Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και ΘΕΣΕΙΣ της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β για Α΄& Β΄ ΦΑΣΗ του Τ.Π.Σ. του ΔΗΜΟΥ Β.Β.Β.



 

                                                                                                                                    

                                                                                                                           

 blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                                       ΒΟΥΛΑ  28 / 2 / 2023                          

 Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                                         Αριθμ. Πρωτοκ. : 0013/ 2023        

  Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv                      

               

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και ΘΕΣΕΙΣ της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β για Α΄& Β΄ ΦΑΣΗ του Τ.Π.Σ. του ΔΗΜΟΥ  Β.Β.Β.

   ΣΧΕΤΙΚΑ  που  επανυποβάλλουμε:

1.      ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΗΜΟΥ ΒΒΒ ΜΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟΙ ΘΕΣΜΙΚΑ με ΟΡΙΣΤΙΚΕΣ και ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ σε Φ.Ε.Κ. ΚΗΡΥΞΕΙΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ & ΑΡΧΑΙΩΝ (ΡΙ.ΚΙ.Π. 001-2023)ΜΕΛΕΤΗ

2.      ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΔΗΜΟΥ ΒΒΒ+ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ΦΑΣΗ ΤΠΣ–ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (ΡΙ.ΚΙ.Π. 010-2023)

 

3ο  μέρος συμμετοχής της ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. στη διαβούλευση για την 

«Δημοσιοποίηση της Α΄Φάσης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα όρια του Δήμου Β. Β. Β. »

&    Προτάσεις επί της Β΄ Φάσης του Τ.Π.Σ.

 

Η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΑΡΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ (ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.), όπως είχε αναφέρει στο Δημοτικό συμβούλιο στην 11η συνεδρίαση της 5/9/2022 (αποφ. Δ.Σ. 272/2022) 

( ΒΙΝΤΕΟ: https://www.facebook.com/dimosvvv/videos/1358947204881957 - 3ο θέμα

σχετικά με Τ.Π.Σ.  Β.Β.Β. => αρχή =3:00΄:03΄΄ - -  τέλος =4:35΄:05΄΄ )

κατά τη συζήτηση για το θέμα «Δημοσιοποίηση Α’ φάσης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα όρια του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης» διαπίστωσε ότι στα συνημμένα αναλυτικά σχεδιαγράμματα  δεν αποτυπώνονται όλοι οι αρχαιολογικοί και κοινόχρηστοι χώροι οι οποίοι είναι γνωστοί και ορατοί  (η Α’ φάση περιλαμβάνει την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης).

Επίσης διεκδίκησε να παραμείνει η Α’ φάση σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση με στόχο την πλήρη καταγραφή όλων των αρχαιολογικών και κοινόχρηστων χώρων αλλά και λοιπών λαθών της μελέτης.

Η Διαβούλευση για το Τ.Π.Σ.  Β.Β.Β. «Δημοσιοποίηση της Α΄Φάσης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα όρια του Δήμου Β.Β.Β.» περιλαμβάνει και τα σχέδιαhttps://www.vvv.gov.gr/index.php/city-planning-and-deliberating/item/12556-diavoulefsi-gia-kathariotita-prasinou-simiou -

Οι παρατηρήσεις - προτάσεις να αποστέλλονται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο poleodomia@vvv.gov.gr με τίτλο ΄΄ Παρατηρήσεις επί της Α Φάσης του Τ.Π.Σ.΄΄ ή Προτάσεις επί της Β Φάσης του Τ.Π.Σ.΄΄ μέχρι 28.02.2023.

Σύμφωνα λοιπόν με την δέσμευσή της η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.  έκανε ήδη συστηματική μελέτη και ανάλυση των αρχαιοτήτων και των μνημείων του Δήμου Β.Β.Β. που δεν προστατεύονται επαρκώς και θεσμικά, την οποία και κατέθεσε επίσημα και δημοσιοποίησε                 

               ( ΔΕΙΤΕ:https://rikipvvv.blogspot.com/2023/01/blog-post.html)

Συνεχίζοντας και αφού μελέτησε το σύνολο των πολεοδομικών – ρυμοτομικών – διαταγμάτων προστασίας της φύσης, διαπίστωσε και καταθέτει τις παρακάτω παρατηρήσεις για τον αστικό και τον εξωαστικό χώρο ανά Δημοτική Κοινότητα

( ΔΕΙΤΕ: https://rikipvvv.blogspot.com/2023/02/toy.html )

·         ΣΧΕΤΙΚΕΣ  ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ: 192/2020  &  272/2022

Α.  ΤΟΠΙΚΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ  ΣΧΕΔΙΑ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ  ΠΛΑΙΣΙΟΥ .

ΤΕΛΙΚΑ  ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ  ή  ΕΠΙΒΟΛΗ ;

Τι είναι τα ΤΟΠΙΚΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ  ΣΧΕΔΙΑ (Τ.Π.Σ.) και ποιοι νόμοι τα διέπουν; Έρχονται να καλύψουν υφιστάμενες πολεοδομικές αναγκαιότητες ή επιβάλλονται στις τοπικές κοινωνίες από υπερκείμενες κρατικές αρχές;

Η νομοθεσία που τα διέπει είναι: ν.4447/2016 και ν.4685/2020,όπως τροποποιήθηκαν & ισχύουν.

Τα Τ.Π.Σ. είναι η εξέλιξη των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Γ.Π.Σ.) που υπάρχουν σήμερα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως για το σύνολο της χώρας δεν υπάρχουν Γ.Π.Σ., ενώ σε όσες περιοχές υπάρχουν είναι παρωχημένα ή έχουν καταπέσει με αποφάσεις δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας ή έχουν τροποποιηθεί με μεμονωμένες και φωτογραφικές – χαριστικές υπουργικές αποφάσεις για μικρά και μεγάλα συμφέροντα.

Ανακοινωμένος στόχος είναι με τα Τ.Π.Σ. να ξεκαθαρίσει και το τοπίο της δόμησης, περιορίζοντας την άναρχη δόμηση εκτός σχεδίου καθώς επίσης να θεσμοθετήσει τις απαιτούμενες χρήσεις γης προκειμένου να γνωρίζει ο καθένας τι επιτρέπεται να κτίσει σε κάθε περιοχή. Επιπλέον, τα Τ.Π.Σ. περιλαμβάνουν και άλλες ρυθμίσεις, όπως η χωροθέτηση περιοχών μεγάλων επενδύσεων, η οριοθέτηση παλαιών οικισμών χωρίς όρια, η ενσωμάτωση νέων πολεοδομικών και ρυμοτομικών δεδομένων (οριοθετήσεις ρεμάτων – νέοι δρόμοι – νέες υποδομές - κλπ).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο σκεπτικό της ανάλυσης μας συμπεριλαμβάνουμε και τα ήδη νομοθετημένα και ισχύοντα που αφορούν τις χρήσεις γης και το νέο οικοδομικό κανονισμό.

Οι χρήσεις γης που ισχύουν σήμερα μετά την έγκριση τους από το Π.Δ.59/2018 (ΦΕΚ 114 Α 2018) το οποίο επικαιροποίησε το προηγούμενο νομοθέτημα του 1987 Π.Δ.59/1987 (ΦΕΚ 166 Δ 1987)  είναι σημαντικά αυξημένες ανά κατηγορία γενικής χρήσης, με στόχο την ενσωμάτωση νέων χρήσεων που προέκυψαν στα 30 χρόνια. Ενδεικτικά στην κατηγορία ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ το 1987 επιτρέπονταν 8 χρήσεις και το 2018 αυξήθηκαν σε 14 χρήσεις. Στην κατηγορία ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ το 1987 επιτρέπονταν 15 χρήσεις και το 2018 αυξήθηκαν σε  33 χρήσεις.

Ο νέος οικοδομικός κανονισμός, που ορίζεται με τους ν.4759 (ΦΕΚ 245 Α 2020) και ν.4819/2021 (ΦΕΚ 129 Α 2021) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, δίνει αυξημένη δυνατότητα δόμησης στις νέες οικοδομές  και επανεισάγει το θεσμό της μεταφοράς συντελεστή δόμησης. Συγκεκριμένα δίνει BONUS δόμησης σε ποσοστό έως 10% για την υιοθέτηση τεχνολογιών ελάχιστης ή μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης, που εν πολλοίς είναι υποχρεωτικά εφαρμοζόμενες.  Δίνει επιπλέον BONUS δόμησης με την εξαίρεση της προσμέτρησης στον συντελεστή δόμησης κατασκευών με χρήση βοηθητική ή κοινόχρηστη σε όλο το κτήριο. Μέσα από αυτές τις εξαιρέσεις προκύπτει και μικρή αύξηση στο συνολικό ύψος της οικοδομής που θεωρείται νόμιμη και φυσικά είναι αθροιστικά επιβαρυντική για το δομημένο περιβάλλον.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε και την συνεχή υποβάθμιση και υποστελέχωση  των δημόσιων Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) σε Δήμους. Η διαπιστωμένη ανάγκη για ποιοτικό έλεγχο στις εκδόσεις οικοδομικών αδειών, μόνο από τις τοπικές Υ.ΔΟΜ., αλλά και για συνεχή εποπτεία του δομημένου χώρου και των κατασκευών με αυτοψίες επιβάλλει την αναβάθμιση των Υ.ΔΟΜ. σε τοπικά πολεοδομικά γραφεία με ουσιαστικό ρόλο και εποπτικές αρμοδιότητες και επαρκή στελέχωση.

Καταλήγοντας μετά την εξέταση όλων των παραπάνω, αλλά και λαμβάνοντας υπ΄όψιν την υφιστάμενη κατάσταση που όλοι βιώνουμε και διαπιστώνουμε στην ευρύτερη περιοχή που ζούμε, η έναρξη της διεργασίας για την σύνταξη και υποβολή από το Δήμο  τοπικού πολεοδομικού  σχεδίου είναι   ΤΕΛΙΚΑ  ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ  ή  ΕΠΙΒΟΛΗ; Είναι θετική ή αρνητική εξέλιξη-απόφαση;

Τα Τοπικά Πολεοδομικά  Σχέδια (Τ.Π.Σ.) εκ του νόμου είναι αρμοδιότητα του κεντρικού κράτους και του αρμόδιου υπουργείου, ο Δήμος δύναται να καταθέσει πρόταση ή γνωμοδότηση η οποία δεν είναι δεσμευτική για την λήψη της τελικής απόφασης. Αυτό από μόνο δείχνει ότι ουσιαστικά είναι επιβαλλόμενα.  Από την άλλη, η διαδικασία σε επίπεδο Δήμου, σύνταξης πρότασης  Τ.Π.Σ. προβλέπεται να διαρκέσει 5 χρόνια τουλάχιστον από τη λήψη της αρχικής απόφασης, αυτό από μόνο του είναι  δυσμενές γεγονός. Είναι εμφανές ότι εάν κατά την αρχική λήψη της απόφασης δεν υπάρχουν δεσμεύσεις για τους λόγους και τους στόχους του Τ.Π.Σ. η επόμενη διοίκηση του Δήμου, που θα το χειριστεί και θα το καταθέσει, ξεκάθαρα μπορεί να παρεκκλίνει από τις αρχικές στοχεύσεις και να εισάγει προβλέψεις και πολεοδομικά δεδομένα καταστροφικά και μη αποδεκτά.

Η μέχρι τώρα διαδικασία σύνταξης Τ.Π.Σ. πραγματοποιείται από το Υ.Π.ΕΝ. μέσω αναθέσεων σε μελετητές με διαγωνισμό και χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.

Ο Δήμος μας ξεκίνησε την διαδικασία σύνταξης Τ.Π.Σ. το 2020, χωρίς την ταυτόχρονη δέσμευση για τα θέματα που θεωρούμε ότι δεν τα ανατρέπουμε και τα προστατεύουμε. Έτσι η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. το 2020 καταψήφισε την έναρξη της διαδικασίας από το Δήμο.  Ο Δήμαρχος, κατά την προσφιλή του τακτική, αναζήτησε ιδιώτη χορηγό για τη σύνταξη των σχεδίων και της έκθεσης του  Τ.Π.Σ. Β.Β.Β. το 2022. Η κατάθεση των σχεδίων αυτών του Τ.Π.Σ. στο Δημοτικό Συμβούλιο το 2022 αφορούσε ΜΟΝΟ την «Δημοσιοποίηση της Α΄Φάσης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα όρια του Δήμου Β. Β. Β.» η οποία  περιλαμβάνει την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης.

Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. το 2022 υπερψήφισε και διεκδίκησε να παραμείνει η Α’ φάση σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση με στόχο την πλήρη καταγραφή όλων των αρχαιολογικών και κοινόχρηστων χώρων αλλά και λοιπών λαθών της μελέτης τα οποία είχε εξ αρχής εντοπίσει, πράγμα το οποίο και έκανε.

 Σε αυτό το πεδίο της Α΄ φάσης είναι απόλυτα σημαντικό να καταγραφούν ΟΛΑ τα δεδομένα πολεοδομικού – ρυμοτομικού – αρχαιολογικού – περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Αυτό γιατί σίγουρα το υπουργείο, που θα επεξεργαστεί τη τελική πρόταση, θα βασιστεί πάνω σε αυτή την καταγραφή που του κατέθεσε ο Δήμος και αυτό είναι ωφέλιμο.

Παρατηρήσαμε όμως ότι ο Δήμαρχος στην εγκεκριμένη από το Δ.Σ.  διαβούλευση για τη «Δημοσιοποίηση της Α΄Φάσης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου στα όρια του Δήμου Β. Β. Β.» συμπεριέλαβε και την Β΄ φάση, διαδικασία για την οποία δεν έχει εγκριθεί από το Δ.Σ. «Προτάσεις επί της Β΄ Φάσης του Τ.Π.Σ. Β.Β.Β.» .Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την πρόταση μελέτης της διοίκησης. Η μελέτη δημοσιοποιείται και κοινοποιείται σε αρμόδιους φορείς για απόψεις – παρατηρήσεις. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ και ο Δήμαρχος μας καλεί να τοποθετηθούμε και να προτείνουμε πρώτοι εμείς.

Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. θα καταθέσει τις προτάσεις της και για την «Επί της Β΄ Φάσης του Τ.Π.Σ. Β.Β.Β.» έστω και χωρίς την προβλεπόμενη εισηγητική μελέτη του Δημάρχου.

Αυτό γιατί έχει ξεκάθαρες απόψεις για το θέμα και γιατί  δεν αποδέχεται την πρόταση μελέτης να  συνταχτεί με ιδιωτική χορηγία και εποπτεία, γεγονός που καθιστά την διαδικασία πλήρως αίολη και διαβλητή. Άρα μιλάμε για την Ιδιωτικοποίηση του Χωρικού Σχεδιασμού και όπως είδαμε και στην Α΄ φάση τα σχέδια και τα προτεινόμενα είχαν τεράστιο αριθμό παραλείψεων και αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό σε αυτή τη Β΄ φάση που αφορά τις προτάσεις για  τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό του Δήμου για τις επόμενες δεκαετίες, που θα καθορίσει την βιωσιμότητα αστικού, πολιτιστικού  και φυσικού περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Δήμου.

 

Οι προτάσεις της ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. «Επί της Β΄ Φάσης του Τ.Π.Σ. Β.Β.Β.» έχουν τους στόχους που επί χρόνια αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε εντός Δήμου και σε όλη τη χώρα.

·        ΦΥΣΙΚΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: η προστασία και ανάδειξή του είναι πρώτη προτεραιότητα, αφορά την παράκτια ζώνη και τις παραλίες, τα αστικά άλση και τις δασικές εκτάσεις, τη Φασκομηλιά και τη Λίμνη Βουλιαγμένης, τον ορεινό όγκο του Υμηττού, το αστικό πράσινο, τα ρέματα.

·        ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: επιδίωξη η προστασία και η ανάδειξη των αρχαιοτήτων,  αφορά όλες τις αρχαιότητες που λεπτομερώς καταγράψαμε στην μελέτη μας και όσες ήδη έχει καταγράψει η αρχαιολογική υπηρεσία υπηρεσιακά.

·       ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΧΩΡΟΙ: σε κάθε μας δημόσια τοποθέτηση αναδεικνύουμε πόσο σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσει ο πολίτης την σπουδαιότητα του δημόσιου χώρου και την προστιθέμενη αξία που αυτός έχει στην ποιότητα ζωής του ως κοινωνικό άτομο. Η ανάδειξη του δημόσιου κοινόχρηστου χώρου (πλατείες – άλση – παράκτια ζώνη – πάρκα) και η επανοικειοποίησή του από τους πολίτες μαζί με την προτροπή για την υλοποίηση δράσεων σε αυτούς, τους καθιστά επίκεντρο της δημόσιας ζωής και του κοινωνικού γίγνεσθαι ειδικά για τους νέους και τα παιδιά. 

·         ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΣΧΟΛΕΙΑ.  Στο Δήμο μας υπάρχει το μοναδικό γενικό νοσοκομείο στην νοτιανατολική Αττική το ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ και οφείλουμε να διατηρήσουμε το χώρου ανέπαφο και να διεκδικούμε τον συνεχή εκσυγχρονισμό  και στελέχωση του. Έχουμε και το κέντρο υγείας Βάρης που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της Α’ βάμθιας υγείας και η στελέχωση του και η διεύρυνση της λειτουργίας είναι αναγκαία. Στον τομέα της πρόνοιας υπάρχει το ιστορικό ΠΙΚΠΑ (ΚΑΑΠ) Βούλας και τα ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS στη ΒΑΡΗ, που επιτελούν επί δεκαετίες μοναδικό και αξιέπαινο έργο στην παιδική προστασία και πρόνοια. Η στήριξη μας  οφείλει να είναι ειλικρινής και αταλάντευτη γιατί ήδη τα μηνύματα δείχνουν την στοχοποίηση τους.

     Τα σχολεία στο Δήμο χρειάζονται συνεχή επιτήρηση και παρεμβάσεις σε επίπεδο 

 κτηριακών εγκαταστάσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ασφάλεια χρήσης. 

 

ΤΑ  ΠΑΡΑΠΑΝΩ  ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ  ΚΑΙ  ΔΗΜΟΣΙΑ  ΑΓΑΘΑ  ΠΟΥ  ΑΝΗΚΟΥΝ  ΣΕ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ  ΚΑΙ  ΧΡΗΣΗ  ΣΤΟΥΣ  ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ  ΔΕΝ  ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ


·        ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΠΟΔΟΜΕΣ: η εποχή που η Βάρη, η Βούλα και η Βουλιαγμένη αποτελούσαν οικισμούς και μικρές κοινότητες πέρασε εδώ και πολλές δεκαετίες. Πλέον αποτελούν πολυπληθείς πόλεις και λόγω τις ειδυλλιακής τους θέσης αποτελούν επίσης και προσφιλή προορισμό αναψυχής των κατοίκων όλης της Αττικής αλλά και ξένων τουριστών. Επομένως η αναγκαιότητα για συνεχή εκσυγχρονισμό των αστικών υποδομών είναι πλέον αναγκαιότητα. Οι τρεις πόλεις έχουν διαμορφώσει στην πρόσφατη ιστορική πορεία τους μια αστική φυσιογνωμία και οφείλουμε να την διαφυλάξουμε και να σχεδιάσουμε το μέλλον των πόλεων του Δήμου με αυτό ως γνώμονα.  Ένας Δήμος τρεις πόλεις. Η ομογενοποίηση σε πολεοδομικό και χωροταξικό επίπεδο μέσω του ενιαίου Τ.Π.Σ. ενέχει άμεσους κινδύνους για την φυσιογνωμία των πόλεων και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.  Οι προτεινόμενες αλλαγές σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνουν αντικείμενο διαβούλευσης με τους κατοίκους γειτονιά με γειτονιά, με στόχο την ενημέρωση και την συναίνεσή τους.

- - - - - - - -

Β.  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ  ΔΕΔΟΜΕΝΑ Β.Β.Β.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ .

 

Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης προέκυψε από τη συνένωση τριών μεμονωμένων Δήμων με ξεχωριστή ιστορία και κοινωνικοοικονομικά δεδομένα.

 Η έναρξη των διεργασιών για την σύσταση τους ως αυτοδιοικητικές κοινότητες προσδιορίζεται σχεδόν πριν εκατό χρόνια.

Οι λόγοι που εκκίνησαν τις τότε διεργασίες σύστασής τους διαφέρει για κάθε κοινότητα χρονικά και εδαφικά και σχετίζεται με την ύπαρξη κάλυψης πραγματικών αναγκών της κοινωνίας αλλά και την αξιοποίηση της φερόμενης ως εκκλησιαστικής περιουσίας στην περιοχή, μέσω της οποίας αυτοτελώς ή με την πώληση σε εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων θέλησαν να δημιουργήσουν υπεραξίες και κέρδη με ταυτόχρονο έλεγχο των τοπικών δρώμενων.     

 

Η ρυμοτόμηση και η πολεοδόμηση ξεκίνησαν αργά, στις αρχές του 1930 στη Βάρη και στη  Βούλα και στα μέσα του 1950 στη Βουλιαγμένη.

Οι εξοχικοί οικισμοί που αποτέλεσαν τις αυτόνομες κοινότητες αποτελούνταν από μερικές εκατοντάδες κατοίκους. Είχαν αραιή δόμηση σε ευμεγέθη οικόπεδα.

Η οικιστική κατάσταση άρχισε να αλλάζει μετά τον πόλεμο, με την εντατικοποίηση της αστικοποίησης αγροτικών παράκτιων και δασικών εκτάσεων και κορυφώθηκε σταδιακά με χρονικά ορόσημα:

- το 1960 για την Βουλιαγμένη όταν υλοποιείται η απόφαση για τουριστική ανάπτυξη και  οικιστική εποίκηση από πλουσίους, με την εκκλησία να πρωταγωνιστεί.

-το 1970 που η Βούλα έχοντας ενσωματώσει και την διανομή του ΣΑΑΚ Αγ. Νικολάου Βάρης, μετατρέπεται σε αστική μεγαλούπολη με επέκταση της από την παράκτια ζώνη μέχρι την κορυφογραμμή του Υμηττού. Και αυτό με μόνο γνώμονα την εξυπηρέτηση των τοπικών συμφερόντων αρχικά της ΜΕΕΚΒ και στη συνέχεια του ΣΑΑΚ, που κυριαρχούσαν στα τοπικά δρώμενα και επηρεάζουν μέχρι σήμερα τις διοικήσεις. 

 

Στη περίοδο της μεταπολίτευσης γιγαντώθηκε το όργιο της ανοικοδόμησης με ιδιωτικά κριτήρια και χωρίς ενιαίο μακροπρόθεσμο και συνεκτικό σχεδιασμό. Εδώ οφείλουμε να συνυπολογίσουμε και την αυθαίρετη δόμηση που ήδη νομιμοποιήθηκε και επιβαρύνει.

Μέχρι σήμερα υλοποιήθηκε ο πλήρης μετασχηματισμός της Βούλας από εξοχικός οικισμός αμιγούς κατοικίας σε μεγαλούπολη με πυκνή δόμηση πολυώροφων κτηρίων.

Στη Βάρη η αστικοποίηση ξεκίνησε από τη Βάρκιζα και εξαπλώθηκε ακτινωτά μέχρι την λεωφόρο Βάρης Κορωπίου, διατηρώντας ακόμη περιοχές με αγροτικές εκμεταλλεύσεις και  εξοχικές κατοικίες.

Στη Βουλιαγμένη η μοίρα της καθοριζόταν από τις αποφάσεις που η εκκλησία επέβαλε στο κράτος και τους τοπικούς υποστηρικτές της. Η κοινότητα ξεκίνησε την αστικοποίηση της με τις κύριες δράσεις στο κεντρικό της τομέα και στον πλούσιο περιαστικό χώρο με δασική βλάστηση και πράσινο. Η εκκλησία επέβαλε να οικοπεδοποιηθεί η χερσόνησος του Μεγάλου Καβουρίου και να γίνουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου.

Η εξέλιξη αυτή του μετασχηματισμού σε αστικές πόλεις διατηρήθηκε μέχρι τις μέρες μας με μικρή ανάπαυλα την εποχή της πολύπλευρης κρίσης.

 

Σημεία κομβικά στην αξιολογική μας κρίση για τις προτάσεις μας στη άτυπη διαβούλευση της Β΄φάσης του Τ.Π.Σ. είναι η ακριβής αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του ήδη δομημένου περιβάλλοντος.

 

Στο Δήμο Β.Β.Β. έχει ήδη υλοποιηθεί και συνεχίζει πλέον με εντατικότερους ρυθμούς η πλήρης αστικοποίηση και η μετατροπή σε πολυεπίπεδο τουριστικό προορισμό και τα δύο με στόχευση σε πελάτες πλούσιους και με υψηλά εισοδήματα.

Διαπιστώνεται λοιπόν ότι ο Δήμος έχει μετατραπεί σε ένα πεδίο που τα οικονομικά συμφέροντα επενδύουν με  στόχο μόνο το κέρδος τους, αδιαφορώντας για τους πολίτες και το περιβάλλον και την ζημία που επιφέρουν, αλλοιώνοντας την ποιότητα διαβίωσης.

Εφαρμόζεται με αμείωτη ένταση και με νέες μεθόδους ( ΕΣΧΑΔΑ – ΕΣΧΑΣΕ – Στρατηγικές  Επενδύσεις – GOLDEN VISA) η πλήρης αλλοίωση του τόπου μας.

Ο Δήμος πλέον έχει μπει σε φάση που η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ (η «βαριά βιομηχανία» της χώρας) μαζί με την ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ της ΕΣΤΙΑΣΗΣ και της ΑΝΑΨΥΧΗΣ επεκτείνονται σε όλο το εύρος του Δήμου με εμφανή τα σημάδια της αλλοίωσής του.

Ταυτόχρονα με τα BONUS δόμησης και τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες της σημερινής κυβέρνησης ξύπνησαν και τον τομέα της ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ της ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ και γκρεμίζονται μικρά διώροφα και δομούνται όλα τα διαθέσιμα οικόπεδα, τα οποία με αυτούς τους όρους δόμησης κάλυψης και ύψους μας καθιστούν σταδιακά πλήρως αστικοποιημένη περιοχή με καθολική δόμηση και ελάχιστους κοινόχρηστους χώρους και  μικρούς δρόμους και πεζοδρόμια, με μηδαμινή προσβασιμότητα.

Οι υφιστάμενες αστικές υποδομές και σχολικά κτήρια – αθλητικοί χώροι δεν επαρκούσαν ήδη εδώ και μια δεκαετία,  τώρα η κατάσταση θα γίνει αφόρητη και ειδικά για τους παλαιούς κατοίκους που δεν ανήκουν στην κατηγορία των πλουσίων.

 

Αυτή η αστική κατηφόρα που έχει πάρει ο Δήμος έχει υπαίτιους και οφείλουμε να αγωνιστούμε για την ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης με την διεκδίκηση συγκεκριμένων προτάσεων για την διασφάλιση της ποιότητας ζωής στο αστικό περιβάλλον και την διαφύλαξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.                         

 

Με γνώμονα τα παραπάνω και μόνο σκοπό το κοινό καλό, προτείνουμε:

 

Β.  ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ η ανά ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ  ΠΡΟΤΑΣΗ  της  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

 

  Β Ο Υ Λ Α

Η ήδη συντελούμενη εντατική ανοικοδόμηση και αύξηση χρήσεων γης, με τους ευνοϊκούς όρους που αναφέραμε στο Α΄ μέρος, έχει επιφέρει σημαντική αλλοίωση στο δομημένο χώρο της Βούλας μετατρέποντας την σε πυκνοδομημένη – πυκνοκατοικημένη πόλη.

Προτείνουμε μέσα από τη διαδικασία κατάθεσης προτάσεων του Δήμου για το Τ.Π.Σ.  να μειωθούν οι υφιστάμενοι όροι δόμησης – κάλυψης – ύψους κατά το ποσοστό που η πρόσφατη νομοθεσία δίνει ως BONUS στις νέες οικοδομές, δηλαδή:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ  ΔΟΜΗΣΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ 20%

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ  ΚΑΛΥΨΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ 5%

ΥΨΟΣ ΝΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ – 11,50 μέτρα (εκτός  εάν προβλέπεται ήδη χαμηλότερος)

ΧΡΗΣΕΙΣ  ΓΗΣ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΟΝΟ ΟΣΩΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΡΙΘΕΙ.

ΑΔΟΜΗΤΟ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ – να γίνει πρόβλεψη έτσι ώστε το εκτός περιγράμματος κύριας οικοδομής οικόπεδο σε ποσοστό 60% τουλάχιστον να παραμείνει χωρίς κατασκευές, με δεσμεύσή του για συνεχόμενη εδαφική φύτευση με δέντρα και θάμνους.

ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ- αναζήτηση πόρων και χώρων για την δέσμευση και υλοποίηση πλατειών – πάρκων σε υποδομημένα σημεία.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ – Στα πλαίσια της ισότιμης αστικής προσβασιμότητας να αναζητηθούν οι δυνατότητες δημιουργίας – διαπλάτυνσης πεζοδρομίων.  

Επίσης  να  προσμετρηθούν και οι σχετικές προτάσεις που ήδη έχουμε καταθέσει με τα Νο.1  &  Νο. 2. ως άνω σχετικά μας έγγραφα που  επανυποβάλλουμε

 

1.    ΠΑΡΑΚΤΙΑ ΖΩΝΗ Α΄ ΑΛΙΠΕΔΟΥ ΒΟΥΛΑΣ

Η παράκτια ζώνη από το όριο του Δήμου με την Γλυφάδα μαζί με το Α’ αλίπεδο (πρώην κάμπινγκ και Α’ πλαζ Βούλας) σύμφωνα με το ΦΕΚ 15 Α 1937 ‘’ περί διαρρυθμίσεως του σχεδίου Βούλας’’  και μετά την σύμφωνη γνώμη της κοινότητας Βούλας (αποφ. 32/12.07.1936) αποκτά κοινόχρηστες – κοινωφελείς χρήσεις με την κατασκευή υποδομών λαϊκής παραλίας.

Οι αποφάσεις της χούντας για την υφαρπαγή των ακτών για την δημιουργία πλαζ του ΕΟΤ και αργότερα για μαγαζί των ημετέρων στέρησε την ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές. Έξαλλου ο ΟΡΣΑ στην απόφαση της 25ης συνεδρίασης του 2002 για την περιοχή προτείνει: «Οργανωμένη κατασκήνωση ΕΟΤ Βούλας - Πρόκειται για εντός σχεδίου περιοχή (από 12.1.37 ΒΔ, ΦΕΚ 15/Α/37), και εκτός σχεδίου έκταση που έχει προκύψει από προσχώσεις. Επιβάλλεται η τροποποίηση του εγκεκριμένου σχεδίου μετά από ενιαία πολεοδομική μελέτη και μελέτη διαμόρφωσης με τις δύο παρακείμενες ζώνες: ΠΙΚΠΑ και Α Αλίπεδο.»

Η ‘’επένδυση’’ που υλοποιείται έχει σαφή θέματα νομικά, πολεοδομικά και αδειοδότησης της χρήσης της. 

Η κοινοχρηστία και η ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση στις παραλίες και τον αιγιαλό όλων των πολιτών ισότιμα είναι συνταγματικό δικαίωμα.                                   Το ΠΙΚΠΑ παραμένει το σημαντικότερο Δημόσιο προνοιακό – νοσηλευτικό ίδρυμα αναπήρων παίδων και το στηρίζουμε αταλάντευτα για την συνέχιση των σημαντικών υπηρεσιών του, με εκσυγχρονισμό των υποδομών και επαρκή στελέχωση.

 

2.    Από τα επί της παράκτιας ζώνης Ο.Τ. Κ1 – Κ2 – Κ3 – Κ4 – Κ5 – Κ6 και απέναντι αυτής Ο.Τ. 2 -– Κ7 – Κ8 – Κ9 – Κ10 – Κ11 – Κ12  φερόμενης ιδιοκτησίας Μ.Ε.Ε.Κ.Β. δυστυχώς σύμφωνα με το ΦΕΚ 51 Δ 1968  ‘’Περί τροποποιήσεως του ρυμοτομικού σχεδίου Βούλας (Αττικής)και καθορισμού των ορών και περιορισμών δομήσεως των οικοπέδων αυτού’’ και  μετά την σύμφωνη γνώμη της κοινότητας Βούλας (αποφ. 94/1966)  τα Ο.Τ. 2 - Κ1 – Κ2 – Κ3– Κ6 απέκτησαν οικοδομικές-ρυμοτομικές γραμμές μαζί με χρήσεις και όρους δόμησης.

Ζητάμε να απαγορευτεί οριστικά η περίφραξή τους, όπως ορίζει και το Π.Δ. για την προστασία του Σαρωνικού στο ΦΕΚ 254 Δ 2004 και οι όροι δόμησης  να μειωθούν στο ελάχιστο, ως μηδενισμού τους  και με χρήση μόνο την επιτρεπόμενη και υφιστάμενη και εντός των ορίων τους.

Τα υπόλοιπα Ο.Τ. Κ5 – Κ7 – Κ8 – Κ9 – Κ10 – Κ11 – Κ12 που βρίσκονται απέναντι από την παράκτια ζώνη βρίσκονται ακόμη και μέσα στο χαρακτηρισμένο και διαμορφωμένο κοινόχρηστο πάρκο –πλατεία ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, που ξεκινά από την παραλιακή λεωφόρο και καταλήγει στην Βασιλέως Παύλου στο αθλητικό κέντρο, εμφανίζονται ως μικρές οικοδομικές νησίδες με ερυθρό περίγραμμα.  Σε κάθε περίπτωση όλες αυτές οι άτυπες οικοδομικές νησίδες να εξαλειφθούν και να μην αποτελέσουν τον δούρειο ίππο για νέες διεκδικήσεις.

 

Δυστυχώς η  διεκδίκηση της Μ.Ε.Ε.Κ.Β.(Μετοχική Εταιρεία Εκμεταλλεύσεως Κτήματος Βούλας)  για την παράκτια ζώνη της Βούλας, αλλά και τα αστικά ακίνητα, ξεκινά πριν από σχεδόν εκατό χρόνια και φτάνει στις μέρες μας με οδυνηρές δικαστικές αποφάσεις που ‘’δικαιώνουν’’ νομικά την υπό εκκαθάριση εταιρεία. Σήμερα πολλοί εξανίστανται στο ενδεχόμενο η Μ.Ε.Ε.Κ.Β.  να εκμεταλλευτεί την παράκτια ζώνη της Βούλας και το οξύμωρο είναι ότι ανάμεσά τους βρίσκονται και απόγονοι μελών της Μ.Ε.Ε.Κ.Β. και κληρονόμοι της αλλά και απόγονοι όσων κατείχαν δημόσιο αξίωμα και ‘’διευκόλυναν’’ την Μ.Ε.Ε.Κ.Β.  για να μπορεί σήμερα να διεκδικεί  με αξιώσεις, επί τυπικών θεμάτων και αλλοπρόσαλλους νομικούς ισχυρισμούς, έναντι του Δημοσίου του Δήμου και των πολιτών.

* Το 1959 ξεκινά η αντιδικία της τότε Κοινότητας Βούλας με την Μ.Ε.Ε.Κ.Β. για τη διεκδίκηση αρχικά του χώρου που είναι γνωστή ως "Πηγάδα" και "Δεξαμενή",  με αγωγή για τους χώρους "Θέατρο" και "Καζίνο" (στην έκταση δίπλα από το Αστυνομικό Τμήμα Βούλας) και τις εκτάσεις Κ και Ξ (κέντρα αναψυχής και ξενοδοχεία) πάνω και κάτω από την παραλιακή λεωφόρο με αγωγές κατά της Μ.Ε.Ε.Κ.Β..

ΛΟΓΩ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ  η Μ.Ε.Ε.Κ.Β. ΚΑΤΟΡΘΩΝΕΙ να ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΕΝΑΝΤΙ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ……


3.    ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Η στήριξη του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης στο Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας ΟΦΕΙΛΕΙ να είναι  δεδομένη και διαχρονική και ειλικρινής.

 Η πρόσβαση όλων σε επαρκείς δομές δημόσιας υγείας είναι ύψιστο αγαθό και ειδικά κατά τον τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί απόλυτα αναγκαίο.

Με δεδομένο ότι το ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ αποτελεί το μοναδικό Δημόσιο γενικό νοσοκομείο στη νοτιοανατολική Αττική που καλύπτει υγειονομικά 1.500.000 κατοίκους και έχει με τις υπάρχουσες υποδομές προσωπικό 1091 εργαζομένους, θεωρούμε ότι η αναβάθμιση των υποδομών και η προτεινόμενη κατασκευή του νέου κτηρίου 115 κλινών θα αυξήσει σημαντικά τις προσφερόμενες υγειονομικές υπηρεσίες.

Το οικοδομικό τετράγωνο Ο.Τ. 470 που στεγάζει τη κοινωφελή χρήση του νοσηλευτικού ιδρύματος βαρύνεται με τη νομική υποχρέωση απόδοσης στο μέλλον ρυμοτομούμενου τμήματος σύμφωνα με το ΦΕΚ 53 Δ 1960. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του χώρου κατά 5 στρέμματα περίπου.

Η υφιστάμενη κατάσταση στο θέμα της στάθμευσης εντός του χώρου του νοσοκομείου αλλά και πέριξ αυτού σε καθημερινή βάση είναι πάρα πολύ επιβαρυμένη, χωρίς την απόσχιση των ρυμοτομούμενων 5 στρεμμάτων.

Ο Δήμος οφείλει να στηρίξει το ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ μη διεκδικώντας την απόσχιση των 5 στρ. που έχουν κοινωφελή χρήση και έχουν για την κοινωνία ισότιμη χρήση με την κοινόχρηστη που τους προσδίδει το ΦΕΚ 53 Δ 1960.

Η δημοτική αρχή, όπως έκανε με υποστηρικτή διάθεση για την ιδιωτική επένδυση του Αστέρα Βουλιαγμένης,  από την οποία δεν διεκδίκησε την κοινοχρηστία ή την αποζημίωση της οδού Απόλλωνος που πουλήθηκε μαζί με τα υπόλοιπα στους επενδυτές, μπορεί και προτείνουμε, να ξεκινήσει ΑΜΕΣΑ διαδικασίες σημειακής τροποποίησης των ρυμοτομικών προβλέψεων του ΦΕΚ 53 Δ 1960 για το Ο.Τ. 470 του ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟΥ που θα επαναφέρουν το υπό ρυμοτόμηση τμήμα στο ζωτικό χώρο του νοσοκομείου.

 

4.    Για το εκτός σχεδίου Ο.Τ. που περικλείεται από τις οδούς Λ. Βουλιαγμένης - Δερβενακίων – Βουτυρά – Προόδου, να γίνουν ΑΜΕΣΑ και πριν την κατάθεση του Τ.Π.Σ. όλες οι αναγκαίες ενέργειες και πρωτοβουλίες για την δημιουργία νέου σύγχρονου αθλητικού κέντρου στο συγκεκριμένο χώρο.

Συγκεκριμένα να ξεκινήσουν άμεσα οι μελέτες για τις αναγκαίες Δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις και να γίνει παράλληλα η απαλλοτρίωση του χώρου ως εκτός σχεδίου περιοχή, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού  (κατάθεση των προβλεπόμενων αποζημιώσεων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπέρ των δικαιούχων που θα αναγνωριστούν μέσα από την προβλεπόμενη διαδικασία). Η περιοχή εάν ενταχτεί στο σχέδιο, μετά την έγκριση της πρότασης μας, να έχει χρήση μόνο ως χώρος δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων.

 

5.    Εκτός σχεδίου Ο.Τ. που περικλείεται από τις οδούς Λ. Βουλιαγμένης - Λεωφόρος Ευελπίδων – Ανώνυμος. Το Ο.Τ. αυτό είναι το εκτός σχεδίου τρίγωνο στη Δημοτική ενότητα Βούλας στην συνοικία της Εξοχής, συνολικής επιφανείας 17.061,087 τ.μ.,   Σε αυτό το εκτός σχεδίου τρίγωνο υπάρχει επαρκής έκταση η οποία μπορεί  να δεσμευτεί διοικητικά για την δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πράσινου Σημείου (Ο.Π.Σ.) του Δήμου Β.Β.Β. .

            Η  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. έχοντας σαφείς θέσεις για την διαχείριση των αστικών αποβλήτων σε τοπικό επίπεδο και πλήρη εικόνα για τις παρεχόμενες δυνατότητες σε όλο το εύρος των νόμων εντόπισε και προτείνει το μόνο σημείο στο οποίο ο Δήμος μπορεί να χωροθετήσει το Ολοκληρωμένο Πράσινο Σημείο (Ο.Π.Σ.), το οποίο έχει όλα τα θετικά που λείπουν από την πρόταση του Δήμου.

            Αυτή η τεκμηριωμένη θέση – μελέτη μας κατατέθηκε επίσημα (αριθ. πρωτ. 036/19.7.2022) και τέθηκε και  στη δημόσια διαβούλευση και στη σχετική συζήτηση στο Δ.Σ., έχει δε όλα τα θετικά που απαιτούνται για το σκοπό:

ü  Η περιοχή κρίνουμε ότι είναι ιδανική γιατί βρίσκεται κοντά και στις τρείς Δημοτικές ενότητες.

ü  Το πολύ μεγαλύτερο μέγεθος της επιφάνειας και η δυνατότητα προσαύξησης της είναι σημαντικότατο για το Ο.Π.Σ. .

ü  Το ότι είναι εκτός σχεδίου δίνει την δυνατότητα περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Επίσης είναι κοντά και στις τρεις πόλεις, σε κομβικό σημείο.

ü  Το γεγονός ότι βρίσκεται σε τρίστρατο με ένα υπό διαμόρφωση εσωτερικό δρόμο και δύο λεωφόρους το κάνει προσβάσιμο.

ü  Η απόσταση από την πρώτη κατοικία που είναι περίπου 26 μέτρα κρίνεται επαρκής για εγκατάσταση χαμηλής όχλησης. Οι εγκαταστάσεις δύνανται να χωροθετηθούν με κριτήριο τα εργαστήρια να είναι μακρύτερα από τις κατοικίες, όφελος + 25 μέτρα

ü  Η απόκτηση της γης μπορεί να γίνει με συμφωνία με τους ιδιόκτητες και με άμεση παραχώρηση της, με δεδομένο το γεγονός της ένταξης στο σχέδιο πόλης όλου του τρίγωνου  με το νέο ΤΧΣ που επίκειται άμεσα. Υπολογίζουμε ότι ο Δήμος δικαιούται εισφορά σε γη έκτασης περίπου 6.000 τ.μ.

ü  Εάν δεν υπάρξει συμφωνία μπορεί ο Δήμος να το δεσμεύσει, κρίνοντας το απαλλοτριωτέο και αποζημιώνοντας τους ιδιόκτητες με τιμή εκτός σχεδίου πόλης και υπό απαλλοτρίωση οικόπεδου, που είναι πάρα πολύ χαμηλότερη από την αντικειμενική αξία. Και πάλι θα έχει να πάρει για το υπόλοιπο τμήμα εισφορά σε γη όταν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης η έκταση, γεγονός που έχει καθυστερήσει πολλά χρόνια αδικαιολόγητα.

 

                                                        Β Α Ρ Η

Η ήδη συντελούμενη εντατική ανοικοδόμηση και αύξηση χρήσεων γης, με τους ευνοϊκούς όρους που αναφέραμε στο Α΄ μέρος, έχει επιφέρει σημαντική αλλοίωση στο δομημένο χώρο της Βάρης μετατρέποντάς την σε πυκνοδομημένη – πυκνοκατοικημένη πόλη.

Προτείνουμε μέσα από τη διαδικασία κατάθεσης προτάσεων του Δήμου για το Τ.Π.Σ.  να μειωθούν οι υφιστάμενοι όροι δόμησης – κάλυψης – ύψους κατά το ποσοστό που η πρόσφατη νομοθεσία δίνει ως BONUS στις νέες οικοδομές, δηλαδή:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ  ΔΟΜΗΣΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ 20%

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ  ΚΑΛΥΨΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ 5%

ΥΨΟΣ ΝΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ – 11,50 μέτρα ( εκτός εάν προβλέπεται ήδη χαμηλότερος)

ΧΡΗΣΕΙΣ  ΓΗΣ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΟΝΟ ΟΣΩΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΡΙΘΕΙ.

ΑΔΟΜΗΤΟ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ – να γίνει πρόβλεψη έτσι ώστε το εκτός περιγράμματος κύριας οικοδομής οικόπεδο σε ποσοστό 60% τουλάχιστον να παραμείνει χωρίς κατασκευές, με δεσμεύσή του για συνεχόμενη εδαφική φύτευση με δέντρα και θάμνους.

ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ- αναζήτηση πόρων και χώρων για την δέσμευση και υλοποίηση πλατειών – πάρκων σε υποδομημένα σημεία.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ – Στα πλαίσια της ισότιμης αστικής προσβασιμότητας να αναζητηθούν οι δυνατότητες δημιουργίας – διαπλάτυνσης πεζοδρομίων.  

 

Επίσης  να  προσμετρηθούν και οι σχετικές προτάσεις που ήδη έχουμε καταθέσει με τα Νο.1  &  Νο. 2. ως άνω σχετικά μας έγγραφα που  επανυποβάλλουμε

Η Βάρη έχει πρόσφατα Αναθεωρημένο  Γ.Π.Σ. με το ΦΕΚ 57 Α.Α.Π. 8.4.2016.

Στο αναθεωρημένο Γ.Π.Σ. Βάρης προβλέπεται η χωροθέτηση αρκετών χρήσεων που εξυπηρετούν τις ανάγκες μιας σύγχρονης πόλης. Εντάσσει σε ειδική ενότητα την δομημένη περιοχή της Φλέμινγκ, αυτό τελεί υπό περιβαλλοντική επανεξέταση.

 

Η καταγραφή στο ισχύον  Γ.Π.Σ. της Βάρης  με το ΦΕΚ 57 Α.Α.Π. 8.4.2016 έχει εντάξει  στην Π.Ε. 6 τις ιδιοκτησίες ‘’Βοκτάς’’ και  πέριξ ως πολεοδομικό κέντρο, αυτό είναι πολύ επιβαρυντικό για την περιοχή, προτείνουμε να χαρακτηριστεί πολεοδομικό κέντρο γειτονιάς δηλαδή τοπικό κέντρο με πολύ λιγότερες χρήσεις.

Στις περιοχές που βρίσκονται σε φάση πολεοδομικών μελετών και  εγκρίσεων να γίνει ταυτόχρονη ρυμοτομική ρύθμιση για την διασφάλιση πεζοδρομίων.

Στην περιοχή Δίλοφο – Βλάχικα να προσδιοριστεί το χρονοδιάγραμμα της σταδιακής μεταφοράς των επαγγελματικών χώρων με χρήσεις εργαστηρίων-μηχανουργείων-με βαριά και οχλούσα χρήση στην Λεωφ. Ευελπίδων σε βάθος τουλάχιστον δεκαετίας και μετά την ολοκλήρωση της μίσθωσής τους από τη παρούσα χρήση, να προβλέπεται η χρήση τους πλέον μόνο για ήπιες χρήσεις καθημερινών αναγκών.

Η άμεση ολοκλήρωση του αντιπλημμυρικού  έργου της διευθέτησης του ρέματος του Κόρμπι να ολοκληρωθεί το συντομότερο για την ασφάλεια των πολιτών και των ιδιοκτησιών και την προστασία της παράκτιας ζώνης στην οποία εκβάλει και αποτελεί κολυμβητική ακτή.    

 

 

·        ΕΞΩΑΣΤΙΚΕΣ  ΠΕΡΙΟΧΕΣ με ΔΟΜΗΣΗ που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΜΙΚΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ

1.    Περιοχή Φλέμινγκ: με έντονη βλάστηση, έχει έντονη δόμηση, συνήθως με όρους εκτός σχεδίου δόμησης  μετά από συνένωση μικρών οικοπέδων, με μεγάλες πολυτελείς κατοικίες με τεράστια ‘’νομιμοποιημένη’’ αυθαίρετη δόμηση.               Έχει εξαιρεθεί από το πρόσφατο Γ.Π.Σ. στο ΦΕΚ 57 Α.Α.Π. 2016 για λόγους τυπικούς που η διοίκηση οφείλει να ακολουθήσει. Έχει εξαιρεθεί, σκανδαλωδώς, όλα αυτά τα χρόνια και από την ένταξη στους δασικούς χάρτες, αλλά και από το σύστημα ‘’Αντικειμενικών Αξιών Ακινήτων’’.  Η διασφάλιση της περιοχής από την αυθαίρετη δόμηση και την τσιμεντοποίηση θα επιτευχθεί με την ενσωμάτωση της στον αστικό ιστό με εξαιρετικά χαμηλούς όρους δόμησης και κάλυψης (δεκάδες φορές μικρότερους από του ήδη υλοποιημένους). Ταυτόχρονα οφείλουν να αποδώσουν εισφορά σε γη για την κατασκευή υποδομών που διασφαλίζουν την ισότιμη μεταχείριση των πολιτών και την προσβασιμότητα στη περιοχή όπως επαρκείς δρόμους με εκατέρωθεν πεζοδρόμια και πλατεία κλπ.

Όπως είπαμε και την 11η/221 συν. Δ.Σ.(απ.217/2021) η πρόταση της διοίκησης να εισηγηθεί  συντελεστή  δόμησης 0,2 δεν μας βρίσκει σύμφωνους γιατί σε μία περιοχή Νatura προέχει η διασφάλιση της φύσης και επομένως προτείναμε συντελεστή 0,10, αυτό προτείνουμε και σήμερα ως την πιο ικανή πρόταση για διασφάλιση της περιοχής.  

 

2.       Οικισμός Χερώματος

      Αρχικά να επισημάνουμε ότι κανείς στο παρελθόν (πριν το 1978) δεν φρόντισε το Χέρωμα να χαρακτηριστεί ως εξωαστικός οικισμός και να έχει τα οφέλη που οι κάτοικοι δικαιούνται και έτσι θα είχε εξαιρεθεί ή καταγραφεί από το Π.Δ. Υμηττού.

 Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ ΠΕ 146/2022 ξεκάθαρα ορίζει, όπως πάγια ισχύει και εφαρμόζεται, ότι δεν κάνει αποδεκτή την πρόταση – μεθόδευση της κυβέρνησης και του υπουργείου για την ξεχωριστή οικιστική ζώνη ΣΤ΄ να τεθούν οι καθοριστικοί όροι δόμησης κάλυψης – χρήσεων με μετέπειτα υπουργική απόφαση και πολεοδομική μελέτη που θα καθιστούσε το Χέρωμα αστική πολεοδομική ενότητα της Βάρης. Αυτό είναι γνωστό από το 1986 όταν και πάλι είχε απορριφθεί η ένταξη του Χερώματος στον αστικό ιστό και το  ΓΠΣ ως πολεοδομική ενότητα.

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. το 2017 το είχε επισημάνει στην σύσκεψη που εξέταζε το θέμα στο ΥΠΕΝ και θεωρήθηκε ότι δεν πρέπει να προταθεί και πάλι η μετατροπή σε αστικό οικισμό με ειδική μελέτη πολεοδόμησης αλλά να παραμείνει εξωαστικός  οικισμός με σαφείς όρους δόμησης – χρήσεων στη Σ.Μ.Π.Ε. ούτως  ώστε  το νέο Π.Δ. προστασίας του Υμηττού για να γίνει αποδεκτό από το ΣτΕ.

Αυτό οφείλει να προταθεί ως πρόταση αρμοδίως και να επανεξεταστεί από το ΣτΕ άμεσα για οριστική δικαίωση των πολιτών του ιστορικού οικισμού Χερώματος.

Προτείνουμε να τεθούν ως πλαίσιο όρων δόμησης τα εξής: τα υφιστάμενα ακίνητα κατοικίας είναι νομίμως υφιστάμενα - η αρτιότητα να είναι τα 200 τ.μ. οικοπέδου  – η δόμηση κλιμακώνεται με ελάχιστη δόμηση τα 120τ.μ. και μέγιστη τα 250τ.μ.- η κάλυψη στο 40%, το ύψος στα 8 μέτρα. Δέσμευση χώρων για πεζοδρόμια – δρόμους – κοινόχρηστους χώρους.

 

 

Β Ο Υ Λ Ι Α Γ Μ Ε  Ν Η

Η ήδη συντελούμενη εντατική ανοικοδόμηση και αύξηση χρήσεων γης, με τους ευνοϊκούς όρους που αναφέραμε στο Α΄ μέρος, έχει επιφέρει σημαντική αλλοίωση στο δομημένο χώρο της Βουλιαγμένης μετατρέποντάς την σε πυκνοδομημένη – πυκνοκατοικημένη πόλη.

Προτείνουμε μέσα από τη διαδικασία κατάθεσης προτάσεων του Δήμου για το Τ.Π.Σ.,  να μειωθούν οι υφιστάμενοι όροι δόμησης – κάλυψης – ύψους κατά το ποσοστό που η πρόσφατη νομοθεσία δίνει ως BONUS στις νέες οικοδομές, δηλαδή:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ  ΔΟΜΗΣΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ 20%

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ  ΚΑΛΥΨΗΣ – ΜΕΙΩΣΗ 5%

ΥΨΟΣ ΝΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ – 11,50 μέτρα ( εκτός εάν προβλέπεται ήδη χαμηλότερος)

ΧΡΗΣΕΙΣ  ΓΗΣ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΟΝΟ ΟΣΩΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΡΙΘΕΙ.

ΑΔΟΜΗΤΟ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ – να γίνει πρόβλεψη έτσι ώστε το εκτός περιγράμματος κύριας οικοδομής οικόπεδο σε ποσοστό 60% τουλάχιστον να παραμείνει χωρίς κατασκευές, με δεσμεύσή του για συνεχόμενη εδαφική φύτευση με δέντρα και θάμνους.

ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ- αναζήτηση πόρων και χώρων για την δέσμευση και υλοποίηση πλατειών – πάρκων σε υποδομημένα σημεία.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ – Στα πλαίσια της ισότιμης αστικής προσβασιμότητας να αναζητηθούν οι δυνατότητες δημιουργίας – διαπλάτυνσης πεζοδρομίων.  

Επίσης  να  προσμετρηθούν και οι σχετικές προτάσεις που ήδη έχουμε καταθέσει με τα Νο.1  &  Νο. 2. ως άνω σχετικά μας έγγραφα που  επανυποβάλλουμε 

Η περιοχή της Δημοτικής ενότητας Βουλιαγμένης αποτελεί εδώ και 60 χρόνια πεδίο αντιπαράθεσης των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων σε συνεργασία με την εκκλησία και το κράτος που αγνοούν επιδεικτικά την τοπική κοινωνία. Εφαρμόζουν το κερδοσκοπικό τους σχέδιο για μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ τύπου  ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ χώρο με εμφανή συνεχή υποβάθμιση του μοναδικής αξίας και ομορφιάς φυσικού, πολιτιστικού και αστικού περιβάλλοντος. Εφάρμοσαν, με το ΤΑΙΠΕΔ ως φορέα επιτάχυνσης των διαδικασιών για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το σχέδιο με ΕΣΧΑΔΑ με νόμο του 2011 και απόφαση του 2013 για την τσιμεντοποίηση της χερσονήσου του Μικρού Καβουριού μαζί με την ακτή και την Μαρίνα. Τώρα, όπως μας έχουν ήδη προϊδεάσει, έρχεται η τελική φάση της αλλοίωσής του συνόλου της Βουλιαγμένης και του όρμου της, με την σημερινή κυβέρνηση και την εκκλησία σε πλήρη ταύτιση σε όσα επεξεργάζονται.

·        ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΣ  ΑΡΡΥΘΜΙΣΤΟΙ  ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΙ  ΧΩΡΟΙ

Επί δεκαετίες το θέμα της φερόμενης εκκλησιαστικής περιουσίας στον αστικό χώρο της Βουλιαγμένης παραμένει αδικαιολόγητα μετέωρο και αρρύθμιστο.

Υπήρχαν πολεοδομικές προβλέψεις που δεν αξιοποιήθηκαν και τελικά η εκκλησία με οριστική δικαστική απόφαση τα εξαίρεσε από την δημοτική δέσμευση.

Η εκκλησία όπως αναλυτικά παρουσιάσαμε παραπάνω έχει στερήσει από τη Βουλιαγμένη, μαζί με το κράτος που την υποστηρίζει, Δημοτικούς κοινόχρηστους χώρους και χώρους πρασίνου επιφέροντας τεράστια  περιβαλλοντική επιβάρυνση.

   Το Δημοτικό Συμβούλιο με την Απ..199/2021 για  Επιβολή ρυμοτόμησης απαλλοτρίωσης  σε ακίνητα με φερόμενο ιδιοκτήτη την Εκκλησία της Ελλάδος σε οικοδομικά τετράγωνα στην Δ.Ε. Βουλιαγμένης (ΑΔΑ:ΩΞΡ9ΩΨΖ-ΓΞ4) επιχειρεί να διεκδικήσει την αποκατάσταση της αδικίας στην τοπική κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον. 

                                                ΑΦΟΡΑ τα Ο.Τ. και χώρους:

Η διαδικασία που επιχειρείται από το Δήμο, με απλή ρυμοτομική απαλλοτρίωση των αρρύθμιστων αστικών ακινήτων της εκκλησίας, για την αποκατάσταση της αδικίας με επίκληση του περιβαλλοντικού ισοζυγίου δεν θα αποδώσει εάν δεν τεθεί ως μη παραγεγραμμένη  οφειλόμενη απαίτηση του Δήμου, που θα επιλυθεί με σχετικό νόμο και σε συνεννόηση και συνέργεια με την κεντρική διοίκηση που δημιούργησε το πρόβλημα.

Οι χώροι αυτοί χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, αυτοί που το Γ.Π.Σ. της Βουλιαγμένης που εγκρίθηκε με το ΦΕΚ 1129 Δ 1997 είχαν χαρακτηριστεί ως αστικό πράσινο – ελεύθεροι χώροι και είναι στα Ο.Τ. 5 – 7 -  13 – 13Α – 47 – 53 – 131 – 133 - 134 και οι υπόλοιποι στους οποίους απλά δεν έχουν οριστεί οικοδομικές και ρυμοτομικές γραμμές και είναι πολεοδομικώς αρρύθμιστοι.

Προτείνουμε να εκκινήσουν διαδικασίες  για την σύσταση ειδικής επιτροπής, Υ.Π.ΕΝ. και Β.Β.Β., που θα εξετάσει το θέμα διεξοδικά και θα έχει εξαρχής δεσμευτικό πλαίσιο για την επαναφορά του θιγέντος περιβαλλοντικού ισοζυγίου χωρίς καταβολή αποζημίωσης.

 

·        ΠΕΡΙΟΧΕΣ  ΜΕ  ΕΙΔΙΚΟ  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ  ΚΑΘΕΣΤΩΣ

 

1.    Η ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ του ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΟΥ έχει μετατραπεί σε αστική συνοικία για πλουσίους με ρυμοτομία που εξυπηρετεί μόνο τους πλουσίους κατοίκους της και είναι δυσπρόσιτη για τους πολίτες. Αρχικά σύμφωνα με την σύμβαση Ελληνικού δημοσίου και της εκκλησίας (σύμβαση Κατσαφαρόπουλου ΦΕΚ 121 Α 1951 που την ενέκρινε μαζί με το πρώτο σχέδιο ρυμοτομίας της Βουλιαγμένης) προβλεπόταν για κοινόχρηστος χώρος πρασίνου, με εξαίρεση μικρές οικοδομικές νησίδες λίγων τετραγωνικών μέτρων που παρέμεναν στην εκκλησία. Τελικά με σύμφωνη γνώμη του κεντρικού κράτους και αγνοώντας την τοπική κοινωνία και την συμφωνία του 1951 επήλθε η οικοπεδοποίηση και το τσιμέντωμα για όφελος των συμμετεχόντων στις διαδικασίες  και των πλουσίων που σταδιακά την κατέλαβαν. Να διεκδικηθεί με συνεννόηση και συνέργεια με την κεντρική διοίκηση, που δημιούργησε το πρόβλημα, η αποκατάσταση της αδικίας στην τοπική κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον.

          Η διαδικασία που επιχειρείται από το Δήμο, με απλή ρυμοτομική απαλλοτρίωση των αρρύθμιστων αστικών ακινήτων της εκκλησίας για την αποκατάσταση της αδικίας με επίκληση του περιβαλλοντικού ισοζυγίου δεν θα αποδώσει εάν δεν τεθεί ως μη παραγεγραμμένη  οφειλόμενη απαίτηση του Δήμου που θα επιλυθεί με σχετικό νόμο.

 

2.    Η ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ του ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΒΟΥΡΙΟΥ έχει μετατραπεί στο σύνολό της, μετά την απόφαση του 2013 και την μέχρι σήμερα υλοποίηση, σε ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ εντατικών χρήσεων τουρισμού – αναψυχής με νέα τεράστια μαρίνα που θα εξυπηρετεί τους πελάτες των επενδυτών και θα επιβαρύνει την τοπική κοινωνία και το φυσικό και αρχαιολογικό περιβάλλον. Πουλήθηκε μαζί με τα αρχαία με διαδικασίες ΕΣΧΑΔΑ και στερεί από τους πολίτες την ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές και τον δημοτικό δρόμο μέχρι την άκρη της χερσονήσου όπως ίσχυε.                     

Και για τη   χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου ισχύει ότι και για την χερσόνησο του Μεγάλου Καβουρίου σε ότι αφορά τα δικαιώματα των πολιτών και του Δήμου, τα οποία θεωρούμε ότι είναι ΠΑΝΤΟΤΕ ενεργά και απαιτήσιμα . Οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση σε κάθε δημόσιο κοινόχρηστο χώρο και παραλία.

 

3.    ΛΟΦΟΣ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟΥ & ΠΕΡΙΟΧΗ 128 Σ.Ε.ΤΗ.  (Σμηναρχία Εκπαίδευσης Τηλεπικοινωνιών): Ο λόφος του  ορφανοτροφείου περιλαμβάνει το ορφανοτροφείο που έκλεισε πρόσφατα η ανάλγητη ιεραρχία της εκκλησίας, τον αρχαιολογικό χώρο και τις από δεκαετίες οικοδομικές νησίδες της εκκλησίας με χρήσεις βοηθητικές και εστιατορίων.  Και για το  λόφο του  ορφανοτροφείου ισχύει ότι και για την χερσόνησο  του Μικρού και Μεγάλου Καβουρίου σε ότι αφορά τα δικαιώματα των πολιτών και του Δήμου και επιτρέπονται χρήσεις κοινωφελείς.

Αυτό που τώρα επιχειρείται στον λόφο του ορφανοτροφείου και την ευρύτερη περιοχή, με συνεργάτες της ιεραρχία της εκκλησίας και την κυβέρνηση Μητσοτάκη, είναι η ανατροπή των χρήσεων κοινωφελούς χρήσης. Αυτό θα γίνει μαζί  με την επί χρόνια φημολογούμενη απομάκρυνση του στρατοπέδου της 128 ΣΕΤΗ και θα εφαρμοστούν και οι ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ προβλέψεις του ΠΔ του ΦΕΚ  254 Δ 2004, δηλαδή αναψυκτήρια – εστιατόρια. Προβλέπουμε ότι θα  εμπλακεί και ο Δήμος ως έχων έννομο συμφέρον με τις διαδικασίες  αυτές σε σχέδιο ΕΣΧΑΔΑ ή ΕΣΧΑΣΕ.

 

·        ΕΞΩΑΣΤΙΚΕΣ   ΠΕΡΙΟΧΕΣ – ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ

 

1.    ΤΑΣΣΙΑΝΗ: Η  περιοχή αυτή, που είναι συνέχεια όμορής της που είναι στη Βούλα, έχει έντονη δασική βλάστηση, είναι εκτός σχεδίου και οι ιδιοκτησίες προέρχονται από αγροτικές διανομές.

Δεν έχουν κυρωθεί ακόμη οι δασικοί χάρτες στη Βουλιαγμένη, οι προς ανάρτησή  δείχνουν ότι από τη δασική προστασία εξαιρούνται οι πολλές δομημένες ιδιοκτησίες, διακόπτοντας το συνεχές της δασικής κάλυψης. Ζητούμενο είναι ο λόφος της Τάσσιανης να μην επιβαρυνθεί από άλλη δόμηση και να ελεγχθούν όλες οι υπάρχουσες δομήσεις εάν είναι νομίμως κατασκευασμένες.

 

2.      ΛΙΜΝΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ & ΦΑΣΚΟΜΗΛΙΑ: Η περιοχή της Φασκομηλιάς και της Λίμνης Βουλιαγμένης προστατεύεται από το  Π.Δ. προστασίας του ΦΕΚ 51 Δ 2003., σωρεία αποφάσεων προστασίας  και με αποφάσεις του ΣτΕ. Οι αναζητητές του κέρδους ξεπέρασαν τα εμπόδια και δόμησαν παράνομα εντός του περιβάλλοντος χώρου της λίμνης και με άοκνες ενέργειες του ιστορικού κ. Διονυσόπουλου πρόσφατα αρκετές απομακρύνθηκαν.  Η ευρύτερη περιοχή της Φασκομηλιάς είναι μοναδικής ομορφιάς κρύβει όμως και αρχαιολογικούς θησαυρούς και οφείλουμε να την προστατεύουμε ως κόρη οφθαλμού. Εντός της περιοχής της Φασκομηλιάς υπάρχουν από την εποχή του 1950-1960 οικοδομικά τετράγωνα που πριν λίγα χρόνια περιόρισαν τον συντελεστή δόμησης στο 0,02 και οι υφιστάμενες χρήσεις απαγορεύουν την οποιαδήποτε δόμηση.                       Η περιοχή φέρεται να ανήκει στη εκκλησία και όπως είναι γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια ζητά επενδυτές για την ‘’αξιοποίηση της ‘’. Η ιεραρχία της εκκλησίας και η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεργάζονται για την από κοινού αξιοποίηση όλης της ‘’περιουσίας’’ της εκκλησίας και αυτό θέτει σε άμεσο κίνδυνο την περιοχή. Προβλέπουμε ότι θα  επιχειρηθεί να ξεπεραστούν τα περιβαλλοντικά και πολεοδομικά κωλύματα με συνεργασίες και  σχέδιο ΕΣΧΑΔΑ ή ΕΣΧΑΣΕ.

Οι πολίτες όπως και στο παρελθόν έτσι και τώρα θα ανατρέψουν κάθε επιβουλή.

Προτείνουμε την πλήρη κατάργηση των οικοδομικών γραμμών στα Ο.Τ. 149-150-151-152 την επιβολή ενδεικτικού συντελεστή δόμησης 0.001 και η χρήση να είναι αυτή που ορίζει το Π.Δ. προστασίας, δηλαδή  προστασία και ανάδειξη φυσικού κάλους.  

Η  Β’ φάση με τις προτάσεις για την σύνταξη του Τ.Π.Σ. του Δήμου πρέπει να τεθεί σε ευρεία και πολύμηνη διαβούλευση, με σχετική ενημέρωση των δημοτών,  ανά Δημοτική ενότητα – συνοικία – γειτονιά.

                                                       για την ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

Δημοτικός Σύμβουλος Β.Β.Β.

Θάνος  Ματόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου