Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

ΕΠΙΖΗΜΙΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ “ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ” και ΜΗ… Η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ και ΒΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΡΧΗΣ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ - - 2ο ΘΕΜΑ:ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ Β.Β.Β. ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΟΥΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ “ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ”

 

 


 blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                                 Βούλα  26 / 06  /2024

  Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                    Αριθμ. Πρωτοκ.: 026/2024

Facebook: www.facebook.com/rikipvvv

 

      

Δελτίο  Τύπου – η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ  Β.Β.Β.

ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ –

ΟΥΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ “ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ”

2ο ΘΕΜΑ:

ΕΠΙΖΗΜΙΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ  ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ και  ΜΗ…

Η  ΤΟΠΙΚΗ  ΚΟΙΝΩΝΙΑ  ΔΕΝ  ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ  ΠΛΗΡΩΣ  και ΒΙΩΝΕΙ  ΤΗΝ  ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ  ΤΗΣ  ΑΝΑΡΧΗΣ  ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

(Το 1ο θέμα - ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΠΙ: https://rikipvvv.blogspot.com/2024/06/5.html )

 

2ο: ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ για την «VHPH PROPERTIES ΜΟΝ. Α.Ε.»

      ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ «VOULA PROJECT»

Εστιάζουμε στη Βούλα και στην συνοικία Εξοχή, και αναφερόμενοι στο θέμα  για τα πολύκροτα εννέα οικοδομικά τετράγωνα (Ο.Τ.), επιφανείας 79 στεμμάτων,  μέχρι πρότινος ιδιοκτησίας “Κόνιαρη” , πριν  Μουσείου Μπενάκη και πλέον αγορασμένα από την πολυεθνική VHPH PROPERTIES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.

Η VHPH Properties Α.Ε. τα αγόρασε και αιτήθηκε να πάρει τον χαρακτηρισμό της στρατηγικής επένδυσης για την οικιστική τους αξιοποίηση[1]. Η ένταξη στις στρατηγικές επενδύσεις δίνει τα πλεονέκτημα των fast track διαδικασιών και των οικοδομικών αδειών και όρων κατά παρέκκλιση κάθε τοπικής πολεοδομικής διάταξης και της τελική αδειοδότηση από το Υπ. Ανάπτυξης.

Τον Δεκέμβριο 2023 η VHPH Properties Α.Ε. αιτήθηκε από το Υπ. Ανάπτυξης την έκδοση (Ο.Α.) Οικοδομικής Άδειας [2] για το πρώτο από τα εννέα Ο.Τ., το 255, Εμβαδόν οικοπέδου 6.371,92. Τελικά δεν χρειάστηκε η ενεργοποίηση των παρεκκλίσεων στη δόμηση για τις στρατηγικές επενδύσεις, γιατί εκμεταλλεύτηκε τις ευεργετικές διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού  του 2021 της κυβέρνησης της  Ν.Δ. για αυξημένη δόμηση επίγεια, υπέργεια και υπόγεια, καθώς  και δέσμευση του ακάλυπτου χώρου με δομικές υποδομές και συρρίκνωση του αδόμητου ακάλυπτου χώρου.

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. μελέτησε και αξιολόγησε την Ο.Α. και τη σύγκρινε με τα προ του αντιπεριβαλλοντικού νέου οικοδομικού κανονισμού του 2021 δεδομένα [3] και κατέληξε ότι οδηγούν σε τεράστιες ωφέλειες σε δόμηση για τον “επενδυτή”, προκύπτουν τεράστια κέρδη και όλα αυτά καταλήγουν στη σίγουρη υποβάθμιση της περιοχής και της φυσιογνωμίας της.     

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΟΥΝΤΑΙ  στην ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΔΟΜΗΣΗ στο Ο.Τ.255 οι ΧΩΡΟΙ

1.) ΥΠΕΡΓΕΙΟΙ  ΔΟΜΗΜΕΝΟΙ  = 2.954,27 τ.μ.

2.) ΥΠΟΓΕΙΟΙ   ΔΟΜΗΜΕΝΟΙ  = 6.421,34 τ.μ.

 

 Η τεράστια ωφέλεια σε δομημένο χώρο για το Ο.Τ. 255, που ΔΕΝ προσμετράται, είναι αυτή που δίνουν οι νέες διατάξεις του ΓΟΚ ΝΟΜΟΣ 4759/2020.... και τα αποτελέσματά της τα βλέπουμε να υλοποιούνται σε όλο το Δήμο με τεράστιες πολυκατοικίες που μετατρέπουν ΒΙΑΙΑ το Δήμο σε πυκνοδομημένη αστική μεγαλούπολη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και της ποιότητας διαβίωσης των κατοίκων του Δήμου.                                                                              Η εφαρμογή αυτών των διατάξεων σε όλη την επικράτεια, χωρίς καμία μελέτη και διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, έφερε δεινά στους κατοίκους των περιοχών  και τεράστια κέρδη στους κατασκευαστές. Η ύπαρξη μιας εξειδικευμένης και στοχευμένης μελέτης που θα αποσκοπούσε στην προστασία του αστικού κεκτημένου περιβάλλοντος και της φέρουσας ικανότητας σε υποδομές των πόλεων και περιοχών, ήταν επιβεβλημένη και δεν έγινε.

Οι αντιδράσεις των πολιτών και λίγων Δήμων στις καταστροφικές, για το αστικό περιβάλλον  νέες διατάξεις του ΓΟΚ Ν.4759/2020,  έθεσαν σε αναστολή  την εφαρμογή συγκεκριμένων άρθρων του νόμου, τα όποια ήδη έχουν κριθεί ως αντισυνταγματικά από το ΣτΕ για τους προσφεύγοντες και το θέμα έχει παραπεμφθεί στην πολυμελή ολομέλεια του ΣτΕ για να κριθεί ο νόμος και η συνταγματικότητά του ή μη  στο σύνολό του και για όλη την επικράτεια και αναμένεται η έκδοση οριστικής απόφασης.                                                                                                                                           

Αυτή η εξέλιξη  θορύβησε την VHPH Properties Α.Ε. και θέλοντας να διασφαλίσει την ομαλή εξέλιξη της ΥΠΕΡΔΟΜΗΣΗΣ σε ΟΛΑ τα οικοδομικά τετράγωνα, ζήτησε να ενεργοποιηθούν όλες οι κατά παρέκκλιση ευνοϊκές διατάξεις και η διαδικασίες fast track που προβλέπονται από την νομοθεσία για τις ονομαζόμενες “στρατηγικές  επενδύσεις” και αυτό έγινε με την από 22/5/2024 απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και την αρμόδια γενική γραμματεία ιδιωτικών στρατηγικών επενδύσεων [4] η οποία δημοσιεύτηκε και  σε ΦΕΚ [5] . Αυτό διασφαλίζει ότι όσα είχε προγραμματίσει η VHPH Properties Α.Ε. να κατασκευάσει και να οικοδομήσει καθ΄ υπέρβαση των ισχυόντων τοπικών όρων δόμησης και κάλυψης θα υλοποιηθούν, άσχετα με την αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ…

Στη βιασύνη τους, να εξυπηρετήσουν τον “επενδυτή”,  αναφέρουν ότι έγκριση δίνεται με το άρθρο 13 του Νόμου 4608/2019 [6α] το οποίο καταργήθηκε οριστικά το 2021 με το άρθρο 30 του Νόμου 4864/2021[6β]  !!!...

Η νέα νομοθετική διάταξη για “Κίνητρα ταχείας αδειοδότησης” σε στρατηγικές επενδύσεις είναι αυτή του Άρθρου 9 του Ν.4864/2021 το οποίο ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ το ανάλογο ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΟ Άρθρο 13 Ν.4608/ 2019[6γ]. ΟΛΑ για τους ‘’ επενδυτές’’ και οι πολίτες;;

Τελικά η συγκεκριμένη επένδυση, συγκρινόμενη με όλες τις άλλες, αναδεικνύεται ως η ασφαλέστερη και ευνοϊκότερη για τους “επενδυτές”,  που με ανώδυνες μικρές παραχωρήσεις τους στο Δήμο, εξασφάλισαν την εύνοιά του και με δεδομένο αυτό    αγόρασαν την γη κάτω του κόστους και τώρα υπερδομούν κτίζοντας συνοικία vip.

 

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.  καταγγέλλει δημόσια ότι σε όλες τις ιδιωτικές μεγάλες επενδύσεις, τα νομοτεχνικά εμπόδια και οι  αντιρρήσεις  επιλύονται σε πολύ σύντομο χρόνο με την εμπλοκή και επίσπευση από  όλους τους φορείς του κράτους και του δημοσίου (συμπεριλαμβανόμενου και του Δήμου), ενώ σε Δημόσια κοινωφελή έργα μεγάλης σημασίας, οι διαδικασίες και οι εμπλεκόμενοι φορείς δείχνουν εγκληματική βραδύτητα και ολιγωρία.                  

Ας έχουν τη  γνώση οι διοικούντες ότι η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. ελέγχει καθημερινά όλο το εύρος των κρατικών και αυτοδιοικητικών δεδομένων και έχοντας σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία για να εκτιμά και να αναλύει τα δεδομένα, ενημερώνει έγκαιρα και έγκυρα τους πολίτες για τις πραγματικές τους διαστάσεις και όσα επίκεινται και τελικά  αγωνίζεται, μαζί με τους πολίτες  για το Δημόσιο, Δημοτικό όφελος και το αστικό και φυσικό περιβάλλον.

 

Για την  

ΡΙ.ΚΙ.Π.   Β.Β.Β.

Ματόπουλος Θάνος 

ΤΑ  ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ  ΔΕΔΟΜΕΝΑ για VHPH Properties Α.Ε.:

[1]. V1 PROJECT VOULA - VHPH PROPERTIES -  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΧΕΔΙΟΥ- 17.2.2021

          https://drive.google.com/file/d/1OdsCJL7_j7MOohkmb_iyQOdUUESVD08c/view?usp=sharing

 

[2]. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΥΠΟΓΕΙΑ & ΥΠΟΓΕΙΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

           ΣΤΗ ΒΟΥΛΑ O.T.255 & ΚΟΠΗ 23 ΔΕΝΔΡΩΝ - Α/Α Πράξης 885190 της 07/12/2023

          https://drive.google.com/file/d/1L3hOFaA-oLyecXOrBB5Bykoa-O_M1pag/view?usp=sharing

 

[3]. Ο.Τ. 255 =ΟΡΟΙ  ΔΟΜΗΣΗΣ – ΙΣΧΥΟΝΤΕΣ & ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΙ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β

          https://drive.google.com/file/d/1XhxV4x7hlzWea-Kvmt_qWRrw6gzWG0YS/view?usp=sharing

[4]. Έγκριση χορήγησης ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ στη VHPH PROPERTIES για υλοποίηση Στρατηγικής Επένδυσης(6ΤΞ746ΝΛΣΞ-6ΦΕ)

https://drive.google.com/file/d/1mdYqzKjM4zA09aj431JY3NK4bTVJedIY/view?usp=sharing

 

[5]. Έγκριση χορήγησης ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ στη VHPH PROPERTIES για υλοποίηση Στρατηγικής Επένδυσης          

                                                         ΦΕΚ  3313 Β 12.6.2024 https://drive.google.com/file/d/118DLKJNtZ0CdI_gCl3T9E11G3FGHcUog/view?usp=sharing

 

[6α]. Άρθρο 13 Νόμος 4608/ 2019 - ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το Άρθρο 30 του Νόμου 4864/2021

https://drive.google.com/file/d/1mip_qMzP6dy19eEgfHSxpAUgJLtEp8aK/view?usp=sharing

 

[6β]. Άρθρο 30 του Νόμου 4864/2021 το οποίο ΚΑΤΑΡΓΕΙ το Άρθρο 13 Νόμος 4608/ 2019

https://drive.google.com/file/d/1bRWrEdJtHE5ZInoobCnWar7N8IeL69ze/view?usp=sharing

 

[6γ]. Άρθρο 9 του Ν.4864/2021 το οποίο ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ το ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΟ το Άρθρο 13 Ν.4608/ 2019

https://drive.google.com/file/d/1LJNFaqdLn9ZteEh3NLISbce3TLcMLIAd/view?usp=sharing

 

----------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου