλον του Δήμου Β.Β.Β. αλλά και πανελλαδικά: 

·         Αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. Βάρης του Δήμου Β.Β.Β. - ΦΕΚ 57 ΑΑΠ 8.4.2016

·         Νέο Προεδρικό Διάταγμα 59/2018  σχετικά με τις χρήσεις γης

·         ο ΝΕΟΣ  ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ  ΕΙΣΑΓΕΙ  ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ και  ΑΝΤΙΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ   ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ - ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και οι ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ της  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. για   το  σ.ν. του 2021 για τη   ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ  και  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 

·         ΠΡΩΗΝ  ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΚΟΝΙΑΡΗ - ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΠΕΝΑΚΗ στη ΒΟΥΛΑ – αγορά και στρατηγική επένδυση από την εταιρεία  VHPH Properties Μονοπρόσωπη Α.Ε.

·         Κοινόχρηστοι χώροι, άλση, πάρκα, πλατείες, υποδομές  και προσβασιμότητα.

 

·         ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και ΘΕΣΕΙΣ της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β για Α΄& Β΄ ΦΑΣΗ του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Τ.Π.Σ.) του ΔΗΜΟΥ  Β.Β.Β. -              σε  3  θεματικές ενότητες

 

1.      ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΗΜΟΥ Β.Β.Β. ΜΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟΙ ΘΕΣΜΙΚΑ με ΟΡΙΣΤΙΚΕΣ και ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ σε Φ.Ε.Κ. ΚΗΡΥΞΕΙΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ & ΑΡΧΑΙΩΝ & ΜΕΛΕΤΗ

 

2.      ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΗΜΟΥ Β.Β.Β. & ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ ΦΑΣΗ Τ.Π.Σ. – ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

 

3.   Συμμετοχή της ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. στη διαβούλευση για την 

«Δημοσιοποίηση της Α΄ Φάσης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα όρια του Δήμου Β. Β. Β. »  &    Προτάσεις επί της Β΄ Φάσης του Τ.Π.Σ.

 

·         ΠΕΡΙΟΧΕΣ  ΜΕ  ΕΙΔΙΚΟ  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ  ΚΑΘΕΣΤΩΣ:

1.      Πολεοδομικώς  αρρύθμιστοι  οικοδομικοί  χώροι  ΚΑΙ ‘’εκκλησιαστική περιουσία ‘’

2.      Οικισμός Χερώματος

3.      Περιοχή Φλέμινγκ

4.      Παράκτια ζώνη Βούλας και υπόθεση Μ.Ε.Ε.Κ.Β. 

Όπως όλοι παρατηρούμε τα τρία τελευταία χρόνια η οικοδομική δραστηριότητα ειδικά νέων κτηρίων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Παρατηρούμε ανέγερση νέων κτηρίων με τεράστιο όγκο και υπερβάλλον ύψος.   Σε αυτή την έκρηξη ανοικοδόμησης συνετέλεσαν τρείς βασικοί παράγοντες:        οι ευνοϊκές  προβλέψεις αύξησης του δομημένου όγκου και ύψους των κτηρίων του νέου οικοδομικού κανονισμού  ειδικά του 2021 – η μεγάλη αύξηση των “αντικειμενικών αξιών” ακινήτων   οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για  GOLDEN VISA, Στρατηγικές  Επενδύσεις, Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε. - Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α.

Με γνώμονα τα παραπάνω και μόνο σκοπό το κοινό καλό, προτείναμε συλλογικά και έγκαιρα πριν την ψήφιση από τη Βουλή τις  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και τις ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ της  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. για   το  σχέδιο  νόμου  του 2021  για τη    ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ  και  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ και κρίναμε τεκμηριωμένα ότι ο ΝΕΟΣ  ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ  ΕΙΣΑΓΕΙ  ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ και  ΑΝΤΙΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ [9]

Από την άλλη μεριά, ο Δήμαρχος και η Κ.Ε.Δ.Ε. για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα του αστικού δομημένου περιβάλλοντος των πόλεων εξέφρασαν το 2021, κατά τη συζήτηση του θέματος στη Βουλή, χλιαρές διαφωνίες που δεν εισακουστήκαν. Έπρεπε να ενημερώσουν τους Δημότες για την επερχόμενη ανατροπή της ποιότητας ζωής τους και της φυσιογνωμίας των πόλεων από την εκρηκτική υπερδόμηση και να ταχθούν όλοι μαζί ενάντια σε αυτό το νομοσχέδιο.

Σε αυτοδιοικητικές συναντήσεις μας με παλαιούς και  “έμπειρους”  αυτοδιοικητικούς διαπιστώσαμε την (στρεβλή) αντίληψη ότι η αυξημένη δόμηση για τους Δήμους σε επίπεδο διοίκησης επιφέρει σημαντικά οφέλη, όπως αύξηση κατοίκων και δημοτών – αυξημένα δημοτικά τέλη – αυξημένες χρηματοδοτήσεις από το κράτος κλπ.

Όταν λοιπόν πέρυσι η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο από την υπερδόμηση και μετά από αντιδράσεις πολιτών, Δήμοι όπως ο Φιλόθεης, Ψυχικού και Αλίμου προσέφυγαν στο Σ.τ.Ε. για να ανατρέψουν τις οδυνηρές προβλέψεις του νέου οικοδομικού κανονισμού, ενεργοποιήθηκε ένα ευρύτερο ρεύμα αντίδρασης σε όλη τη χώρα.

Η   Κ.Ε.Δ.Ε. μετά από όλα αυτά και για να ικανοποιήσει την κοινή γνώμη, ειδικά στους Δήμους με ευνοϊκά πολεοδομικά καθεστώτα (όπως ο Β.Β.Β.), αποφάσισε να παρέμβει με την  161/2023 Απόφαση του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. με θέμα ΜΟΝΟ για “Άμεση ανάγκη προστασίας πόλεων με ιδιαίτερα πολεοδομικά χαρακτηριστικά από υπέρβαση ύψους-αυξηση συντελεστή δόμησης του Ν.Ο.Κ.” [10]

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. πρεσβεύει και αγωνίζεται και για το αστικό δομημένο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, οι οποίοι βλέπουν να εισάγονται νέες νομοθετικές προβλέψεις που μετατρέπουν τις πόλεις σε αστικά κολαστήρια με μόνο κριτήριο το κέρδος των λίγων. Αναλύοντας τα υφιστάμενα δεδομένα, καταλήγουμε  σε συγκεκριμένες διαπιστώσεις και προτάσεις:

Στο Δήμο Β.Β.Β. έχει ήδη υλοποιηθεί και συνεχίζει πλέον με εντατικότερους ρυθμούς η πλήρης αστικοποίηση και η μετατροπή σε πολυεπίπεδο τουριστικό προορισμό και τα δύο με στόχευση σε πελάτες πλούσιους και με υψηλά εισοδήματα.

Διαπιστώνεται λοιπόν ότι ο Δήμος Β.Β.Β. έχει μετατραπεί σε ένα πεδίο που τα οικονομικά συμφέροντα  επενδύουν με  στόχο μόνο το κέρδος τους, αδιαφορώντας για τους πολίτες και το περιβάλλον ( φυσικό – πολιτιστικό και αστικό) και την ζημία που επιφέρουν, αλλοιώνοντας την ποιότητα διαβίωσης των πολιτών.

Ο Δήμος πλέον έχει μπει σε φάση που η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (η «βαριά βιομηχανία» της χώρας) μαζί με την ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ της ΕΣΤΙΑΣΗΣ και της ΑΝΑΨΥΧΗΣ επεκτείνονται σε όλο το εύρος του Δήμου με εμφανή τα σημάδια της αλλοίωσής του.

Ταυτόχρονα με τα μεγάλα BONUS δόμησης και τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες της σημερινής κυβέρνησης ξύπνησαν και τον τομέα της ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ της ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ και γκρεμίζονται μικρά διώροφα και δομούνται όλα τα διαθέσιμα οικόπεδα, τα οποία με αυτούς τους όρους δόμησης κάλυψης και ύψους μας καθιστούν σταδιακά πλήρως αστικοποιημένη περιοχή με καθολική δόμηση και ελάχιστους κοινόχρηστους χώρους και  μικρούς δρόμους και πεζοδρόμια, με μηδαμινή προσβασιμότητα.

Οι υφιστάμενες αστικές υποδομές και σχολικά κτήρια – αθλητικοί χώροι δεν επαρκούσαν ήδη εδώ και μια δεκαετία. Τώρα η κατάσταση θα γίνει αφόρητη και ειδικά για τους παλαιούς κατοίκους που δεν ανήκουν στην κατηγορία των πλουσίων.

Αυτή η αστική κατηφόρα που έχει πάρει ο Δήμος έχει υπαίτιους και οφείλουμε να αγωνιστούμε για την ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης με την διεκδίκηση συγκεκριμένων προτάσεων για την διασφάλιση της ποιότητας ζωής στο αστικό περιβάλλον και την διαφύλαξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.       

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. πιστεύει και  διεκδικεί η διαδικασία της τοπικής χωροταξίας και πολεοδόμησης να ξεκινά από την καταγραφή των αναγκών και της βούλησης των τοπικών κοινωνιών, όπως οφείλει και να μετασχηματίζεται σε νομοθέτημα που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα και τις ανάγκες των πολλών και όχι των λίγων.

για την ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

Θάνος  Ματόπουλος

 

   

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ για ΟΛΑ τα ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

 

[1]  Έγκριση πρακτικών Επιτροπής προεκτίμησης ζημιών επιταχθέντων ακινήτων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή της Διευθέτησης Ρέματος Κόρμπι-6.6.2023(6ΒΣΕ7Λ7-4ΝΑ) https://drive.google.com/file/d/18ufgM0nEqZlcRUVfe-97OWI1iftxriuG/view?usp=sharing

 

[2]  ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΠΙ ΕΝΤΑΞΗ ΠΡΑΞΗΣ  νο 5168309 – αξίας 30.826.112 €- 7.6.2023(9ΛΜ446ΜΤΛΡ-Ν0Θ)

https://drive.google.com/file/d/1lTsOnETqasBnbQC3TZ_T2baNcStL8wJ2/view?usp=sharing

 

[2α]  ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΠΙ - Τεχνικό Δελτίο Πράξης για ΕΝΤΑΞΗ ΟΠΣ 5168309

https://drive.google.com/file/d/1aa5IFiJlTDTM67Zaszr3pGUXGhQxpaaB/view?usp=sharing

 

[2β]  ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΠΙ – ΕΙΣΗΓΗΣΗ της ΕΝΤΑΞΗΣ για την ΠΡΑΞΗ νο.5168309

https://drive.google.com/file/d/1Aw5OriXxxEE48Px26RTDSxzFtCx_Euv3/view?usp=sharing

 

[2γ]  O.E.αποφ.1360-/13.6/2023 Περιφέρεια Αττικής: Έγκριση α)προσφυγή σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ.32, παρ.2.γ του ν.4412/2016, β) των όρων της διακήρυξης και της πρόσκλησης, για το έργο«ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΡΕΜΑΤΟΣ ΚΟΡΜΠΙ ΑΠΟ Λ.ΒΑΡΗΣ – ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΜΕΧΡΙ ΕΚΒΟΛΗ»προϋπολογισμού 20.988.800,39 € προΦΠΑ και γ)επιτροπής διαπραγμάτευσης.(6Γ0Π7Λ7-4Η9)

https://drive.google.com/file/d/1AIbp6T7v4bXVNjkuLBEDSgCyLcC5P0W4/view?usp=sharing

 

 [3]  Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. - ΑΣΤΕΡΑΣ  ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ  2013 ……

https://drive.google.com/file/d/1c6fTRqikNRKVX1Bx977GV2ZaOgvy0Isk/view?usp=sharing

 

[4]  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. 4/12/2013 -

ΟΧΙ  ΣΤΟ  ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ  ΚΑΙ  ΣΤΗ  ΤΣΙΜΕΝΤΟΠΟΙΗΣΗ  ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ

 ΤΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ  ΤΟΥ  ΑΣΤΕΡΑ  ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

https://rikipvvv.blogspot.com/2013/12/blog-post.html

 

[5]  Σ.Μ.Π.Ε. - ΕΣΧΑΔΑ= Ξενοδοχειακό Συγκρότημα Αστέρας Βουλιαγμένης 10-8-2013

https://drive.google.com/file/d/0B1TQVRkjg2zwVlZYM1RyMU1SMGc/view?usp=sharing&resourcekey=0-U8JLxD-isS-CSP5XF3xg3w

 

[6]  Σ.τ.Ε. πρακτ.28/2015 –Ε’ τμήμα =Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. ΑΣΤΕΡΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ- απόρριψη

https://drive.google.com/file/d/1hKjHR3QhfF5j4mbl1PmdFg58qgWktKYR/view?usp=sharing

 

[7] ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ επιδότηση του 2014 = 3.370.950 € - 26.5.2023 (ΨΨΣΣ46ΜΤΛΡ-ΒΔΗ)

https://drive.google.com/file/d/10MNJ6FgNrFJvkLd51070FHoRwek9Vp3o/view?usp=sharing

 

[8] Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης: ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ (rikipvvv.blogspot.com)

https://rikipvvv.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%9F%CE%94%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%9A%CE%91

 

[9] ο ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΙΣΑΓΕΙ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ και ΑΝΤΙΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ - - ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και οι ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. για το υπό ΨΗΦΙΣΗ σ.ν. ΧΩΡΟΤΑΚΤΙΚΗΣ και ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ – 16/7/2021

https://rikipvvv.blogspot.com/2020/08/blog-post_28.html

 

[10] 161/2023 Απόφαση του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε. ‘’ Άμεση ανάγκη προστασίας πόλεων με ιδιαίτερα πολεοδομικά χαρακτηριστικά από υπέρβαση ύψους-αυξηση συντελεστή δόμησης του Ν.Ο.Κ. ‘’

https://drive.google.com/file/d/1WpGgyKkJ7MwCNh1o1RoBKlzMb7d1lWhP/view?usp=sharing

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου