Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

ΜΕΝEΔΗΜΟΣ vs ΣΩΚΡΑΤΗ και τα ΣΚΟΤΑΔΙΑ των ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ των Ο.Τ.Α.

 

 

                                                                                         ΒΟΥΛΑ    30 / 09 / 2021

  blogs     : http://rikipvvv.blogspot.gr/                                                                Αριθμ. Πρωτοκ. : 045/ 2021        

   Ε-mail    : rikipvvv@gmail.com                                                                      

  Facebook     : www.facebook.com/rikipvvv

 

ΜΕΝEΔΗΜΟΣ  vs  ΣΩΚΡΑΤΗ και τα

ΣΚΟΤΑΔΙΑ των ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ των Ο.Τ.Α.

 

Μενέδημος, αρχαίο όνομα με το οποίο ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης εμπλέκεται με αποφάσεις που έχουν ληφθεί και υλοποιούνται στο παρασκήνιο και ας μην το γνωρίζουν οι δημότες.

Μενέδημος, αρχαίο όνομα που αναφέρεται ιστορικά από τον 3ο π.χ.:

·         Ο Μενέδημος ήταν ένας από τους στρατηγούς του μεγάλου Αλεξάνδρου.

·        Μενέδημος ο Κυνικός φιλόσοφος, μαθητής του επικούρειου φιλοσόφου Κολώτη του Λαμψακηνού. Ο Διογένης ο Λαέρτιος γράφει ότι ο Μενέδημος συνήθιζε να περιφέρεται ντυμένος σαν Ερινύα, διακηρύσσοντας ότι ήταν ένα είδος κατασκόπου από τον Κάτω Κόσμο.

·        Μενέδημος, Έλληνας εριστικός φιλόσοφος, καταγόμενος από την Ερέτρια, ιδρυτής της Ερετριακής Σχολής. Δεν άφησε συγγράμματα και πιστεύεται ότι το βάρος της φιλοσοφίας του επικεντρωνόταν σε θέματα κανονιστικής ηθικής. 

Φέρεται να διακήρυττε ότι: ‘’ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ’’.

 

Τι είναι αυτό που το λένε παρασκήνιο; Και σε τι μας επηρεάζει ο Μενέδημος ειδικά μετά τον άλλο αρχαίο που επιλέχτηκε να δώσει το όνομά του στη «ΣΩΚΡΑΤΗΣ – ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΔΗΜΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ» και διακριτικό τίτλο «ΣΩΚΡΑΤΗΣ – ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΔΗΜΩΝ Α.Ε.-Α.Ο.Τ.Α.»; [1]

Επί τη ευκαιρία και μετά από το σάλο για την κατάργηση ουσιαστικά των αιρετών συλλογικών οργάνων των Δήμων μέσω των αναπτυξιακών οργανισμών, για τον «ΣΩΚΡΑΤΗΣ Α.Ε.» έχουν ήδη προταθεί τροποποιήσεις στο καταστατικό του, οι οποίες όμως δεν αλλάζουν το δεδομένο της αδιαφάνειας και της συνολικής εκχώρησης όλων των σοβαρών οικονομικών αρμοδιοτήτων.

ΜΕΝΕΔΗΜΟΣ είναι το όνομα του νέου αναπτυξιακού οργανισμού, για τη δημιουργία του οποίου βρίσκονται σε τελικό στάδιο οι συζητήσεις μεταξύ των Δήμων Βριλησσίων και Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

Η επιλογή του ονόματος ευφάνταστη αφού αναφέρεται και σε στρατηγό και σε κυνικό φιλόσοφο και σε εριστικό φιλόσοφο! Ειδικά με τον τρόπο που παίρνονται οι αποφάσεις και δρομολογούνται οι εξελίξεις, σίγουρα πρόκειται για κυνική στρατηγική με στόχο εριστικό.

Στο δια ταύτα: αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 29/7/2021 από την οικονομική επιτροπή του Δήμου Βριλησσίων η  απόφαση της με αριθμό 138/28.6.2021 [2]

για :

α) την έγκριση της οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας για τη σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ Δήμων Βριλησσίων και Βάρης-Βούλας- Βουλιαγμένης,

β) τη Σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ Δήμων Βριλησσίων και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης,

γ) την έγκριση του σχεδίου Καταστατικού του Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ Δήμων Βριλησσίων και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης,

δ) την έγκριση της εισφοράς ποσού εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000,00€) για τη συμμετοχή του Δήμου στο Μετοχικό κεφάλαιο του Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ Δήμων Βριλησσίων και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης

ε) την παροχή εξουσιοδοτήσεων για τις απαραίτητες διαδικαστικές ενέργειες

 

Μάθαμε λοιπόν ότι έχουν υπάρξει παρασκηνιακές διεργασίες που κατέληξαν σε απόφαση του Δήμου Βριλησσίων για σύμπραξη με τον Δήμο μας και εμείς ως πολίτες του Δήμου δεν γνωρίζουμε τίποτα εδώ και αρκετούς μήνες.

 

Έτσι ο δήμος των  3Β γίνεται δήμος των 4Β αφού συνεταιρίζεται με το Δήμο Βριλησσίων. Τι είναι αυτό που μας ενώνει ενώ μας χωρίζουν τόσα χιλιόμετρα;

Περιμέναμε να περάσει το καλοκαίρι και να γίνουν οι πρώτες συνεδριάσεις των οργάνων μήπως έρθει το θέμα για συζήτηση, άλλα μάταια. Θα έρθει άραγε ή θεωρείται αυτονόητο ότι θα ψηφιστεί από την πλειοψηφία;

Τι άραγε θα ισχυριστεί ο Δήμαρχος, ο οποίος ενώ μας ενημέρωσε ότι στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής που συζητούσαν για τους αναπτυξιακούς οργανισμούς των Ο.Τ.Α. ως εκπρόσωπος της Κ.Ε.Δ.Ε. δήλωσε ότι αυτές αποτελούν ‘’έναν παράλληλο Δήμο’’ και στην ουσία καταργούν τις Δημοτικές διεργασίες, τελικά εισηγείται τον ένα μετά τον άλλο τους αναπτυξιακούς οργανισμούς;

Σε κάθε περίπτωση η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. δεν στηρίζει αυτές τις πρακτικές που ακυρώνουν την ψήφο των πολιτών και εκχωρούν όλες τις οικονομικές αρμοδιότητες και τον χειρισμό τους σε golden boys.

‘’ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ’’

ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.

[1]Απ.Δ.Σ.22.2021 - Αναπτυξιακός Οργανισμός ΣΩΚΡΑΤΗΣ – ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΔΗΜΩΝ Α.Ε. - Α.Ο.Τ.Α.

[2]ΒΡΙΛΙΛΗΣΣΙΑ-Εγκριση οικονομοτεχνικής μελ. βιωσιμ. και Σύστασης-Καταστ.ΜΕΝΕΔΗΜΟΣ Α.Ε.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ για τον ΜΕΝΔΗΜΟ

Μενέδημος ο Κυνικός

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση

Ο Μενέδημος (3ος αιώνας π.Χ.) ήταν Κυνικός φιλόσοφος, μαθητής του επικούρειου φιλοσόφου Κολώτη του Λαμψακηνού.[1] Ο Διογένης ο Λαέρτιος γράφει ότι ο Μενέδημος συνήθιζε να περιφέρεται ντυμένος σαν Ερινύα, διακηρύσσοντας ότι ήταν ένα είδος κατασκόπου από τον Κάτω Κόσμο:

...με την εμφάνιση μιας Ερινύας περιφερόταν λέγοντας πως είχε έρθει από τον Άδη για να σημειώσει όλους τους αδικοπραγούντες, προκειμένου να κατεβεί πάλι στον Κάτω Κόσμο και να δώσει την αναφορά του στις θεότητες που ζουν εκεί. Και η ενδυμασία του ήταν η εξής: ένας σκουρόχρωμος χιτώνας που έφθανε μέχρι τους αστραγάλους του, μία πορφυρή ζώνη στη μέση του, ένας αρκαδικός πίλος στο κεφάλι του με κεντημένα τα 12 ζώδια πάνω του, και κοθόρνους. Διατηρούσε μια υπερβολικά μακριά γενειάδα και κρατούσε ένα σταχτί ραβδί στο χέρι του.[1]

Ωστόσο, ο Wilhelm Crönert ισχυρίσθηκε[2] ότι η παραπάνω περιγραφή είχε αντληθεί στην πραγματικότητα από μία από τις σάτιρες (τη Νεκρομαντεία) του Μενίππου (πράγματι, το Λεξικό της Σούδας αναφέρει αυτή την περιγραφή της «Ερινύας» για τον Μένιππο και όχι για τον Μενέδημο), και ότι αντίστοιχες ιστορίες μπορούν να βρεθούν στους διαλόγους του Λουκιανού, οι οποίοι βασίζονται πάνω σε αυτούς του Μενίππου.

Δύο πάπυροι από το Ερκολάνο υποδεικνύουν ότι ο Μενέδημος αντιδικούσε με τον Κολώτη σχετικώς με τις επικούρειες γνώμες για την ποίηση.[3] Αυτό στηρίζει το ότι ο Μενέδημος υπήρξε αρχικώς μαθητής του Κολώτη.

 

 

Μενέδημος (στρατιωτικός)

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Ο Μενέδημος ήταν αρχαίος Έλληνας στρατηγός. Ήταν στρατηγός του μεγάλου Αλεξάνδρου. Το 329 π.Χ., ο Μενέδημος έλαβε εντολή να επιτεθεί στον Σπιταμένη, σατράπη της Σογδιανής, αλλά έπεσε σε παγίδα και σκοτώθηκε μαζί με 2000 στρατιώτες του πεζικού και 300 του ιππικού.[2]

 

Μενέδημος (ΦΙΛΟΣΟΦΟς)

Αναφέρεται από την αρχαία γραμματεία ότι ο Μενέδημος (339 π.Χ. - 265 π.Χ. περίπου), ήταν γιος του Κλεισθένη των Θεοπροπιδων, αριστοκρατικής καταγωγής και διατέλεσε πρόβουλος (1) της αρχαίας Ερέτριας. Κατά τη διάρκεια μιας στρατιωτικής αποστολής έφθασε στην Αθήνα όπου γνώρισε και παρακολούθησε την Ακαδημία του Πλάτωνα. Κατόπιν όμως, πηγαίνοντας η Ερετριακή στρατιά στα Μέγαρα, έγινε η αιτία ώστε να γνωρίσει εκεί την εκπαίδευση του Στίλπωνος, του τότε σχολάρχη (προϊσταμένου) της Μεγαρικής Σχολής. Μάλιστα, απεχώρησε από το στράτευμα και έμεινε κοντά στον Στίλπωνα για αρκετό χρόνο. Στην Μεγαρική Σχολή υπήρξε συμμαθητής των: Κράτη του Θηβαίου και του Μένιππου από τα Γάδαρα που τον μύησαν στην κυνική σκέψη. Ενώ αργότερα πάλι συνδέθηκε με την Ηλειακή Σχολή, που είχε ιδρύσει ο Φαίδων. 

Όταν επέστρεψε στην Ερέτρια ίδρυσε την Ερετριακή Σχολή(2) αλλά παράλληλα είναι γνωστά και τα συμπόσια που έκανε σπίτι του με απώτερο σκοπό τις φιλοσοφικές συζητήσεις όπου εκτός από τους πνευματικούς ανθρώπους εκείνης της εποχής προσκαλούσε ποιητές και μουσικούς.

Ο φιλόσοφος είχε αποκτήσει από την Μεγαρική Σχολή δύο ηγετικά προσόντα, τη Λογική και την Διαλεκτική, με τα οποία επιβαλλόταν στους άλλους, ήταν λογικός και είχε εντρυφήσει στην διαλεκτική τόσο που έλαβε μέρος στις πολιτικές υποθέσεις της πόλης του, επί των διαδόχων του Αλεξάνδρου. Ειδικότερα μετά το 304π.Χ. όταν ο Δημήτριος ο Πολιορκητής κυριάρχησε στην Εύβοια.

Ο Μενέδημος δεν άφησε συγγράμματα. Οι φιλοσοφικές θέσεις του και ο ρόλος του στις ακριβείς φιλοσοφικές θεωρίες δεν μπορούν να ταυτιστούν και να εκτιμηθούν με βεβαιότητα, δεδομένου ότι και οι αρχαίοι ιστορικοί παρέχουν συγκεχυμένες και αντιφατικές πληροφορίες. Οπωσδήποτε, η επίδραση τριών διαφορετικών κατευθύνσεων της αρχαίας ελληνικής σκέψης-της μεγαρικής, της κυνικής και της ηλειακής-, που ξεπήδησαν από τη σωκρατική διδασκαλία, στηρίζουν την υπόθεση ότι το κέντρο βάρους της φιλοσοφίας του έπεφτε σε θέματα κανονιστικής ηθικής.

 

Σημειώσεις:

1. ΠΡΟΒΟΥΛΟΣ= εκείνος που επόπτευε και αποφάσιζε μιας δωδεκαμελούς επιτροπής διακεκριμένων πολιτών.

2.Ο Μενέδημος αναφέρεται πρώτα στους μεγαρικούς, κατόπιν στους κυνικούς καθώς και στους εριστικούς φιλοσόφους. Σαν εριστικός λέγεται διότι μετά τον Στίλπωνα συνδέθηκε με την Ηλειακή Σχολή, που είχε ιδρύσει ο Φαίδων. Και διατέλεσε σχολάρχης της σχολής αυτής ώστε αργότερα, τη μετέφερε στην Ερέτρια, όπου έγινε γνωστή ως ‘’Ερετριακή Σχολή’’. 

 

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ του ΜΕΝΕΔΗΜΟΥ

·         ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΝΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ

 

 

·         ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΚΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΔΥΝΑΜΟΥΣ Ο ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΕΛΩΝΑ Ο ΑΕΤΟΣ, ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ

 

·         ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΕΥΤΥΧΟΥΝ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΣΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ, ΟΧΙ ΜΕ ΨΑΛΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΡΕΤΙΣΜΑΤΑ

 

·         ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΑΡΕΤΗ ΖΩΗ

 

·         Η ΑΡΕΤΗ ΑΝ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΔΕ ΧΑΝΕΤΑΙ

 

·         Ο ΣΟΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΣ, ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΣΦΑΛΜΑΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΩΝ ΟΜΟΙΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου