Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και οι ΔΡΑΣΕΙΣ της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. που ΣΥΝΕΒΑΛΑΝ στην ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΔΥΣΜΕΝΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ στο ΔΗΜΟ Β.Β.Β.

 

Στην εφημερίδα ΕΒΔΟΜΗ του Σαββάτου 23/9/23, στη 8η-9ησελίδα, δημοσιεύτηκε το κείμενο της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.                                             

 

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ και οι ΔΡΑΣΕΙΣ

της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. που ΣΥΝΕΒΑΛΑΝ

στην ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΔΥΣΜΕΝΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ

   στο ΔΗΜΟ Β.Β.Β.

Μια δημοτική παράταξη που βρίσκεται στην αντιπολίτευση δεν κρίνεται από το ΝΑΙ σε όλα ή το ΟΧΙ σε όλα όσα προτείνει η δημοτική αρχή. Κρίνεται από τη μελέτη και την επεξεργασία των θεμάτων, από τις τεκμηριωμένες προτάσεις της και από την παρακολούθηση των θεμάτων μέχρι την επίλυσή τους.

Ας δούμε λοιπόν ποια ήταν η συνεισφορά της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. σε ένα δείγμα ιδιαίτερα σοβαρών θεμάτων που απασχόλησαν το δήμο μας στις δύο τελευταίες αυτοδιοικητικές περιόδους.

Χερσόνησος Μικρού Καβουρίου – ‘’επένδυση’’ Αστέρα Βουλιαγμένης – Μαρίνα Βουλιαγμένης

Η επένδυση ξεκίνησε ως πλάνο το 2012, οριστικοποιήθηκε ως συνολική επένδυση το 2013 από το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. και αφορούσε την πώληση των ξενοδοχείων του Αστέρα Βουλιαγμένης μαζί με το μεγαλύτερο μέρος του δημόσιου – κοινόχρηστου χώρου της χερσονήσου, αλλά και τη μακροχρόνια  εκμίσθωση της Μαρίνας και της οργανωμένης παραλίας στο Λαιμό του  Μικρού ΚαβουρίουΌπως χαρακτηριστικά αναφέραμε στην ανακοίνωσή μας, ήθελαν να δημιουργήσουν “μία συνοικία 100 και πλέον πολυτελών κατοικιών δηλαδή μία γειτονιά-ΓΚΕΤΟ πλουσίων!’’. Επίσης ζητούσαν τον ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ του μεγέθους της Μαρίνας! Δώσαμε πολύωρες μάχες στο περιφερειακό συμβούλιο, σε τρεις συνεδριάσεις, σε μία από αυτές μάλιστα παρενέβη και η αστυνομία, για να μην εγκριθεί η ‘’περιβαλλοντική μελέτη’’.

 Μόνο η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. ήταν παρούσα σε αυτές τις τρεις καθοριστικές συνεδριάσεις!

Τελικά, το Σ.τ.Ε. στον έλεγχό του για την έκδοση του σχετικού Π.Δ. για την προτεινόμενη επένδυση,  εξέδωσε ΑΠΟΡΡΙΠΤΙΚΗ απόφαση 28/2015 για το επαίσχυντο 1ο Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του 2013 για τον Αστέρα, υιοθετώντας τον ακριβή χαρακτηρισμό της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. και μάλιστα από την νυν Προέδρο της Δημοκρατίας η φυσιογνωμία του ακινήτου θα αλλοιωθεί δραματικά με την ανέγερση κατοικιών και από περιοχή φυσικού κάλλους θα μετατραπεί σε πολυτελή «γειτονιά» της Βουλιαγμένης”.

Το επόμενο Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. κατατέθηκε το 2016. Αγωνιστήκαμε να το ανατρέψουμε με ενημερώσεις και δράσεις στην περιοχή, εξώδικο, τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στο Περιφερειακό Συμβούλιο και τελικά με προσφυγή στο Σ.τ.Ε. - αξιοσημείωτο είναι  ότι είμαστε η μόνη Δημοτική κίνηση που καταψήφισε το Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του Αστέρα στο Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Β.Β.Β. της 3/2/2016 και με αριθμό απόφασης 38/2016. Τελικά, εγκρίθηκε από το πειθήνιο Σ.τ.Ε. και άνοιξε ο δρόμος για την τσιμεντοποίηση όλης της πανέμορφης χερσονήσου και την ολοκλήρωση του υπόλοιπου πλάνου για τη Μαρίνα και την Πλαζ.

Το 2019 κατατέθηκε σε ξεχωριστή Σ.Μ.Π.Ε. η επέκτασή της Μαρίνας Βουλιαγμένης και εγκρίθηκε το 2021. Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο δέκα σημαντικά θέματα, τα στείλαμε και στην Περιφέρεια, έγινε η επεξεργασία τους και συζητήθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο το 2020. Το 2022 στείλαμε επείγον έγγραφο προς τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια με θεμα: η  ΝΕΑ ΜΑΡΙΝΑ στον ΟΡΜΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ – οι ΕΡΓΑΣΙΕΣ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ  ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και τις ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ, το οποίο έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου από το τμήμα περιβάλλοντος για έλεγχο και υποτίθεται ότι ακόμη εξετάζεται ενόσω η Μαρίνα ολοκληρώνεται.

Διαχείριση αστικών αποβλήτων – τοπικό σχέδιο δράσης

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. πρεσβεύει ότι η ορθολογικότερη/ οικολογικότερη διαχείριση των αστικών αποβλήτων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αλλαγή συμπεριφοράς και αντίληψης των πολιτών και των επιχειρήσεων αλλά και με την αξιόπιστη, αποτελεσματική και κοινωνικά δίκαιη εφαρμογή του Εθνικού, αλλά και των Περιφερειακών και Τοπικών σχεδίων σε επίπεδο Δήμου (ΤΣΔΑ). Η πάγια θέση μας είναι ότι «το καλύτερο απόβλητο είναι αυτό που δεν παράχθηκε ποτέ» και για αυτό δίνουμε μεγαλύτερο βάρος ιεραρχικά στην πρόληψη, στην ελαχιστοποίηση του όγκου των αποβλήτων, στην επαναχρησιμοποίηση και στη συνέχεια, ως ιδανική  επιλογή, στην ανακύκλωση με διαλογή στη πηγή.

Ο Δήμαρχος το 2015 παρουσίασε την πρότασή του που περιελάμβανε τη συνέχιση της ανακύκλωσης, με τη δημιουργία ενός πανάκριβου (~10.000.000€) εργοστασίου μηχανικής διαλογής και την ενεργειακή αξιοποίηση των υπολειμμάτων. Πρότεινε να χωροθετηθεί το εργοστάσιο σε ένα παλιό, αποκατεστημένο λατομείο στη Βουλιαγμένη, σε πευκόφυτη περιοχή, κοντά σε κατοικίες, σε ορατό σημείο από την κεντρική λεωφόρο!

Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. αρχικά έδωσε μάχη για την ενημέρωση των πολιτών, όταν οι άλλες δημοτικές παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο όταν το  συζητούσαμε ΔΕΝ ήξεραν  τίποτα και για αυτό το θέμα.   Μετά από ενδελεχή μελέτη καταθέσαμε πρόταση για την μόνη κατάλληλη τοποθεσία για τη δημιουργία του πράσινου σημείου και του πεδίου κομποστοποίησης και την ακριβή διαδικασία δέσμευσής της. Η τοποθεσία αυτή είναι σε χώρο ευθύνης της Σχολής Ευελπίδων στα όρια με το Κορωπί, έχει την έγκριση του ΣτΕ από το 2012 και προβλέπεται στο Π.Δ. προστασίας του Υμηττού.

Για το θέμα συστάθηκε ειδική επιτροπή με μέλη από το Δημοτικό Συμβούλιο και το Υπ. Άμυνας, φυσικά η ΡΙΚΙΠ ΒΒΒ συμμετείχε σε όλες τις συνεδριάσεις. Εκεί καταρρίψαμε την πρόταση του Δημάρχου για το εργοστάσιο διαλογής και καύσης, την οποία υποστήριζε και ο σύμβουλός του καθηγητής του Ε.Μ.Π. με πληρωμένη μελέτη, και σε σύγκριση της πρότασης του Δημάρχου με την πρόταση της  ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. για σύστημα ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή,  η δική μας επιλέχτηκε ως η πιο φιλική για το περιβάλλον και το δημόσιο συμφέρον.

ΠΡΟΣΟΧΗ!  μετά την ανάληψη της Περιφέρειας από τον Πατούλη επανήλθε η πρόταση για μεγαλύτερο εργοστάσιο στην περιοχή αυτή, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα δέχεται απορρίμματα από το Δήμο Ελληνικού, ΣΥΝ αυτά της ‘’επένδυσης’’ αλλά και του Δήμου Γλυφάδας  και του Δήμου Κορωπίου!

Αλλά και  ο αντικαταστάτης του Πατούλη, ο Χαρδαλιάς σε αυτό το υπάρχον πλαίσιο θα συνεχίσει, αν εκλεγεί.

Ακολούθως ο Δήμαρχος, με την μεγαλομανία του για πρωτοπορίες, έφερε για την προβλεπόμενη επεξεργασία των βιοαποδομήσιμων αποβλήτων (οργανικά, πράσινα, κλαδέματα) πάλι επιστημονικό σύμβουλο και αποφάσισε την επεξεργασία τους με τη μέθοδο της κομποστοποίησης σε ιδιωτική εταιρεία με κόστος άνω του 1.400.000€, όταν την ίδια περίοδο αυτή η υπηρεσία και για δυο χρόνια ακόμη ήταν ΔΩΡΕΑΝ από τις εγκαταστάσεις της Περιφέρειας στη Φυλή! Φυσικά το καταγγείλαμε άμεσα και τεκμηριωμένα σε όλα τα επίπεδα. Ακόμη και σήμερα εξακολουθούμε να χρυσοπληρώνουμε την παραγωγή του εδαφοβελτιωτικού  Vita Green & Vita Green plus και να το εκποιούμε ως υποπροϊόν σκουπιδιών  με την διαδικασία των αχρήστων υλικών σε εξευτελιστικές τιμές!

Η πιο σημαντική δυσμενής εξέλιξη προέκυψε τα τελευταία χρόνια, όταν η επιλογή αυτή του Δημάρχου να μην χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις του Δημοσίου για την κομποστοποίηση (με πληρωμή πλέον) δεν επιτρέπει την καταγραφή και προσμέτρηση των βιοαποδομήσιμων αποβλήτων, τα οποία δεν αφαιρούνται από τα απόβλητα που καταλήγουν σε ταφή από το «Παρατηρητήριο Ανακύκλωσης Αττικής», οπότε τα στοιχεία για το Δήμο είναι υποεκτιμημένα και θα επιβαρύνεται με επιπλέον τέλος ταφής. Πανάκριβη επιλογή, την οποία οι δημότες πληρώνουν και θα πληρώνουν τα επόμενα χρόνια! Η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. αντέδρασε άμεσα και ενημέρωσε τους δημότες για την επαχθή αυτή επιλογή και συμφωνία.

Παραλίες και παράκτια ζώνη - έλεγχος εμπορικών μισθώσεων

Στο Δήμο υφίστανται εδώ και δεκαετίες οργανωμένες παραλίες κλειστού τύπου, με αντίτιμο εισόδου, τις οποίες εκμεταλλεύονται ιδιώτες επιχειρηματίες. Για την εποπτεία τους και για τον έλεγχο των μισθωμένων παραλιών συστάθηκαν το 2001 οι Επιτροπές Ελέγχου Ακτών (ΕΠ.ΕΛ.ΑΚ.), οι οποίες συνεδριάζουν κάθε χρόνο. Οι επιτροπές αυτές επί χρόνια συζητούσαν αποκλειστικά το ωράριο λειτουργίας και τον τιμοκατάλογο εισόδου στις παραλίες. 

Από το 2015 ο εκλεγμένος Δημοτικός Σύμβουλος Θάνος Ματόπουλος είναι τακτικό μέλος της ΕΠ.ΕΛ.ΑΚ. Βούλας. Η θητεία του ανανεώθηκε και στην παρούσα αυτοδιοικητική περίοδο. Ζήτησε και έγινε αποδεκτό να διενεργείται αυτοψία στην παραλία και καταγραφή των προβλημάτων έστω και με αίτημα ενός μέλους της επιτροπής.  Ήδη φέτος έγινε αυτοψία στην Α΄ πλαζ Βούλας, καταγράψαμε σωρεία παρατυπιών και εκδώσαμε το σχετικό αναλυτικό πρακτικό. Ο δήμαρχος από την πλευρά του επί ενάμιση μήνα δεν αναρτά τα πρακτικά με τις παρατηρήσεις των μελών στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ, για ευνόητους λόγους.

Επίσης, συνεχώς θέτουμε  το θέμα του απαράδεκτου καθεστώτος της πληρωμής εισιτηρίου εισόδου στις παραλίες, οι οποίες αποτελούν συνταγματικά κατοχυρωμένο δημόσιο κοινόχρηστο αγαθό. Η ελεύθερη πρόσβαση είναι καθολικό δικαίωμα όλων των πολιτών. Η περιβαλλοντική προστασία τους είναι αναγκαία.

Για το σοβαρό θέμα της ποιότητας των υδάτων των ακτών κολύμβησης και των θεσμοθετημένων σημείων δειγματοληψίας στο Δήμο, μετά από ολιγωρία της διοίκησης,  η ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. ανέλαβε την πρωτοβουλία να καταγράψει όλες τις παράκτιες ζώνες του Δήμου και να συντάξει ειδική πολυσέλιδη μελέτη για το καθορισμό ΝΕΩΝ σημείων δειγματοληψίας, η οποία τελικά εγκρίθηκε από την  Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής το 2016 και με την προσθήκη τριών επιπλέον σημείων.

Η Δημοτική αρχή του Δήμου Β.Β.Β. εξακολουθεί να παρουσιάζει στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου μόνο τις 8 ακτές που εποπτεύονται από το 2014, ενώ έχουν προστεθεί ακόμη 5 ακτές, και ΔΕΝ αναρτά τις πρόσφατες αναλύσεις για το Δήμο μας. 


Υμηττός –Προεδρικό Διάταγμα προστασίας και διαδικασία δικαίωσης του οικισμού Χερώματος

Η  ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. μετέχει σε όλες τις διεργασίες για την ουσιαστική και κοινωνικά δίκαιη περιβαλλοντική προστασία του ορεινού όγκου του Υμηττού και βρίσκεται από το 2015 σε συνεχή επικοινωνία με το προεδρείο του συλλόγου των κατοίκων του οικισμού Χερώματος ΝΥΜΦΟΛΗΠΤΟΣ.

Από το 2017 συμμετείχαμε σε συσκέψεις με την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καταθέσαμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας και ζητήσαμε σύσκεψη με τους Γενικούς Γραμματείς των αρμόδιων διευθύνσεων Περιβάλλοντος και Χωροταξίας με την συνεπικούρηση των νομικών του Υ.Π.ΕΝ.

Η συνάντηση  αυτή πραγματοποιήθηκε με σκοπό την καταγραφή των θέσεων και των αιτημάτων της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β., τη συμβολή στην τελική διαμόρφωση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την προστασία του Υμηττού και τη δικαίωση των κατοίκων του Χερώματος. 

Οι θέσεις και οι προτάσεις της ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. συνετέλεσαν, όπως μας είπαν οι επιστημονικοί σύμβουλοι που συμμετείχαν στη σύσκεψη, στην στοιχειοθέτηση της ύπαρξης του Χερώματος ως άτυπου οικισμού και της αυτονόμησής του σε ξεχωριστή ζώνη με χαρακτήρα οικιστικό και αυστηρά όρια και περιορισμούς δόμησης στο νέο Π.Δ. για τον Υμηττό. Αυτό καταγράφηκε και στην πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ που πλέον δε χαρακτηρίζει τον οικισμό του Χερώματος ως ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ αλλά, μετά την τεκμηριωμένη εισήγησή μας, ως ΑΤΥΠΟ οικισμό.

Με την αλλαγή της κυβέρνησης ο νέος υπουργός Υ.Π.ΕΝ. τροποποίησε την μελέτη και πρόσθεσε την ένταξη του Χερώματος σε Ειδική Πολεοδομική Ζώνη, γεγονός που ήδη το Σ.τ.Ε είχε απορρίψει. Ο Δήμαρχος ήταν υπέρμαχος αυτής της πρότασης του Υ.Π.ΕΝ.  Όπως ήταν αναμενόμενο, το Σ.τ.Ε ΑΠΕΡΡΙΨΕ αυτή την πρόταση και το Χέρωμα είναι πάλι σε ομηρία.

Παρόλα αυτά,  η τοπική κοινωνία στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει τους πολιτικούς που συντηρούν αυτή την ομηρία!   

Επίσης κατά την διάρκεια της συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο για την περιβαλλοντική μελέτη του επικείμενου νέου Προεδρικού Διατάγματος προστασίας του Υμηττού έγιναν αποδεκτές όλες οι προτάσεις μας. Αυτές είναι: η μη ανάπτυξη εγκαταστάσεων με ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά, οι προβλεπόμενες χρήσεις να επιτρέπονται μόνο στους όμορους Δήμους περιμετρικά του Υμηττού, να επιτρέπεται η  κατασκευή εγκαταστάσεων για την διαχείριση των απορριμμάτων των όμορων Δήμων, σε επίπεδο μόνο ΤΟΠΙΚΟΥ σχεδίου και  σε χώρους που είχαν ήδη νομοθετικά, θεσμικά και νομικά εγκριθεί, μέχρι την ημερομηνία ισχύος του προηγούμενου Π.Δ. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΡΕΙΝΟΥ ΟΓΚΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ το 2014. 

 

Αστικό δομημένο περιβάλλον και Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο

Ήδη το αστικό δομημένο περιβάλλον δέχεται από το 2021 την επιβάρυνση της αύξησης των όρων δόμησης κατά 20% και την αύξηση του ύψους των οικοδόμων, με το νέο οικοδομικό κανονισμό. Η αλλοίωση και των τριών πόλεων είναι εμφανής, οι υφιστάμενες γερασμένες αστικές υποδομές του Δήμου (δρόμοι, πεζοδρόμια,  πλατείες, αθλητικοί χώροι, σχολεία) δεν αντέχουν την αύξηση των κατοίκων, η ποιότητα ζωής όλων των κατοίκων θα υποβαθμιστεί.              

Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β. κατέθεσε τις τεκμηριωμένες ενστάσεις της κατά την διαβούλευση του νομοσχέδιου.

Οι υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις τι ενέργειες έκαναν και τι θα κάνουν άραγε με την επανεξέταση του θέματος;

 

Η νέα νομοθεσία επιβάλει την σύνταξη Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ). Στην 11η /2022 συνεδρίαση  του Δημοτικού Συμβουλίου τέθηκε σε διαβούλευση η Α΄φάση  του ΤΠΣ, η οποία καταγράφει αναλυτικά τα δεδομένα για όλη την χωρική έκταση του Δήμου.

Διαπιστώσαμε ότι στα συνημμένα αναλυτικά σχεδιαγράμματα  δεν αποτυπώνονται όλοι οι αρχαιολογικοί και κοινόχρηστοι χώροι οι οποίοι είναι γνωστοί και ορατοί.

Διεκδικήσαμε να παραμείνει η Α’ φάση σε ανοικτή δημόσια διαβούλευση για μεγάλο χρονικό διάστημα με στόχο την πλήρη καταγραφή όλων των αρχαιολογικών και κοινόχρηστων χώρων αλλά και λοιπών λαθών της μελέτης και την συμμετοχή των πολιτών στη διαβούλευση.

Σύμφωνα λοιπόν με την δέσμευσή της η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.  έκανε τρεις συστηματικές μελέτες, για τα πολεοδομικά δεδομένα, τους κοινόχρηστους χώρους και τον εξωαστικό χώρο και ανάλυση των αρχαιοτήτων και των μνημείων του Δήμου Β.Β.Β. τα οποία δεν προστατεύονται επαρκώς και θεσμικά. Αυτές τις αναλυτικές μελέτες κατέθεσε επίσημα στη διαβούλευση και τις δημοσιοποίησε.

Σε αυτή τη πολύμηνη διαβούλευση δε συμμετείχε καμία άλλη δημοτική παράταξη!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Η ΡΙ.ΚΙ.Π.  Β.Β.Β.  ξεκίνησε με θέσεις και προτάσεις το 2014, συνέχισε το 2019 και σε όλη αυτή τη δεκαετία συνετέλεσε δυναμικά με τεκμηριωμένες προτάσεις και μαχητική αντιπολίτευση στην ανατροπή  επιζήμιων πολιτικών, οι άλλοι προτίμησαν το στείρο και ανέξοδο όχι σε όλα ή/και τη συχνή ΑΠΟΥΣΙΑ τους από τις συνεδριάσεις.

            

Σας καλούμε να ενισχύσετε την παρουσία της ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β. στο δημοτικό συμβούλιο για να μπορέσουμε μαζί να φτιάξουμε το Δήμο και τις πόλεις που δικαιούμαστε και μας αξίζουν!

 

Στηρίζουμε, επιλέγοντας συνειδητά, το ψηφοδέλτιο της  ΡΙ.ΚΙ.Π. Β.Β.Β.

και τον υποψήφιο δήμαρχο Θάνο Ματόπουλο.

ΡΙ.ΚΙ.Π.   Β.Β.Β

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου